Prøv vores nye app
Test: Principia Gravel
09. juni 2020 08:00
af Thomas Rosenquist

Et godt mix af alt det, som en gravelcykel skal kunne. God i alle terræner og vigtigst af alt: Det hele fungerer bare, uanset hvor vejen går hen.

 

Annonce

Artiklen fortsætter efter videoen.

Fakta:

Producent: Principia
Produkt: Gravel Carbon Model G2

Farver: Matsort med blå skrift (fås også i Titanium med sort skrift)

Størrelse: 54” (fås også i 48cm/19”, 50cm/20”, 52cm/20,5” og 54cm/21”)

Vægt: 9,97 kg (vejet incl. pedaler, flaske- og Garmin holder)

Vejledende udsalgspris: 21.999,- kroner

 

Introduktion

Principia har produceret danske cykler siden de tidlige 90’ere. Her var de helt fremme med produktion af alu-rammer, og enhver dansk triatlet kendte til Principia’s lette og utrolig stive rammer der blev leveret i 90’erne

 

I dag er Principia’s portefølje blevet større og dækker alt fra dagligdags cykler til de helt specielle.

 

Læs også
Nyt hold bekræfter interesse i Asgreen og Alaphilippe

 

Principia træder nu for alvor ind på Gravel scenen med deres seneste gravelcykel: Gravel Carbon. Principia har introduceret deres koncept hvor man kan sammensætte sin egen gravelcykel. Der er måske lidt begrænsninger i mulighederne, men Principia har lavet en rigtig vellykket cykel, som er klar til lidt af det hele.

 

Principia har også set at der er et stort markedspotentiale i gravle-kategorien. En cykel som kan det meste og stiller rytteren fri til at køre i skov, på landevej, til arbejde eller på weekendtur uden at skulle have en lille håndfuld cykler (selvom der ikke er noget galt i det).

 

Indtil fornyelig havde Principia kun Gravel cykler i aluminium. Det har de nu udvidet med en med en carbonramme og den nye gear GRX-serie fra Shimano. En gearserie som er udviklet til de krav en gravelcykel stiller.

Annonce

 

Vi har testet cyklen i et par måneder i foråret cyklen er blevet udsat for det meste, som en gravelcykel jo bør og skal.

 

 

Jeg var meget spændt på hvordan Principias nyeste gravelcykel kunne levere. Jeg har efterhånden testet et par forskellige maskiner i denne kategori og også selv investeret i en gravelcykel, så der er masser af erfaring på kontoen.

 

Nu valgte jeg ikke selv modellen, men fik stillet Principias G2 model til rådighed. Den er fuld carbon med den nye GRX-serie fra Shimano, samt et par fine hjul fra DT Swiss.

 

Principia ligger dog op til på deres hjemmeside, at man selv kan sammensætte sin cykel. Jeg syntes nu lidt at der er gået for meget marketing i den, for valgmulighederne er kun:

 

 - Vælg rammefarve- og størrelse
 - Vælg konfiguration
 - Bestil cyklen

 

Læs også
Mads P er i verdenstoppen over flest indkørt præmiepenge i 2024

 

Du kan vælge imellem 2 farver; titanium og matsort, så det valg er hurtigt overstået.

 

Det er straks lidt mere udfordrende af vælge den rette størrelse. Principia har fire størrelser. Størrelser som slet ikke ligner hverken angivelser fra MTB eller landevej. Jeg vil normalt ligge omkring 19-20” i MTB og størrelse 56-57 på landevej. Ingen af de størrelser vil kunne overføres til Principias angivelse.

 

Så endnu engang et udtryk for at man bør minimum kende sin Reach og Stack, som er de mest pålidelige mål, når cykelstørrelser skal sammenlignes. Principia ligger dog op til, at når man har fundet sin cykel, så bør man tage den viden med ned til den lokale Principia-forhandler. Her kan du så også få et check på størrelsen.

 

Som konfiguration kan du vælge imellem to gear serier; 1x11 eller 2x11 speed. Begge Shimano’s GRX. Alt andet er ens på cyklerne. Så også her kan valget være hurtigt overstået. Men mindre man går i nørd-mode og diskussion om man skal køre 1x11 eller 2x11.

