VM<\/a> eller ej er ikke til at vide, men italienske Matteo Trentin udtrykte i g\u00e5r stor kritik af rytternes manglende sikkerhed i cykell\u00f8bene p\u00e5 de sociale medier.<\/p>","Anledningen til kritikken kom i forbindelsen med Quick Step-sprinteren Alvaro Hodegs voldsomme styrt i g\u00e5r i finalen ved det belgiske endagsl\u00f8b Tour de l\u2019Eurometropole. I opl\u00f8bsvinget ramte colombianeren f\u00f8dderne p\u00e5 de opstillede barrierer og r\u00f8g direkte ned i asfalten og br\u00e6kkede en arm, en skulder og to ribben.<\/p>","
Det fik den tidligere italienske europamester Matteo Trentin til tasterne. P\u00e5 de sociale medier langede Mitchelton Scott-rytteren ud efter Den Internationale Cykleunions, UCI, manglende hensynstagen til rytternes sikkerhed.<\/p>","
\u201dVi k\u00f8rer med 60 kilometer i timen eller mere i andre situationer i l\u00f8bet. Disse typer af barrierer brude v\u00e6re bandlyst alle steder. Man kan bare se, hvor farlige de var under VM eller i holdtidsk\u00f8rslerne i \u00e5rets Grand Tours. Barrierer uden disse f\u00f8dder er tilg\u00e6ngelige overalt i verdenen,\u201d skriver Trentin p\u00e5 sin Twitter-profil.<\/p>","
Med stor ironi tweetede den 30-\u00e5rige italiener efterf\u00f8lgende, hvordan UCI har sit fokus p\u00e5 alt mulig andet end rytternes sikkerhed.<\/p>","
\u201dMen de vigtigste ting er sokkel\u00e6ngden, diskvalificering for noget, der altid har v\u00e6ret der, ingen forplejning fra bilerne i de sidste 20 til 30 kilometer, ingen l\u00f8bsradio under VM, ingen besk\u00e6ring af vores 45 X 45 centimenters l\u00f8bsnumre og komme til tiden ved indskrivningerne, der altid er forsinket.\u201d<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Se den dramatiske afslutning på årets Tour de l'Eurometropole i videoen øverst i artiklen.