Lydelige armbånd er blandt løbsarrangørernes tiltag for at sikre afstand blandt publikum i målområdet under dette års Giro d'Italia.
Annonce
Det bliver formentlig påkrævet at bære et bestemt armbånd, hvis man vil være tilskuere i målområdet under dette års Giro d'Italia.
Det forklarer løbsdirektør Mauro Vegni til den italienske tv-station Tele8.
Armbåndene vil reagere med en bestemt lyd, hvis personen kommer for tæt på en anden person. Derved håber løbsarrangørerne, RCS Sports, at sikre afstand blandt publikum i målområdet og samtidig mindske risikoen for smittespredning med coronavirus.
"I målområdet vil vi formentlig give tilskuerne et armbånd, der reagerer med en lyd, hvis folk ikke respekterer at holde afstand. Der vil være seriøse tiltag for at sikre afstand," siger Vegni i et interview med tv-stationen.
Giro d'Italia er i år udskudt fra maj til oktober på grund af den verdensomspændende coronakrise. Løbet vil blive kørt fra den 3. - 25. oktober, men flere af de normale procedurer er i fare.
Et eksempel er reklamekaravanen. Ifølge Vegni er det nuværende tidspunkt svært at se en reklamekaravane i dette års Giro d'Italia.
"Det er svært at se, at der vil være en reklamekaravane, men vi kan kun håbe på at smittetallene bliver bedre. Vi er bekymret om idéen (med reklamekaravane, red), da den kan tiltrække store folkemængder. Vi er sammen med sponsorerne i gang med at undersøge, hvad vi gør."
Årets Giro d'Italia skulle være startet i den ungarske hovedstad Budapest, men denne plan er også gået i vasken som følge af coronavirussen. Rygterne går nu på, at løbet begynder med en knap 13 kilometer lang enkeltstart i Palermo på Sicilien.
SENESTE
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce