\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Doping? Motor i cyklen?
”Jeg kan godt forstå, at mange andre ryttere i min aldersgruppe ikke er vilde med at stille til start med mig, og de glæder sig til, at jeg snart er væk. Jeg har mange gode venner i feltet, men jeg har også hørt hvisken om doping ude i krogene. Men i 2018 er jeg blevet testet over 30 gange, og nogle gange er min cykel blevet gennemlyst for skjult motor både før og efter et løb. Og alt har altid været ok. Jeg kører rent”.
Målet er at vinde alle tre Grand Tours
Remco Evenepoel har tilsyneladende hele pakken: Han kan sprinte, køre enkeltstart og er en fantastisk bjergrytter. Og han kan vinde såvel éndagsløb som etapeløb.
”Belgierne tvivler navnlig på, om de nogensinde vil få en rigtig god bjergrytter. Her håber jeg at gøre tvivlen til skamme. Men det bliver hårdt, virkelig hårdt. Her skal man være villig til at lide afsavn, og det gør jeg allerede. Ingen fester, alkohol eller fritter”, siger Evenepoel.
En af de ting, der får hans modstandere til at synke spyttet en ekstra gang, er at han tilsyneladende har for vane at tage selv de vanskeligste stigninger på den store klinge uden problemer.
”Jo mindre du vejer, desto nemmere er det selvfølgelig. Jeg vejer 61 kilo, og det har naturligvis stor betydning. På stigningen på EM-ruten kørte jeg op med 430 watt, så det svarer altså til godt 7 watt pr. kilo. Når de helt store topryttere åbner for gashåndtaget på en stejl stigning i Touren, så ligger det ca. på samme niveau. Så min største drøm er at vinde alle tre Grand Tours. Det bliver ikke nemt, men man har jo altid lov til at drømme”.