\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Lønnedgangen gælder ifølge danskeren, indtil cykelsæsonen igen kommer op i omdrejninger. Dette sker ifølge danskeren af to vigtige grunde.
”De (Sponsorerne Lotto og Soudal) har været loyale i mange år, så vi prøver at give lidt igen,” fortæller Byriel Iversen, inden han også forklarer en anden god grund til at holde sig gode venner med sponsorerne i disse tider.
”Så vidt jeg ved, er der en risiko for, at de kan opsige sponsoratet. Vi kører ikke nogen cykelløb, og det er et teoretisk kontraktbrud,” fortæller danskeren.
Uvisheden er det værste
Cykelsæsonen blev meget pludseligt aflyst i løbet af marts-måned på grund af den verdensomspændende Corona-epidemi. Dansk-baserede Byriel Iversen har det dog godt efter omstændighederne, og påpeger blandt andet at cykelryttere i forvejen lever isoleret fra omverden.
Men ikke at vide, hvornår han igen kan tage et løbsnummer på ryggen, er dog hårdt for danskeren:
”Det har været hårdt, at det har været så uklart det hele,” fortæller han og fortsætter.
”Når sæsonen bliver forlænget, kan vi jo ikke blive ved med at holde os i topform. Det er lidt frustrerende, at man ikke kan lave en plan. Vi håber på, at komme i gang igen i juni. Det er det mest realistiske scenarie. og så håber vi, der bliver kørt løb ind i november, så vi kan få kørt de store klassikere,” siger han.
Idéen om en forlængelse af cykelsæsonen ind i november måned, har længe været på tegnebrættet hos de forskellige cykelorganisationer.
Således håber man på at kunne afvikle alle de store aflyste cykelløb såsom Giro d’Italia, Flandern Rundt og Paris-Roubaix i efteråret. Noget der vil betyde mange løb på ganske få dage.
Spurgt ind til om dette travle program åbner døre, for nogle store løb på CV’et er Byriel Iversen lidt tvivlende.
”Jo måske, men det er bare spekulationer” slutter han af.
Har du spørgsmål til Rasmus Byriel Iversen? Så stil dit spørgsmål til ’Byriels brevkasse’ lige her.