Molding Instructions - Reform Saddle<\/a> til selve st\u00f8bningen af sadlen, hvilket er let udf\u00f8rt og overst\u00e5et p\u00e5 15 - 20 minutter inklusiv sadelskifte. Det anbefales, at der bruges en hometrainer til selve st\u00f8beprocessen, for at sikre mest mulig stabilitet under processen. Sadlen opvarmes samt st\u00f8bes og under afk\u00f8lings- og h\u00e6rdeprocesserne forts\u00e6tter man med at cykle, med forskellige greb i styret.
\r\n
\r\nSadlen er efterf\u00f8lgende ikke overdrevent formet omkring st\u00f8ttepunkterne, men byder p\u00e5 bl\u00f8de overgange og fordybninger, hvilket sikrer en god fordeling p\u00e5 underst\u00f8tningspunkterne. St\u00f8beprocessen kan gentages, enten for at optimere st\u00f8tten lidt mere eller for at st\u00f8be til en anden rytter.<\/p>\r\n\r\n
\r\nS\u00e5 p\u00e5 landevejen<\/b><\/p>\r\n\r\n
Alle ryttere er forskellige og ikke n\u00f8dvendigvis symmetriske, derfor giver det god mening at tilpasse sadlen, s\u00e5 der p\u00e5 trods af forskelligheder sikres et godt siddeleje. Sidder man \u201drigtigt\u201d flytter man sig ikke (s\u00e5 meget) og flere watt kan g\u00e5 i pedalerne og dermed opn\u00e5s st\u00f8rre ydeevne. Fra bes\u00f8g p\u00e5 flere fabrikker, der arbejder sammen med World Tour holdene, ved jeg at 1. prioritet i udviklingen af alt udstyr er reduktion i watt-tab, og det g\u00e6lder alt fra lejer og hjelme til t\u00f8j og sko. S\u00e5 logikken her er at energien skal ned i pedalerne og ikke bruges p\u00e5 at flytte kroppen p\u00e5 sadlen, igen en pr\u00e6mis, der giver mening.<\/p>\r\n\r\n
\r\nSadlen er relativt bred i forhold til min egen sadel, det er selvf\u00f8lgeligt en individuel pr\u00e6ference, men jeg foretr\u00e6kker en rimeligt smal sadel, en bred sadel er ikke optimal for mig. Fordi jeg k\u00f8rer mest racer, foretr\u00e6kker jeg en lidt smallere sadel, som jeg f\u00f8ler giver mere bev\u00e6gelsesfrihed. Kvinder har en st\u00f8rre afstand og vinkling af siddeknoglerne, s\u00e5 generelt er en relativ bred sadel mere optimal for kvinder.<\/p>\r\n\r\n
\r\nSiddekomforten er fin allerede p\u00e5 f\u00f8rste tur, som var en god times tid i sadlen. Jeg bem\u00e6rkede at jeg marginalt \u00e6ndrer min position et par gange, for at finde den bedste placering. Ikke uroligt, men mere instinktivt for at pr\u00f8ve at finde de bedste positioner. Allerede p\u00e5 anden og specielt p\u00e5 de efterf\u00f8lgende ture f\u00f8lte jeg mig godt \u201dhjemme\u201d og tilpas p\u00e5 Reformsadlen. Tredje tur k\u00f8rte jeg lidt under 3 timer og havde slet ikke antydninger af ubehag, s\u00e5 antager det er resultatet af den individuelle tilpasning. Jeg har hen over sommeren fortsat med Reformsadlen, der er blevet k\u00f8rt b\u00e5de st\u00e6rkt og i bjerge. B\u00e5de p\u00e5 det flade terr\u00e6n og i bjergene syntes jeg, \u00a0det f\u00f8ltes godt - og jeg f\u00f8ler faktisk jeg kan sidde ned lidt l\u00e6ngere end normalt i bjergene, inden jeg skal op og st\u00e5.<\/p>\r\n\r\n","\r\n\r\n
\r\nL\u00e6kre materialer og h\u00e5ndv\u00e6rksm\u00e6ssig kvalitet.<\/i><\/p>\r\n\r\n
\r\nKvaliteten og design<\/b><\/p>\r\n\r\n
Der er tale om et klassisk design i klassiske farver, som signalerer der fokuseres p\u00e5 komfort og ydeevne. Ikke nogen \u201dfr\u00e6kke\u201d farver og fancy udsparinger, blot en trov\u00e6rdig klassiker.