Annonce

 

Der bliver skrevet mange artikler og kommentarer på, hvad der er det mest rigtige. Den snak vil jeg ikke gå ind i her, men du kan senere læse om, hvad jeg syntes om de 2x11 gear, som testcyklen kom med.

 

Grundlæggende er cyklen udstyret med fornuftige komponenter, men jeg forstår ikke, at man lægger op til at kunne konfigurere sin egen gravelcykel, når der reelt kun er 2x2 muligheder.

 

Personligt ville jeg gerne have mulighed for at vælge elektronisk gear, at kunne vælge mellem flere hjulsæt, for eksempel 650 vs. 700-hjul og hermed også forskellige dækstørrelser.

 

Og hvad med forskellige styr og saddel typer (alt afhængigt hvad man vil bruge sin gravelcykel til)? Naturligvis er der noget logistik forbundet med en produktion af det, men det syntes jeg, at man skal være klar på, når man nu reklamerer med at kunne sammensætte sin egen Gravel Carbon.

 

Med Principias introduktion af deres Gravel Carbon er der nu syv modeller i Principias Gravel-program. Udover de seneste Carbon-modeller leveres alu-rammen i tre forskellige gearserier (Shimano Sora, Rival og GRX).

Annonce

 

Læs også
Startlisten til Giro d'Italia tager form - 5 danskere på

 

Første indtryk

Det første jeg lagde mærke til, var at Principia har monteret mange beslag til flaskeholdere og tasker. Når man ser på andre producenter af gravelcykler, som bruges til længere ture uden for alfarvej, så er det vigtigt at man nemt kan montere ekstra flaskeholdere eller beslag til drybacks med mere.

 

Her er Principia godt med, da de har monteret ekstra beslag på forgaflen, samt under skrårøret. Det giver en god fleksibilitet, hvis du skal på langtur, uden det gør noget negativt for cyklen i dagligdagen. Der er rigtig mange af konkurrenterne, som ikke har tænkt på den finesse, så i min bog et godt plus til Principia.

 

Principia har gjort cyklen klar, så du kan montere ekstra tasker, flasker og andet godt. Især hvis du kører med en rammetaske, så mangler du plads til flasker. De kan så f.eks. sættes på forgaflen.

 

Der er også beslag til, at du kan fastmontere skærme. Her undrer jeg mig dog over, hvorfor man ikke har sat en gummeprop i de gevind, som ikke bruges. De bliver jo fyldt med sand, mudder og andet godt når man cykler, som man så skal stå og rense den dag, man vil montere skærme.

 

Beslaget til at kunne montere skærmen bliver hurtigt fyldt med møg, hvis du ikke lige beskytter den.

Annonce

 

Sadlen kendte jeg ikke, men det er en Forming DDK-510.


Det er en saddel som Principia blandt andet også bruger på deres MTB’er. Ved første prøvetryk virker den til den bløde side.

 

Hjulsættet er et godt stabilt hjulsæt fra DW-Swiss: G1800 Spline.


Hjulsættet kan tåle lidt af hvert og er et godt hjulsæt til gruskørsel. Principia har sat et 37 millimeter Gravel King-dæk på fra Panaracer, som kan monteres tubeless.

 

Principia har valgt Ritchey Gravel-styr. Umiddelbart syntes jeg, det er et lidt for specielt styr - især hvis cyklen skal bruges som all-round cykel.  

 

Især bukningen er meget kort, som jeg syntes begrænser lidt muligheden for flere forskellige greb. Til gængæld virker styrbåndet, som noget helt specielt. Det virker som om, man har et rigtig godt greb - faktisk endnu bedre end Lizard Skin, som jeg ellers er fan af.

 

Læs også
Quintana kører Giroen i en ny rolle

 

Test

Jeg har testet en Gravel Carbon G2 i størelse 54. Jeg var meget spændt på om størrelsen passede. Jeg er 185 centimeter høj og kører normalt størrelse 56 på landevej. Men Principia ved hvad de taler om - en 54’er  var lige præcis den rette størrelse til mig.

