Richard Carapaz<\/a> og er dermed f\u00f8rste mand i l\u00f8bets f\u00f8rertr\u00f8je.<\/p>","Etapereferat<\/u><\/b><\/p>
Rytterne fik ingen let indledning p\u00e5 \u00e5rets Vuelta a Asturias, da rytterne blev kastet direkte ind i en 179 kilometer lang og st\u00e6rkt kuperet \u00e5bningsetape i dag. En sv\u00e6r kategori 2-stigning (2 km, 10,1 %) ventede blot otte kilometer fra m\u00e5l efter en dag med fire stigninger i kategori 3 og over 2400 h\u00f8jdemeter.<\/p>","
M\u00e5ske lagde de h\u00e5rde udfordringer en d\u00e6mper p\u00e5 angrebslysten. I hvert fald kom blot to mand afsted: veteranen Francesco Mancebo (Matrix Powertag) og Daniel Turek (Israel Cycling Academy).<\/p>","
Duoen fik over fire minutters forspring til feltet, som blev ledt an af Movistar. Det spanske storhold holdt de to udbrydere i kort snor, og da rytterne k\u00f8rte ind p\u00e5 de sidste 50 kilometer var afstanden mindre end tre minutter.<\/p>","
Mens stigningerne bagved skabte udskilning i feltet, k\u00e6mpede Mancebo og Turek videre, men da ogs\u00e5 Caja Rural og Gazprom begyndte at arbejde i feltet med 30 kilometer igen, s\u00e5 missionen umulig ud.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
De to lykkeriddere blev da også indhentet, netop som rytterne tog hul på etapens sidste og mest vanskelige udfordring i form af den afsluttende kategori 2-stigning.
Her viste Movistar sig som forventet dominerende. Holdet placerede Mikel Landa, Jose Joaquin Rojas og kaptajn, Richard Carapaz, i front af feltet, som hurtigt blev kraftigt reduceret.
Ingen angreb fandt dog sted før rytterne nærmede sig toppen af stigningen, hvor Mikel Bizkarra forsøgte sig. Carapaz sad dog limet til spanierens baghjul med resten af den endnu relativt store gruppe på hjul.
På den efterfølgende nedkørsel prøvede Krists Neilands at slippe væk, men også letten måtte se sig indhentet.
I stedet blev det en spurt i en gruppe på omkring 25 ryttere, og her var 33-årige Carlos Quintero klart hurtigst, da colombianeren vandt med mere end en cykellængde til de nærmeste konkurrenter.