\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
"Dette nye tætte partnerskab og Fusions agile tilgang til udvikling vil gøre det muligt for os at implementere innovative løsninger i løbet af sæsonen, når gode ideer opstår. Fusions evne til hurtigt at tilpasse og forbedre deres produkter passer perfekt til vores behov for konstant at være på forkant med udviklingen."
Et spændende aspekt ved dette partnerskab er Fusion's igangværende etablering af en egen vindtunnel - den første interne af sin slags hos et tøjbrand i verden. Denne vindtunnel, placeret på Fusion's hovedkvarter, vil give Uno-X Mobility adgang til førsteklasses testfaciliteter, hvilket gør det muligt at finjustere tøjkonstruktion og optimere aerodynamikken for rytterne.
"Adgangen til Fusion's kommende vindtunnel giver os en unik mulighed for at optimere vores udstyr og forbedre vores rytteres præstationer. Vi har store forventninger til, hvad dette kan udvikle sig til," tilføjer Hushovd.
Aftalen sikrer Fusion stor eksponering
Samarbejde giver også Fusion en fantastisk eksponering fremover, da Uno-X-holdene kører i nogle af verdens største cykelløb og har været med i Tour de France de seneste to år.
"Dette samarbejde vil øge interessen for vores brand betydeligt i cykelverdenen. Vores slogan, 'Almost Unfair,' afspejler vores engagement i at skabe produkter, der giver vores atleter en markant fordel. Vi er utroligt stolte af at kunne præsentere et to-årigt partnerskab mellem Uno-X og Fusion," fastslår Fusions marketingchef Troels Vest Jensen.
Magnus Cort og Jesper Riis giver deres syn på samarbejdet.
"Særligt ved denne aftale er, at leverancerne skal ske løbende henover sæsonen - og ikke kun ved sæsonstart. Dette giver rytterne mulighed for at få det rette tøj på det rette tidspunkt i den rette mængde. Derved sikrer vi, at vi undgår overproduktion. Samtidig giver det os den fordel, at vi kan videreudvikle tøjet uden at kassere ubrugt tøj, så rytterne altid kører i det nyeste og mest opdaterede cykeltøj," tilføjer marketingschefen stolt.
Fusion har allerede haft stor succes i sportsverdenen. Triatleten Magnus Ditlev satte nylig verdensrekord til Challenge Roth, som han vandt for tredje år i træk. Franske Sam Laidlow vandt VM i Ironman i 2023. De var begge iført Fusion tøj. Italienske Vittoria Bussi satte ny timerekord på banen, og var den første kvinde til at køre over 50 km på en time - også i Fusion tøj.
Ydermere har Fusion også en historisk forbindelse til Uno-X, da de også var tøjpartner i perioden Jonas Vingegaard og Casper von Folsach kørte på udviklings continental-teamet Coloquick og hvor nuværende Uno-X Mobility sportsdirektør Christian Foget Andersen også var sportsdirektør for det danske hold. Fusion er i øvrigt stadig tøjpartner for Coloquick Cycling.
Uno-X rytterne vil køre i Fusion-tøjet fra årsskiftet og to år frem.