Annonce

 

Jeg ser mig selv som en ryttertype, som kan lidt af det hele. Har de sidste par sæsoner kørt både cykelcross og landevej med nummer på ryggen, samt efterhånden kørt mere og mere ud i det blå på min Gravel eller Fatbike.

 

De første par ture jeg kørte, var en god blanding af store skovstier og enkelte tekniske singletracks. Der er ingen tvivl om at denne cykel er skabt til at køre på de store skovstier. Jeg synes de 37 millimeter Panaracer-dæk passer helt perfekt til det underlag. De ruller godt og har tilpas med mønster, så man stadigvæk har lidt fæste i svingene. Dog ikke så meget mønster at det generer på flade kompakte stykker - eller på landevejen.

 

 

Når man giver den gas på de små stier, så er den lidt ikke lige så skarp i retningsskift som en MTB eller en cykel med geometri optimeret til cykelcross. Akselafstanden er generelt lidt større på gravelcykler og det koster lidt på agiliteten rundt i sving/kurver.

 

Men der er god balance og der skulle en del til før cyklen og jeg var ude af kontrol. Så hvis man vil ud og lege så kan Principias Gravel godt være med. Man skal dog, som med andre cykler der skal køre på forskelligt underlag, have flere dæk på lager. Gravel King dækkene var mest i sit es på tørre veje. I mudder fungerede de slet ikke.

Annonce

 

Nu var det ikke meget jeg nåede at pendle på cyklen. Efter en uges test var det slut med at køre til/fra kontoret. Danmark blev lukket ned, så det blev til hjemmearbejde i stedet. Men cyklen fungerer rigtigt godt på landevejen og i byen.

 

Man sidder jo lidt mere oprejst sammenlignet med en rigtig racer og du mærker ikke hullerne i cykelstien på samme måde som med de tynde racer dæk. Man får også fremdrift for den energi man smider i pedalerne. Cykel er stiv og svarer friskt, når man giver den gas efter man bliver sluppet løs for grønt lys.  

 

Jeg har både kørt korte og intense ture (’KOM Attacks’), og en del længere gravel-ture på omkring 100 kilometer, samt en enkelt afstikker på 203 km og 8 timer i sadlen.


Cyklen har fungeret rigtig godt på alle ture, men jeg syntes især på de lange ture har den været helt i særklasse.

 

Læs også
Journalist: Her er Pogacars Giro-hold

 

Jeg har siddet helt perfekt, og selv min lidt kritiske tilgang til sadlen er blevet gjort til skamme. Sadlen er lidt til den bløde side, men det har faktisk vist sig at være meget komfortabelt på de lange ture. Jeg har på intet tidspunkt haft problemer med at blive øm eller have sovende fornemmelse i sæderegionen på turene.

 

Så selvom jeg tænkte, at den ville jeg nok skifte hvis jeg havde købt cyklen, så ville den få lov til at blive siddende. Men sadlen fungerer bedst, når man holder sig til grundpositionen. Hvis man kommer helt frem på saddelspidsen, så fungerer sadlen ikke helt så godt.

Annonce

 

Principias saddel som på trods af mit først lidt forbeholdende indtryk fungerer rigtig godt.

 

Jeg blev dog aldrig helt glad for styrets udformning. Kan godt lide at droppet er vinklet. Det gør en væsentlig forskel når man sidder mange timer i skiftegrebene på et ujævnt underlag. Det bliver det langt mere komfortabelt.

 

Et gravel-cockpit. Læg mærke til de vinklede drops - hvilket også giver vinklet skiftegreb - hvilket føles langt mere afslappende for hænder/håndled på de lange ture.

 

Men den skarpe bukning dur bare ikke for mig. Kan selvfølgelig være, at jeg er alt for vant til det normale racerstyr. Jeg har dog tidligere testet andre gravelstyr som havde det bedste for begge verdener.


Styrbåndet har dog vist sig at være lige så godt i test som det første indtryk gav anledning til.


Sjældent (læs aldrig) har jeg haft så godt et ’grip’ som med dette styrbånd - både i regn- og tørvejr. Desuden blev det aldrig ukomfortabelt at køre med.

 

Gravel styret med det fantastiske styrbånd. Der er ikke plads til hånden i bukningen, men man holder fint helt nede.

