Netop passagen ved Langelinie var et \u00f8nske fra de franske Tour-arrang\u00f8rer, der ville have en mere teknisk enkeltstart p\u00e5 den flade rute rundt i hovedstaden.<\/p>","
\u201dVi (danske og franske Tour-arrang\u00f8rer, red.) k\u00f8rer venstre rundt om Kastellet og ned til Den Lille Havfrue, hvor vi stiller bilen. S\u00e5 t\u00e6nker vi, at vi kan k\u00f8re bl\u00f8dt rundt og op p\u00e5 cykelstien,\u201d siger Jesper Worre om episoden, hvor de franske Tour-arrang\u00f8rer var p\u00e5 bes\u00f8g i Danmark.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Men i stedet for at tage det lette sving op forbi Den Lille Havfrue, så vil franskmændene have rytterne venstre om iskiosken. Det sving er 120 grader, og hvis man misser det sving, så lægger man sig ned.”
Udfordringerne stoppede ikke her, da vejen hen til Gefionspringvandet ikke var lige til.
”Dernæst er der en bro for at komme over til Gefionspringvandet, og sammen med Københavns Kommune fandt vi ud af, at broen godt kan holde til en servicebil,” lyder det fra Jesper Worre.
”Ved Gefionspringvandet er det kringlet. Så siger franskmændene, at ruten ikke er så teknisk. Så må rytterne sætte farten ned.”
Enkeltstarten i København bliver kørt den 1. juli næste år.
Dagen efter venter 2. etape, der byder på 199 kilometer fra Roskilde til Nyborg. Her skal rytterne blandt andet krydse Storbæltsbroen.
Den danske Tour-start slutter med 3. etape fra Vejle til Sønderborg med en distance på 182 kilometer.
Se hele indslaget med Jesper Worre i videoen over artiklen.