\r\n
\r\nDer findes grundl\u00e6ggende to modeller hvor materialevalget er forskelligt. Topmodellen er bygget op p\u00e5 carbon rails og alternativet er bygget op p\u00e5 titanium rails, begge materialer er fra \u00f8verste hylde, og understreger der ikke er g\u00e5et p\u00e5 kompromis med kvaliteten. V\u00e6gten for den testede carbonmodel er 197 gram, hvilket er overraskende let for en forholdsvis bred sadel og med de indbyggede termoformiske zoner. Titaniummodellen vejer 235 gram, hvilket ogs\u00e5 er acceptabelt, men der findes selvf\u00f8lgelig lettere alternativer.<\/p>\r\n\r\n
\r\nDesign, materialevalg og ikke mindst bearbejdningsfinish af sadlen, giver et rigtigt godt og gedigent indtryk af en kvalitetssadel.<\/p>\r\n\r\n","\r\n\r\n
\r\nReforms sadler er 142 mm. i alle modeller.<\/i><\/p>\r\n\r\n
\r\nKonklusion:<\/b><\/p>\r\n\r\n
Der er helt sikkert et behov for individuel tilpasning af sadel via st\u00f8bning, som Reformsadlen tilbyder. Jeg kender flere der har langt st\u00f8rre problemer med ubehag og siddes\u00e5r end jeg har, her er Reformsadlen et godt alternativ. Manglende siddekomfort p\u00e5 cykelturene kan virkelig \u00f8del\u00e6gge en ellers dejlig tur ud p\u00e5 landevejen. Reformsadlen sidder stadig p\u00e5 min cykel og den fungerer godt for mig.
\r\n
\r\nSiddekomforten er helt i top og f\u00f8ler ogs\u00e5 jeg sidder mere roligt. Jeg cykler normal med 131 mm bred sadel, s\u00e5 ideelt set ville jeg gerne have en smallere Reformsadel end bredden p\u00e5 142 mm, der er eneste tilg\u00e6ngelige.<\/p>\r\n\r\n
Kvaliteten og helhedsindtrykket er virkelig god, det er en god f\u00f8lelse at h\u00e5ndtere sadlen, der er let og l\u00e6kker.<\/p>\r\n\r\n
\r\nPrisen for sadlen er i den h\u00f8je ende, s\u00e5 tror ikke Reform Seymour bliver markedsleder, men der er helt sikkert et segment af ryttere, der vil have fordel af den individuelle tilpasning af st\u00f8ttepunkterne i sadlen. Jeg har testet sadlen p\u00e5 min racercykel, men den er ogs\u00e5 anvendelig p\u00e5 MTB. Jeg har ligeledes bem\u00e6rket, at flere endurance-ryttere benytter Reformsadlen, hvor netop trykudligning er supervigtigt over de lange distancer.<\/p>\r\n\r\n
\r\nReformsadlen giver value for money, hvis du har problemer med ubehag og siddes\u00e5r, n\u00e5r du cykler og specielt n\u00e5r du cykler langt. For de fleste findes der billigere alternativer, hvor tilfredsstillende komfort og ydeevne kan opn\u00e5s. Jeg syntes det tr\u00e6kker lidt ned i den overordnede vurdering, at der kun findes en bredde sadel. Reformsadlen giver ogs\u00e5 mening i en cykelglad familie eller m\u00e5ske en mindre klub, hvor man kan bruge Reformsadlen, som en del af optimeringsarbejdet.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t