Annonce

 

Principia har jo valgt at gå all in på Shimano’s relativt nye GRX gearserie. Testcyklen havde 2x11 gear (46/30 foran og 11/34 bagved).

 

Valget af 2x11 passede mig rigtig godt. Jeg kom ikke til at mangle gear og jeg kan godt lide at springet mellem gearene ikke er alt for stort.

 

Læs også
Optakt: 1. etape af Tour de Romandie

 

Jeg havde tunge nok gear til, når jeg gav den gas på landevejen, og manglede dog heller ikke gear i skoven når jeg ramte de korte stejle stigninger. Shimano har også gjort en del ud af ergonomien på skiftegrebene, og det har de lykkedes rigtig godt med.

 

Man har bare her et godt og naturligt greb. Gearene skifter godt og præcist, men tænker at der skal nogle flere km for man rigtig får vurderet hvordan gearene arter sig, når der kommer mere slid. Men jeg har kørt cirka 2.000 kilometer uden nogen problemer.

 

Principia har monteret den nye GRX Gravel serie fra Shimano.

 

Hjulene fra DT-Swiss matcher cyklen rigtig godt. Min første umiddelbare tanke var, at de var lidt til den tunge side, men det er slet ikke noget jeg har lagt mærke til under kørsel.

 

De ruller godt og er stive og stabile. Jeg har også haft et par enkelte situationer, hvor jeg var lidt bekymret for hjulene, da jeg i høj fart på nedkørsel i skoven har ramt større uidentificerede objekter. Men hjulene står stadigvæk snorlige og viser ingen tegn på utilfredshed.

 

Det er lidt begrænset hvad Principia skriver om hvor store dæk de kan klare i deres materiale. Men jeg prøvede at montere mine 650cc hjul på, som har 47millimeter dæk på, for at se om det fungerede. Ingen problemer her, og stadigvæk flere millimeter til gode.

 

Jeg fik ikke taget på flerdages tur med større oppakning, men tænker at det klarer cyklen også uden problemer. Noget som cyklen dog mangler (og generelt alle andre gravelcykler), er at indtænke den effekt det har på stellet, saddelpind og styr at man spænder tasker på. Tasker som sidder spændt fast med velcrobånd, ridser uanset hvor godt man får spændt dem.

 

Jeg løste det med gaffatape, men det vil være et ekstra lille touch. Eller også er det bare mig som har allergi overfor ridser.

 

Klar til langtur. Taske monteret på styr og overrør. Den opmærksomme læser kan også se de hjemme lavede stelbeskytter for ridser fra taskerne på kron og overrør. Der er ikke meget som gaffatape ikke kan klare.

 

Læs også
Soudal-QuickStep skriver med ny rytter

 

Konklusion
Principia er lykkedes rigtig godt med deres Carbon Gravel. De skriver selv at den er et mix af alt det gode fra MTB, Cross og landevej. Og jeg må give dem ret. Cyklen fungerer godt i alle terræner. Jeg kan godt lide at køre lidt af det hele - og hvis jeg kun skulle have én god cykel - så vil denne stå højt på listen.

 

Jeg blev aldrig venner med styret, og syntes at Richley har begrænset sig selv i udformningen, men generelt har jeg ikke rigtig noget negativt at sige om cyklen. Den fungerer bare.

 

Jeg syntes så det er lidt ærgerligt, eller mindre ambitiøst, den måde hvorpå man kan konfigurere sin cykel. Der mangler simpelthen muligheder, når man jo ligger op til at man kan konfigurere sin egen cykel. Men det ved Principia godt og de lover der kommer flere valgmuligheder.

 

Sådan har vi testet

Cyklen er testet i foråret 2020 på primært tørt underlag. Der har været et par enkelte ture hvor det har været våd og mudret.

 

Der er blevet kørt både landevej, grus og singletrack. Tempoet og distancerne har været forskellige. Lige fra Strava KOM dyst til en enkel dagstur over 200 kilometer.

 

Stillet til rådighed af: HF Christiansen

 

TESTRAPPORT

 

Brand: Principia

 

Model: Principia Gravel Carbon - Model G2

 

Læs også
Emma Norsgaard udtaget til Grand Tour

 

Hvad er cyklen lavet til og hvem henvender den sig til?

