If\u00f8lge Simion k\u00f8rte Pogacar stigningen med et gennemsnit p\u00e5 6,6 watt per kilo, hvilket betyder, at den 66 kilo* tunge UAE-kaptajn holdt omkring 435 watt fra bund til top - en pr\u00e6station, som Simion kalder en af de bedste af sin l\u00e6ngde siden 1998.<\/p>","
Pogacar har ikke offentliggjort sine watt i sin Strava-fil, men det har Simon Carr, der sluttede 42 sekunder bag etapevinderen.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Den 63 kilo tunge brite afslører at have trådt 395 watt på stigningens 14 kilometer, hvilket svarer til et watt per kilo på 6,27, hvorfor Simions beregninger af Pogacars power ikke virker urealistiske.
Også dataproducenten Velon har budt ind med detaljer om Pogacars præstation, eftersom de har haft adgang til livedata fra den forsvarende Tour-vinders wattmåler.
Ifølge Velon trådte Pogacar 415 watt (6,29 W/kg) i gennemsnit, da den 22-årige slovener kæmpede for at holde Simon Yates stangen på de sidste tre kilometer.
På de 36.06, som blev kørt i en svag sidemodvind, formåede Pogacar at klatre 1029 meter, hvilket giver ham et gennemsnit på 1710 højdemeter i timen.
Til sammenligning kørte Chris Froome ifølge Velonews det 1560 meter høje og 7,5 % stejle Mont Ventoux med 1722 højdemeter i timen, da briten fire måneder efter sin etapesejr i Tirreno-Adriatico vandt på det skaldede bjerg under Tour de France.
To år senere var Froomes højdemeter i timen på 1602, da han igen iført den gule trøje flænsede konkurrenterne på 10. etapes afslutning til La Pierre-Saint-Martin (1132 højdemeter og 7,4 %). Det fortalte Team Sky-træner Tim Kerrison til Cyclingweekly få dage efter sin rytters etapesejr.
Tadej Pogacar skal i dag forsøges at forsvare sin førertrøje, når rytterne skal ud på en særdeles kuperet 5. etape. Du kan følge etapen i vores live-opdatering fra klokken 13.30.
HAR DU HUSKET AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL CONTINENTAL KLASSIKERSPILLET?
*Vægtdata i artiklen er hentet fra ProCyclingStats.com.