Biniam Girmay (Intermach\u00e9 Wanty Gobert) blev toer og Pello Bilbao (Bahrain Victorious) tog tredjepladsen.<\/p>","
Magnus Cort (EF Education-Easypost) tog fronten kort f\u00f8r m\u00e5l, men l\u00f8b t\u00f8r for energi. Han blev nummer fire, mens Mattias Skjelmose rundede top 10 af.\u00a0<\/p>","
Dermed kan Van der Poel hive den lyser\u00f8de tr\u00f8je over hovedet inden morgendagens enkeltstart.\u00a0<\/p>","
\u00c5rets Giro d\u2019Italia tog sin start i Budapest, hvor tusindvis af lokale var stimlet sammen langs de brede boulevarder under den neutrale start.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Med Donau-floden i baggrunden begav to ryttere sig ud på et ambitiøst eventyr, da de som de eneste udgjorde Giroens første udbrud på dagens etape.
Det var holdkammeraterne Mattia Bais og Filippo Tagliani fra Drone Hopper - Androni Giocattoli, der uden følgeskab fra andre sejlede væk og på under en time fik et forspring på over 11 minutter.
Men herfra strammede feltet også for gaveposen, og langsomt påbegyndte de det uundgåelige.
I byen Székesfehérvár ventede årets første pointspurt. Den lå placeret kort efter et større højresving, og derfor var det svært for holdene at organisere sig.
I sidste ende viste Giacomo Nizzolo sig hurtigst i accellerationen, mens Arnaud Demare (Groupama FDJ) var næstbedst i feltet.
Herefter sank roen sig over feltet igen, der nu havde reduceret lykkeriddernes forspring til blot 4 minutter.
I kontrolleret facon sugede feltet langsomt Bais og Taglianis til sig. Og ved den anden indlagte spurt med 40 kilometer til mål, som denne gang havde bonussekunder på spil og ikke point til pointtrøjen, var snoren blevet ganske kort.
Ingen i feltet hidsede sig op over det ene bonussekund, som de to udbrydere havde efterladt. Derfor var det en arbejdssom De Gendt, der tog sig af det.
Med 145 kilometer til mål var det slut for Drone-duoen, og der var efterhånden lagt op til den længe ventede afgørelse blandt feltets store kanoner.
Adskillige angreb på målbakken
I de efterfølgende små 10 kilometer fulgte positionskampen frem mod højresvinget, der fungerede som en port ind til målstigningen ved Visegrad.
Her markerede alle de store hold sig i fronten. Et mindre styrt med Phil Bauhaus forstyrrede i den anden ende af feltet.
Lotto-Soudal tog fronten i bunden af stigningen, inden Alpecin-Fenix-toget lagde sig i front. Flere hold satte et dræbende tempo, men det afholdte ikke Lawrence Naesen (AG2R Citrôen Team) fra at give den et skud på stigningen.
Stilstand i feltet mens Naesen fik et hul på 10 sekunder. Med 2,5 kilometer til mål fulgte endnu et mindre styrt med Davide Ballerini (Quick Step Alpha Vinyl) og i samme sekund så Lennard Kämna (Bora Hansgrohe) sit snit til at stikke af.
Han bragede hurtigt forbi Naesen, der sejlede tilbage i feltet. Der var bund i tyyskerens angreb, men ved den sidste kilometer trådte han firkantet, og så var der samling igen.
Her forsøgte Davide Formolo (UAE Team Emirates) at snige sig væk, men de øvrige favoritter var hurtigt over hans hjul.
Styrt i spurten
Med 500 meter igen forsøgte Emmanuel Buchmann (Bora Hansgrohe) sig så, men Magnus Cort var som klistret til tyskeren.
Cort gik forbi Buchmann, men måtte hurtigt indse, at han endnu ikke kan gå på vandet. Han gik i stå på toppen, og med 100 meter igen trådte de tunge favoritter an.
Mathieu van der Poel, Binian Girmay og Caleb Ewan benyttede vejens bredte til at skyde fra hver sin retning. Ewan gik ind på hjul af Girmay, men klippede hans hjul og røg i asfalten.
Forrest var det Van der Poel der med rystende hoved kunne krydse stregen som vinder i Visegrad med en halv cykellængde foran den eritrianske åbenbaring.
Pello Bilbao havde hægtet sig på de andre og kom ind som nummer tre, mens Magnus Cort blev nummer fire.
Caleb Ewan var forslået, men i stand til at køre over målstregen.