Principia Gravel Carbon er en Gravelcykel. Gravelcykler er cykel som kan bruges i flere underlag: Grus og landevej. Principia skriver selv at cyklen er er det bedste fra MTB, Cross og landevej.

 

Bedøm hvordan producenten er lykkedes med at ramme formål og målgruppe

Det har været en god oplevelse at teste denne cykel. Den fungerer godt på alle underlag, med god balance og fin afdæmpning på ujævnt underlag.

 

Når man søger et mix af 3 cykler, så syntes jeg Principia har ramt rigtig godt. Hvis det har været meget teknisk i skoven, så ville en MTB være bedre men jeg har for test formål kørt de fleste af de MTB-ruter der er her i mit område og kun undgået de vildeste drops og rockgardens.

 

På de længere Gravel ture med mark og skovstier, samt landevej og lidt single track har cyklen virkelig vist kvalitet

 

Ramme

Bedøm rammens udførsel / konstruktion

 

Jeg syntes Principia har lavet en flot og harmonisk Gravel cykel. Skrårøret er stort uden at være voldsomt, og jeg kan godt lide overrørets lidt flade udformning.

 

Principa har valgt at lave en flad baggaffel, hvilket jeg syntes fungerer rigtig godt. Det ser godt ud og er langt nemmere at rengøre end på andre cykler.

 

Beskriv rammegeometrien

Rammen har en lidt større wheelbase (akselafstand) end normalt. Denne cykel har en akselafstand på 1047,7 mm. Til sammenligning har min crosscykel 1018 mm. Men det er også til at give lidt mere stabilitet på cyklen.

 

Cyklen (str 54) har en kronrørs vinkel på 71,25 grader, og stack/reach på henholdsvis 60,9 og 38,76 cm. Det er inden for de mål andre Gravel cykler har. Nogen har lidt mere/lidt mindre.

 

Læs også
Van Aert tilbage på cyklen - Visma teaser for flere nyheder

 

Hvordan er indstillingsmulighederne?

Du har fine muligheder for at justere cyklen, så den kommer til at passe dig helt præcist. Du skal naturligvis sørge for at have den rette stelstørrelse i orden.

 

Principia holder fast i den kendte teknologi med en enkel justering at saddelhøjde: Saddelpind med sadelrørsklampe omkring. Måske ikke den nyeste teknologi men det virker, og er nemt at justere. Det ser måske ikke så aerodynamisk ud, men det syntes jeg heller ikke er så vigtigt på denne type cykel.

 

Styret kan også justeres godt op og ned hvis det er nødvendigt. Der er godt med ’spacers’, som du kan flytte rundt på.

 

Hvad vejer den testede cykel?

Cyklen er ikke den letteste gravelcykel man kan finde. Jeg har målt den til 9,52 kg (uden pedaler, flaske- og computerholder). Generelt er gravelcykler lidt tungere end landevejs cykler - de skal jo tåle lidt flere udfordringer. Denne cykel føles ikke tung i brug.

 

Køreegenskaber

Er cyklen komfortabel at køre?

 

Komforten er jo en kombination af mange ting, bland andet om stellet er eftergivende de rigtige steder, stellets vinklet, samt dæk og hjul.

Jeg syntes at cyklen fremstår som en god afstemt helhed, men komforten på cyklen var i særklasse. Især på de lange ture, så blev jeg aldrig træt i hænder, skuldre eller lænd som jeg ellers har oplevet på andre cykler.

 

Beskriv cyklens køregenskaber

Den er ikke lige så aggressivt sat op som min racer eller crosser - men det er stadigvæk ikke en sofa cykel. Cyklen kan godt flytte sig. Den var med til at tage en række Strava pokaler i Gribskov og en enkelt KOM i lokalområdet.

 

Bedøm cyklens stivhed og kraftoverførsel

Ramme og hjul er godt stive. Men har en god fornemmelse at cyklen flytter sig når man lægger energi i pedalerne.

 

Beskriv styring - er den livlig, neutral eller doven?

