De mildt sagt forskelligartede resultater for de to italienske stjerner har da ogs\u00e5 f\u00e5et landstr\u00e6ner Davide Cassani til at spille kaptajnbolden over i Moscons lejr, ligesom Nibali selv frivilligt har afskrevet sig lederrollen. Helt enig synes Moscon selv dog ikke at v\u00e6re, for efter s\u00f8ndagens holdl\u00f8b var Sky-rytteren meget hurtig til med det samme at losse bolden tilbage til holdets oprindelige f\u00f8rstemand.<\/p>","
\u201dJeg ved ikke, hvad min rolle vil v\u00e6re,\u201d svarer han Feltet.dk, da han bliver spurgt til sin position i hierrkiet. \u201dVincenzo er vores kaptajn. Han er kommet ud af Vueltaen i god form og er kommet sig. Det viste han i g\u00e5r (i Memorial Marco Pantani, red.). Vi k\u00f8rer for ham, og s\u00e5 m\u00e5 vi se, hvad der sker.<\/p>","
\u201dJeg har snakket med Cassani flere gange, men jeg er ikke kaptajn. Vincenzo har v\u00e6ret kaptajn siden starten af s\u00e6sonen, og jeg tror, at vi holder os til planen. Han har en resultatliste, der taler for sig selv. Han beh\u00f8ver ingen pr\u00e6sentation. Han ved, hvordan man vinder et l\u00f8b som dette.\u201d<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Selvom Moscon har været flyvende på de italienske stigninger, tilsiger almindelig logik da også, at den sidste ekstremt stejle stigning i søndagens linjeløb vil være lidt for hård kost for den relativt store italiener, der ikke er ren klatrer. Sky-rytteren selv antyder da også, at den rette strategi ikke nødvendigvis er at spare alle kræfterne til at køre finale mod de rene bjerggeder.
”Linjeløbet er langt,” siger han. ”Det bliver ikke nødvendigvis afgjort på sidste stigning. Det handler om at skabe sig en god situation inden da, og så må benene afgøre det.”
Styrt ødelagde holdløbet
Moscons fokus på landevejsløbet tydeliggøres af, at han skipper onsdagens enkeltstart, hvor han med sin nuværende form ellers ville have gode chancer for at forbedre sidste års 6. plads. Ét andet mål var der dog plads til i søndagens holdløb, hvor han stillede til start som en af favoritterne på et stærkt Sky-mandskab.
Ambitionerne blev imidlertid ikke indfriet, og med en 4. plads blev briterne taberne i kampen mellem de fire forhåndsfavoritter, der foruden Sky talte Sunweb, BMC og Quick-Step. Ifølge Moscon er forklaringen dog ikke dårlige ben, men snarere et dumt styrt til Ian Stannard, der røg i asfalten umiddelbart efter starten.
”Vi kørte godt bortset fra styrtet,” siger han. ”Det gjorde det svært. Derfor er vi lige udenfor podiet.”
Med fire solide klatrere burde Sky have kunnet udnytte stigningen til deres fordel. Det skete imidlertid ikke, da briterne blev sat til vægs af alle de tre rivaler på bakken, blandt andet fordi man prioriterede at sætte et tempo, som også Owain Doull kunne følge. Trods det skuffende udkomme er der dog ikke fortrydelse at spore hos Moscon.
”I et holdløb er stigningen ikke nøglepunktet,” forklarer han. ”Der handler det om at overleve og holde sammen på holdet. Det gjorde vi. Owain Doull hjalp os til sidst. Vi forsøgte at sætte et tempo, han kunne holde. Det handler ikke om de enkelte sektioner, men om hele løbet. Vi fulgte vores taktik, som vi ville.”
Heldigvis er der stadig en chance for revanche, når det på søndag gælder den mest prestigiøse titel af dem alle. I hvert fald vil det være mærkeligt, hvis ikke formstærke Moscon viser sig frem på et eller andet tidspunkt under de knap 260 km, der søndag vil afgøre, hvem der næste år skal iføres regnbuetrøjen.