I fjor n\u00f8jedes Van Aert med ni l\u00f8b, mens Van der Poel k\u00f8rte 14, og en anden tidligere verdensmester Bart Wellens forventer da heller ikke at se stjerneduoen k\u00f8re mange l\u00f8b i denne s\u00e6son.<\/p>","
Til i \u00e5r har UCI ellers reduceret World Cuppen fra 14 til 12 l\u00f8b, herunder antallet inden den 1. december fra fem til \u00e9t.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Hvis de kører så lidt cyklecross, eller lad os sige, at Van der Poel kun kører VM, så er det simpelthen at gøre grin med UCI. De har gjort World Cuppen så kompakt, særligt for de to. Hvis en som Van der Poel ignorerer en stor del af de cross-løb, så er det en stor langefinger til UCI,” mener Wellens og fortsætter:
”Det er han i sin gode ret til, og det er imponerende, at du er den toprytter, som kan sige: ”Jeg kører ikke cyklecross i år”. Det støtter jeg fuldt. Men de (UCI, red.) har nu fokuseret hele sæsonen på dem.”
Wellens bemærker også, at den tætpakkede World Cup-kalender vil betyde, at ryttere, som seriøst satser på den, formentlig vil være mere trætte end Van der Poel og Van Aert, når VM køres i starten af februar.
Ved VM kan Van der Poel tangere Erik De Vlaemincks rekord med syv titler. Spørgsmålet er, om hollænderens landevejsforberedelser kommer i vejen for hans deltagelse. Kun i 2022, efter at han havde kæmpet med rygproblemer, har han hidtil meldt fra. I 2022 kørte heller ikke Van Aert, som også i fjor skippede mesterskabet.