Generelt er der rigtig god balance i cyklen. Der skal meget til før man kommer ud af kontrol i sving. Men på grund af den lidt større akselafstand så er den ikke lige så kvik i korte skarpe sving. Men i praksis har det ikke været noget jeg har oplevet som en begrænsning.

 

Læs også
Visma-rytter gik imod strømmen: Forstår godt de andres valg

 

Komponenter

Matcher de valgte komponenter rammens egenskaber?

 

Jeg syntes at Principia har fundet en god balance i de komponenter de har sat på deres Gravel-ramme. Du får en rigtig god kvalitet hele vejen igennem

 

Er der nogle komponenter som bør opgraderes i forhold til rammen?

Umiddelbart ikke. Det er mere i forhold til personlige præferencer som afgør om det føles nødvendig at opgradere noget.

 

Bedøm hjulsættet

Hjulsættet fra DT-Swiss har leveret over forventning. Det er stift, holdbart og fungerer godt i brug. Jeg syntes det var lidt tungt, men det er ikke noget som jeg lagde mærke til i test. Syntes også at dæk valget til cyklen og hjulsættet er helt perfekt. De 37 millimeter dæk giver både komfort og fæste nok til de fleste ture. Det er kun når man begynder at køre i rigtigt mudder de ikke fungerer så godt.

 

Konklusion

Nød du at køre på cyklen?

 

Det er en af de bedste Gravel cykler jeg har kørt på. Den har leveret varen både på landevejen og på grusstier.

 

Vil du anbefale cyklen?

Det korte svar: Ja.

 

Hvis jeg stod og skulle vælge ny Gravelcykel, så ville denne være på min short-list. Selvom jeg godt kunne tænke mig flere valgmuligheder, når nu Principia reklamerer med at man kan konfigurere sin egen cykel, så syntes jeg Principia har taget nogle gode valg

 

Om testeren:

Alder: 51 år
Højde: 186 cm.
Vægt: 78 kg

Jeg har cyklet i: 15 år
Så ofte cykler jeg: 5-7 gange om ugen.

Jeg kører disse discipliner: Cross og Landevej (H50 Licens), men nyder også ture ud i det blå - nu også kendt som Gravel  (Fatbike og Gravelbike)

Feltet.dk's vurdering

(8/10)

Se mere om Feltet.dk's test kriterier

INFO
Materiale og udstyr
Nyheder
Arkiv: Cykler
Nyheder
Gravel
Nyheder
DEL
DELTAG I DEBATTEN

SENESTE

Onsdag den 24. april 2024

Landevej
Mørkøv får afgørende rolle i rekordforsøg
Landevej
Soudal-QuickStep skriver med ny rytter
Landevej
Følg Romandiet Rundt på Feltet.dk's app
Landevej
Emma Norsgaard udtaget til Grand Tour
Landevej
Quintana kører Giroen i en ny rolle
Landevej
Startlisten til Giro d'Italia tager form - 5 danskere på
Landevej
Nyt hold bekræfter interesse i Asgreen og Alaphilippe
Landevej
Reserve leverede kæmpe overraskelse
Landevej
Journalist: Her er Pogacars Giro-hold

Tirsdag den 23. april 2024

Landevej
Optakt: 1. etape af Tour de Romandie
Landevej
Optakt: 4. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Tour de Romandie-analyse: Cancellaras store dag
Landevej
Følg en onsdag med reducerede massespurter i Romandiet og Tyrkiet
Landevej
Video i artiklenSe spurten, der fik Bora-profil deklasseret
Landevej
Visma-rytter gik imod strømmen: Forstår godt de andres valg
Landevej
Favorit kommenterer afgørende fejl
Landevej
Hot seat var hårdt for dagens vinder: Værste timer i mit liv
Landevej
Sensationel hollænder stryger til tops på teknisk Romandiet-prolog
Landevej
Van Aert tilbage på cyklen - Visma teaser for flere nyheder
Landevej
Lefevere afviser: Selvfølgelig havde han sidste ord
Landevej
Bora-profil fratages sejr efter italiensk protest
Udstyr og test
Video i artiklenProduktnyt: Cannondales nye Scalpel er bygget til at begejstre
Landevej
Optakt: 3. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Starttider: Prolog til Romandiet Rundt 2024
Landevej
Optakt: Prolog til Tour de Romandie
Landevej
Optakt: Tour de Romandie
Landevej
Verdensmesteren dropper Tour de France
Landevej
Verdensstjerne sæsondebuterer i stort etapeløb
Landevej
Pogacar øger - tronskifte hos kvinderne
Landevej
Fem danskere stiller til start i WorldTour-etapeløb
Udstyr og test
Elcyklernes kvalitet stiger: Nu er producent klar med elcykel fra øverste hylde
Landevej
Mexicansk kæmpetalent har fremtiden på plads: Skriver uhørt lang kontrakt
Landevej
Første rytter fra nyt samarbejde: Visma sikrer talentfuld polak
Landevej
To danskere indgår: Se Uno-X Tour de France-bruttotrup

