
Til gårsdagens Dwars door Vlaanderen benyttede Jumbo-Visma et særligt system, der skal kunne justere dæktrykket under løbene.
Annonce
Fokus var på Christophe Laporte til sidst i Dwars door Vlaanderen, men inden løbet var det på Edoardo Affinis cykel.
En opmærksom tilskuer har på Twitter dokumenteret at Jumbo-Visma-rytteren havde monteret et system, som har til formål at kunne justere dæktrykket ved hjælp af en styringsenhed monteret oppe i grebet. Med andre ord mens rytteren er i færd med et løb.
Det skriver mediet CyclingWeekly, som skriver at holdet testede udstyret med henblik på Paris-Roubaix.
👀 Looks like Affini is testing the KAPS adjustable air pressure system. #DDV23 #DDV pic.twitter.com/myK3cltMrF
Systemet er fra det hollandske firma Gravaa, som for nylig har beskrevet, hvor mange watt der ventes at kunne blive sparet.
En test på en af de sidste afgørende sektorer i næste uges monument Camphin-en-Pévèle blev kørt med 35 kilometer i timen, og her lyder meldingen, at man kan spare25 watt når man sænker trykket fra 6 bar til 3 bar, eller 57 watt hvis dæktrykket sænkes fra 4,5 bar til 2,5 eller tre bar.
Sidste år droppede Team DSM en lignende teknologi dagen før herreholdet skulle køre Paris-Roubaix.
Annonce
Annonce
SENESTE
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce