Start:\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0845 W (max 1081 W) - 0:10. 0 - 45 km\/t<\/p>
P\u00e5 hjul:\u00a0 \u00a0 \u00a0 444 W - 0:47. 56,8 km\/t<\/p>
F\u00f8ring:\u00a0 \u00a0 \u00a0 \u00a0598 W - 0:33. 60,1 km\/t<\/p>
Sl\u00e5r ud:\u00a0 \u00a0 \u00a0 452 W - 0:12. 60,8 - 56,5 km\/t<\/p>
Ind p\u00e5 hjul: 606 W - 0:10. 56,5 - 59,8 km\/t<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
På hjul: 371 W - 1:36. 61,2 km/t
Føring: 608 W - 0:37. 60,6 km/t
Slår ud: 446 W - 0:11. 60,1 - 55,8 km/t
Ind på hjul: 526 W - 0:09. 55,8 - 58,0 km/t
På hjul: 369 W - 1:39. 61,0 km/t
Føring: 582 W - 0:40. 62,2 km/t
Slår ud: 424 W - 0:11. 62,6 - 59,8 km/t
Ind på hjul: 493 W - 0:15. 59,8 - 61,2 km/t
På hjul: 364 W - 1:30. 62,0 km/t
Føring: 597 W - 0:35. 62,9 km/t
Slår ud: 409 W - 0:22. 64,1 - 60,5 km/t
Fire hurtige 90 graders sving: 917 W, 840 W, 996 W og 970 W i accelerationerne ud af disse.
Total for sektion med de fire sving: 409 W - 1:28. 46,3 km/t. Uvist hvor Durbridge befandt sig i formationen i dette tidsrum.
På hjul: 397 W - 0:40. 53,8 km/t
Føring: 613 W - 0:34. 56,2 km/t
Slår ud: 480 W - 0:12. 57,6 - 54,4 km/t
Ind på hjul: 498 W - 0:12. 54,4 - 55,8 km/t
På hjul: 381 W - 1:56. 55,7 km/t
Føring: 619 W - 0:41. 57,1 km/t
Slår ud: 488 W - 0:16. 57,6 - 52,6 km/t
Ind på hjul: 505 W - 0:09. 52,6 - 53,3 km/t
På hjul: 385 W - 1:38. 56,4 km/t
Føring: 594 W - 0:43. 57,8 km/t
Slår ud: 407 W - 0:06. 57,2 - 55,7 km/t
Ind på hjul: 542 W - 0:12. 55,7 - 56,5 km/t
På hjul: 379 W - 2:04. 58,0 km/t
Føring: 591 W - 0:39. 57,6 km/t
Deceleration før chikane: 234 W - 0:07. 57,2 - 48,6 km/t
Acceleration ud af chikane: 676 W - 0:24. 48,6 - 56,5 km/t
På hjul: 466 W - 0:45. 59,0 km/t. (Sidste 700 meter)
Stats
Power for hele etapen: 449 W (5,75 W/kg) i 22:25. 440 W i første halvdel og 459 W i anden halvdel.
Hastighed for hele etapen: 57,5 km/t. 59,0 km/t i første halvdel og 56,1 km/t i anden halvdel.
Gennemsnitlig power og hastighed for i alt otte føringer: 600 W (59,3 km/t) i en total tid på 5:02 (37,75 sekunder pr. føring).
Gennemsnitlig power og hastighed for at ligge på hjul: 386 W (58,3 km/t) i en total tid på 12:35**.
*Rytterens power og hastighedsdata er hentet fra Strava.com og vægten fra Procyclingstats.com. I sidstnævnte står Durbridge listet til at veje 78 kilo.
**Den tekniske del inkluderende de fire 90 graders sving er ikke inkluderet i beregningerne, selvom Durbridge ifølge data formentlig har ligget på hjul.
Key points
Data viser tydeligt Durbridges store betydning for holdet, og dette illustreres på flere parametre. Var føringsarbejdet over de 22:25 eksempelvis ligeligt fordelt over holdets syv ryttere, ville hver mand have ført i 3:12, men Durbridge lå i front i hele 5:02.
Ikke nok med at den australske enkeltstartsmester tog mange og lange føringer, så holdt Durbridge også en høj hastighed, når han satte farten. Durbridge kørte nemlig 1,0 km/t stærkere i gennemsnit (58,3 - 59,3 km/t), når han førte i forhold til de tidspunkter, hvor han lå i læ af en holdkammerat.
Endelig giver Durbridges data et indblik i, hvor mange kræfter man kan spare ved at ligge i læ af en forankørende rytter, og omvendt hvor mange ekstra watt det kræver for at opretholde farten i front sammenlignet med "blot" at ligge på hjul.
Fra gennemsnitligt at køre 58,3 km/t og 386 watt i læ af andre ryttere måtte Durbridge nemlig løfte sin power til 600 watt for at holde de 59,3 km/t, når han selv tog fronten. En stigning i power output på 55 procent gav således blot en fartforøgelse på lige over 1,7 procent.
Tidligere artikler i serien:
Sidevindsdrama i Paris-Nice
Lutsenkos medrivende Omloop
Ackermann slår Kittel, og Sosa dyster med Lopez
Ryan Gibbons´ flotte fjerdeplads på hjemmebanen
Sutterlins udbrud, Van Poppels spurt og Chris Hamiltons klassementsjagt i Tour Down Under