Mandag den 22. april 2024

Landevej
Ineos tager bomstærkt klatrehold med til WorldTour-etapeløb
Landevej
Tobias Lund reagerer på tredjeplads i hård spurt
Landevej
Bernal bedre end før det skæbnesvangre styrt: Vil være verdens bedste
Landevej
Cykelsportens Myter: Oplev Rolf, Holm og Bastian Emil
Landevej
Stortalent tager førertrøjen: Philipsen bliver glad, når han ser det
Udstyr og test
Test: Ekoi Gara MIPS Air
Landevej
Tysker i tårer efter triumf: Der står mange mennesker bag
Landevej
Dansk sprintertalent på podiet i tysk jomfrusejr
Landevej
Verdens bedste sprinter skriver lang kontrakt
Landevej
Quick-Step vil overveje ny Evenepoel-satsning
Landevej
Optakt: 2. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Tidligere toprytter om sportsdirektørjob: Et helvedes job
Landevej
Kron udtaget til stort etapeløb
Motion
Vi vil lave Danmarks bedste cykelmagasin - hjælp os!
MTB
Video i artiklenHør dansk MTB-stjerne sætte ord på triumf
Landevej
Stærke danskere udtages til WorldTour-etapeløb
Landevej
Sådan gik søndagens A-løb i Uvelse
MTB
Video i artiklenSe Simon Andreassen vinde stor World Cup-sejr
Landevej
Det smadrede mine ben, siger frustreret Pidcock
Udstyr og test
Test: ABUS Gamechanger 2.0

Søndag den 21. april 2024

MTB
Video i artiklenSimon Andreassen vinder i World Cuppen
Landevej
Tre danskere i top-10 i hollandsk endagsløb
Landevej
Cort med skadesopdatering: Min mor ville køre hurtigere ned end mig
Landevej
Brown reagerer på første monumentsejr
Landevej
FDJ – SUEZ-rytter snyder favoritterne i imponerende spurt
Landevej
Danmarksmester kører sig til nyt topresultat
Landevej
ColoQuick vinder dobbeltsejr i Vejle
Landevej
Van der Poel fik "stof til eftertanke" i Liège
Landevej
Video i artiklenSe Pogacars kraftfulde angreb på La Redoute
Landevej
Rørt Pogacar tog revanche med svigermor i tankerne
Landevej
Malmberg henter topresultat i Bosnien-Hercegovina
Landevej
Skjelmose: Dét kostede mig løbet
Landevej
Pogacar pulveriserer konkurrenterne med den perfekte opskrift
Landevej
Sådan var Pogacar atter suveræn
Landevej
Vidunderbarn fuldender UAE-dominans i tilbagevendt løb
Landevej
Jakobsen fremhæver dansk stortalent efter første dsm-triumf
Landevej
Video i artiklenSe Tobias Lund hjælpe Jakobsen til sin første sejr i år
Landevej
Topplacering giver dansk avancement på sidstedagen
Landevej
Video i artiklenFabio Jakobsen overlegen i Tyrkiet
Landevej
Optakt: Liege-Bastogne-Liege
Landevej
Optakt: Giro della Romagna
Landevej
Fléche Wallonne-vinder håber at kunne holde fast i momentum i Liége
Landevej
Van der Poel skal køre Liége-Bastogne-Liége på ny cykel
Landevej
Optakt: 1. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Optakt: Presidential Tour of Türkiye
VIS FLERE

Annonce