Cyclingnews.com en aerodynamisk fordel for rytteren<\/a>, der befinder sig foran bilen.<\/p>","At benytte sig af denne metode under tidsk\u00f8rsler repr\u00e6senterer dog if\u00f8lge Alex Dowsett en gr\u00e5zone mellem fair play og reglerne i UCI\u2019s regelbog.<\/p>","
Det skriver Cyclingnews.com.<\/p>","
\u201dDet er i gr\u00e5zonen. Det gr\u00e5 er gr\u00e6nsen mellem, hvad der er i \u00e5nden af fair play og hvad der st\u00e5r i UCI\u2019s regelbog,\u201d lyder det fra briten, som forts\u00e6tter:<\/p>","
\u201dHvis der ikke er en regel imod det, s\u00e5 er det ikke snyd. Vi forst\u00e5r s\u00e5 meget om aerodynamik nu, at vi ser disse ting, og selvf\u00f8lgelig bringer pressen og sociale medier det frem i lyset,\u201d siger Dowsett.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Israel-Premier Tech-rytteren fortæller dog samtidig at den fordel, som vindes ved at benytte sig af metoden, er så lille, at det ikke ville have haft nogen betydning for om Ganna havde vundet etapen eller ej.
”I sidste ende, med de afstande Ganna kan skabe til andenpladsen, har han ikke brug for den slags ekstern indflydelse. Ingen kender faktisk gevinsten (ved at benytte sig af metoden, red.).”
”Hvis de sidder 10 meter bagud, er det måske en brøkdel af en procentuel gevinst. Hvis det er 30 meter, er det måske en gevinst på nul procent. Det er i det grå,” fortæller han afslutningsvis.
Dowsett, som selv kun havde en enkelt ekstra cykel på taget af sin følgebil, blev nummer fem på den pågældende enkeltstart, da han krydsede stregen i en tid, der var 25 sekunder langsommere end Gannas vindertid.
Læs også: Optakt: 6. etape af Tirreno-Adriatico.