Revolt Advanced Pro 0<\/a><\/p>Farve:<\/b> Dark Red \/ Grenadine<\/p>
St\u00f8rrelse:<\/b> Medium<\/p>
Pris:<\/b> Kr. 42.499,-
Ramme:<\/b> Advanced-Grade Composite, 12x142mm thru-axle, disc, flip chip dropout<\/p>
Gaffel:<\/b> Advanced SL-Grade Composite, full-composite OverDrive steerer, 12mm thru-axle,
Hjul:<\/b> Giant CXR 1 Carbon Disc WheelSystem (Tubeless)
Geargruppe:<\/b> Shimano GRX RX-815 Di2, 2x11
Styr:<\/b> Giant Contact SLR XR D-Fuse, 31.8mm - 44 cm.
Sadelpind:<\/b> Giant D-Fuse SLR, composite, -5\/+15mm offset
Introduktion<\/b>
Revolt har efterh\u00e5nden ti \u00e5r p\u00e5 bagen, hvor den var blandt de allerf\u00f8rste deciderede gravelcykler. 2022-modellen er derfor en relancering med en r\u00e6kke nye tiltag og features.
Revolts form\u00e5l var og er at bygge bro mellem disciplinerne og give rytterne et redskab til skov- og grusstierne, hvor man ikke skal v\u00e6lge mellem kontrollen fra en mountainbike og farten og letheden fra en landevejscykel.
2022-udgaven er bygget tro mod den originale platform, men er i processen blevet b\u00e5de lettere og kommer nu ogs\u00e5 med en justerbar akselafstand, som kan \u00e6ndre cyklens k\u00f8reegenskaber, s\u00e5 rytteren kan v\u00e6lge efter disciplin og terr\u00e6n.<\/p>","
<\/p>
Test<\/b>
Revolt - stadig letgenkendelig<\/b>
Selv om den nye Revolt er - ja - ny, s\u00e5 har den bibeholdt sin markante geometri, s\u00e5 den er let at kende.<\/p>
Designet har altid gjort Revolt\u2019en letgenkendelig med masser af slope i overr\u00f8ret og de markant s\u00e6nkede sadelstr\u00e6bere, som siden er blevet en mere generel trend i design af cykler.
S\u00e5 der er ikke meget nyt under solen, n\u00e5r man kun ser p\u00e5 overfladen af den nye Revolt. Linjerne er de samme. Hvorfor \u00e6ndre p\u00e5 en vinder? Det synes at v\u00e6re filosofien fra Giant.
Mere effektiv<\/b>
Ramme og gaffel har v\u00e6ret p\u00e5 en lille slankekur, s\u00e5 den samlede pakke er cirka 200 gram lettere end den forrige generation. Det er marginaler, men der er ingen seri\u00f8s cykelrytter, som kan se sig fri fra at l\u00e6gge m\u00e6rke til v\u00e6gten p\u00e5 en cykel.
Men der er ogs\u00e5 et par \u00e6ndringer, som ikke kan ses med det blotte \u00f8je eller afl\u00e6ses p\u00e5 v\u00e6gten, som er med til at fremme effektiviteten i cyklen. \u00c6ndringer som Giant har lavet efter feedback fra sine professionelle testryttere, som oplever en st\u00e6rkt \u00f8get konkurrence indenfor gravel-cyklingen, som stiller udvidede krav til cyklen.
P\u00e5 geometrien er akselafstanden blevet kortere, hvilket g\u00f8r cyklen mere responsiv og livlig.<\/p>
Endelig er rammens reach for\u00f8get, hvilket giver en l\u00e6ngere cykel - ogs\u00e5 et typisk tegn p\u00e5 et mere race-orienteret setup. Som et konkret eksempel s\u00e5 er l\u00e6ngden vokset til 387 millimeter sammenlignet med de tidligere 381 millimeter p\u00e5 en ramme i st\u00f8rrelse medium, som vi har testet.
Summen af \u00e6ndringerne skal give en cykel, som er effektiv og hvis smidighed skal egne sig lige godt p\u00e5 veje af jord, i skarpe sving og p\u00e5 l\u00f8se underlag.<\/p>","
<\/p>
Hurtig og adr\u00e6t<\/b>
Netop k\u00f8regenskaberne er i min optik Revolt\u2019ens helt store force. Den er alt det, som man gerne vil have en terr\u00e6ncykel skal v\u00e6re. Den er livlig, uden at den p\u00e5 noget tidspunkt mister balance eller bliver for spr\u00e6lsk. Den kan n\u00e6rmest beskrives som legesyg, hvis man k\u00f8rer den i varieret terr\u00e6n og kommer i min optik for alvor til sin ret, hvis man k\u00f8rer lettere teknisk terr\u00e6n, med masser af sving, retningsskift og variation i kravene til rytter og cykel.
Revolt f\u00f8les let at navigere rundt uanset terr\u00e6n. Noget af denne f\u00f8lelse kommer helt sikkert af, at cyklen faktisk har en lav v\u00e6gt, hvilket altid er f\u00f8rste skridt. Hern\u00e6st er der is\u00e6r to faktorer, som spiller ind. For det f\u00f8rste er akselafstanden mellem for- og baghjul blevet kortere og cyklens trail er ogs\u00e5 reduceret. Det giver en mere livlig cykel, som s\u00e5 igen forst\u00e6rkes af en s\u00e6nket krankboks.
Det er alt sammen noget, som jeg synes, der bekommer Revolt godt. Den er ikke blot en cykel til de lange, monotone grusveje, den er ogs\u00e5 sjov at kaste rundt p\u00e5 sm\u00e5 stier, hvor det g\u00e5r op og ned og hurtigt rundt i skarpe s\u00e5vel som bl\u00f8de sving.
