Cyclinguptodate<\/a>.<\/p>","Roglic styrtede p\u00e5 5. etape af \u00e5rets Tour de France, der var brostensetapen til Arenberg. Et styrt, der satte ham helt ud af den samlede stilling i Touren.<\/p>","
\u201dDe var faktisk heldige, at Roglic styrtede, s\u00e5 efter den etape kunne de ikke g\u00f8re andet end at v\u00e6lge Jonas som kaptajnen. Hvis de havde udskudt det valg, ville det have givet os en fordel,\u201d siger Vierhouten.<\/p>","
Brostensetapen kan n\u00e6sten kun beskrives som en mareridtsetape for Jumbo-Visma, for Vingegaard fik mekaniske problemer, der gjorde, at det meste af Jumbo-holdet blev n\u00f8dt til at vente p\u00e5 ham. Heriblandt Wout Van Aert.<\/p>","
\u201dTadej var god, men vi var uheldige at m\u00f8de en supermand den dag, der gik under navnet Wout van Aert. Han tog f\u00f8ringen foran Vingegaard og lukkede et hul p\u00e5 to minutter p\u00e5 Pogacar i de sidste tyve kilometer,\u201d fort\u00e6ller UAE\u2019s sportsdirekt\u00f8r.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
De mekaniske problemer havde sat Jumbo-Visma i en svær situation, og på et tidspunkt så det slemt ud for Vingegaard, der kunne have tabt dyrebar tid til sin rival, men efter et stort arbejde af Van Aert fik de lukket hullet til 13 sekunder.
”Havde Van Aert været i den førende gruppe med Pogacar, ville Jumbo-Visma ikke have vidst, hvad de skulle gøre. Skulle de lade Wout vente eller forsøge at vinde etapen? Så ville vi have vundet Touren der. For uden Van Aert ville Vingegaard være kommet langt efter Pogacar, hvilket han aldrig kunne have gjort op med i bjergene,” siger Vierhouten.
Aart Vierhouten skifter i næste sæson UAE ud med Q36.5, hvor han skal være Team Manager for blandt andre Gianluca Brambilla og Tobias Ludvigsen.