Cyklen indbyder til fart og leg og man finder hurtigt den rette balance, s\u00e5 man for alvor kan have det sjovt. Jeg har i testperioden k\u00f8rt en masse sm\u00e5 rundstr\u00e6kninger i en lokal naturpark, hvor jeg har forceret bakker p\u00e5 15%, skarpe sving, nedk\u00f8rsler og hurtige grusstykker.<\/p>
Alt sammen med et k\u00e6mpe smil p\u00e5 l\u00e6ben, hvilket for mig er det ultimative kvalitetsstempel, n\u00e5r det kommer til k\u00f8regl\u00e6de og -egenskaber.<\/p>","
<\/p>
Justerbar akselafstand - tilpas cyklen til terr\u00e6net<\/b><\/p>
Jeg har testet cyklen med den korte akselafstand, som kan justeres med 10 millimeter som noget helt nyt. Geardroppet kan nemlig vendes om, s\u00e5 man \u00f8ger hjulafstanden.
Den korte indstilling giver en hurtigere og mere adr\u00e6t fornemmelse - som beskrevet i forrige afsnit -mens den lange indstilling forbedrer stabiliteten, hvilket is\u00e6r er brugbart n\u00e5r man k\u00f8rer i terr\u00e6n med h\u00f8j, konstant fart. Cyklens trail \u00f8ges med 4 millimeter, hvilket giver mere stabilitet ved h\u00f8jere hastigheder. Desuden giver det plads til endnu st\u00f8rre d\u00e6k - op til 53 millimeter.<\/p>","
<\/p>
Str\u00e6ber efter komfort<\/b>
De nye Revolt-rammer inkluderer de s\u00e6nkede sadelstr\u00e6bere med en endnu tyndere diameter, som skal \u00f8ge eftergivenheden i cyklens bagende og derved \u00f8ge komforten, som er s\u00e5 vigtig i groft terr\u00e6n, uden at kompromittere stivheden.
Revolt\u2019en kommer ogs\u00e5 med Giant velkendte D-Fuse-teknologi i b\u00e5de sadelpind og styr. Denne teknologi har v\u00e6ret i brug siden 2014, hvor Giant udviklede den til cykelcross, og er velkendt for sine vibrationsd\u00e6mpende egenskaber.<\/p>
Hvis man ikke \u00f8nsker at benytte D-Fuse-sadelpinden, s\u00e5 er der ogs\u00e5 mulighed for at benytte en mere klassisk, rund 30.9 millimeter pind.
Revolt\u2019en er ogs\u00e5 meget behagelig at k\u00f8re p\u00e5. Bagenden er dejligt eftergivende overfor b\u00e5de uj\u00e6vnheder og deciderede st\u00f8d. Det betyder, at man sagtens kan k\u00f8re h\u00e5rdt og aggressivt uden at blive sl\u00e5et til lirekassemand. Jeg har virkelig t\u00e6sket en masse kilometer med h\u00f8j intensitet p\u00e5 cyklen uden at sk\u00e5ne mig selv eller udstyret og kroppen har p\u00e5 ingen m\u00e5de v\u00e6ret mere m\u00f8rbanket end efter en h\u00e5rd tur p\u00e5 landevejen.
Generelt synes jeg, at Giant har fundet en rigtig god formel for at tilf\u00f8je komfortelementer i deres rammer uden at det p\u00e5 nogen m\u00e5de g\u00e5r ud over ydeevnen. Det g\u00e6lder i deres landevejsprogram s\u00e5vel som her, hvor mange af teknologierne da ogs\u00e5 g\u00e5r igen.
Det er et stort plus i bogen for fart og hurtighed g\u00f8r det bestemt ikke alene i det uj\u00e6vne terr\u00e6n.<\/p>","
<\/p>
Konklusion<\/b>
\u00a0<\/p>
Revolt er en af de \u2019originale\u2019 gravelcykler, som var med til at bane vejen<\/a> for en helt ny kategori. Den har siden nydt stor anerkendelse og den nye version g\u00f8r sig i h\u00f8j grad ogs\u00e5 fortjent til ros.
Revolt er alt det, som man vil have fra en terr\u00e6ncykel. Den er levende og sjov, men stadig nem at t\u00e6mme. Styringen og balancen f\u00f8les pr\u00e6cis og man f\u00f8ler sig hurtig tryg ved at lege i skoven, p\u00e5 gruset og p\u00e5 stierne.
Det nye udskiftelige dropout giver tilmed muligheden for at forl\u00e6nge akselafstanden for \u00f8get stabilitet og tolerance overfor mere j\u00e6vn k\u00f8rsel i h\u00f8j fart. Derved kan man fintune cyklen til ens behov og lyst, hvilket er ret genialt.
Komforten kan ogs\u00e5 m\u00e5le sig med de bedste p\u00e5 markedet, s\u00e5 alt i alt f\u00e5r man en fantastisk allround-pakke, s\u00e5 man kan beg\u00e5 sig i alle afkroge af graveldisciplinerne.
\u2026
S\u00e5dan har vi testet<\/b>
Vi har testet cyklen p\u00e5 flere typer offroad-underlag og udfordret den p\u00e5 bakker, sm\u00e5 sving, nedk\u00f8rsler og lange j\u00e6vne str\u00e6k.
Stillet til r\u00e5dighed af<\/b>: Giant Danmark<\/a>
\u2026
Alder: 38<\/p>H\u00f8jde: 183 centimeter<\/p>
V\u00e6gt: 75 kilo<\/p>
Jeg har cyklet i: 13 \u00e5r\u00a0<\/p>
S\u00e5 ofte cykler jeg: 3-4 gange om ugen<\/p>
Jeg k\u00f8rer disse discipliner: Landevej<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t