Siden slutningen af maj har rytterne p\u00e5 Team RYTGER powered by Cykelt\u00f8j-Online.dk st\u00e5et for en st\u00f8rre indsamling i forbindelse med lanceringen af en ny t\u00f8jkollektion, som gik i Pink Edition.<\/p>","
Indsamlingen, som sluttede 12. juni, havde hver rytters s\u00e6t af den nye kollektion som omdrejningspunkt. Rytterne skulle hver is\u00e6r bortauktionere eller p\u00e5 anden vis sende t\u00f8jet videre og samle pengene ind.<\/p>","
\u201dDet var mere end, vi havde h\u00e5bet p\u00e5. Specielt ogs\u00e5 i coronatiden hvor pengene kunne sidde lidt t\u00e6t p\u00e5 nogle folk. Det var vanvittigt flot, at vi kunne f\u00e5 skrabet s\u00e5 meget sammen, og egentlig ogs\u00e5 en ting, som g\u00f8r, at det helt sikkert er noget, vi vil g\u00f8re n\u00e6ste \u00e5r,\u201d siger Morten Ravnkilde til Feltet.dk.<\/p>","
Interessen for at deltage i projektet har spredt sig langt ud over landene, som rytterne stammer fra. Der har v\u00e6ret interesse i projektet fra andre dele af verden end blot Europa s\u00e5gar.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Selvom håbene for en succes var der på forhånd, har det endelige slutresultat alligevel oversteget forventningerne, erkender Ravnkilde.
”Alt i alt har det været en kæmpemæssig succes. Tøjet er røget til både Tyskland, hvor vi ingen ryttere har, og vi har fået meget fokus fra udlandet, hvor blandt andet Asien og Polen har fulgt med i det. Der er også sider nede i Belgien og Frankrig, som har delt vores opslag i grupper, hvor der er hardcore cykelfans,” siger han.
Konceptet vender tilbage
Det er nærliggende at vende tilbage med endnu en udgave næste år, og det arbejdes der allerede på nu. Ravnkilde er i tænkeboks både med design og format, men allerede nu ved han, at det bliver en smule anderledes til næste år.
Oprindeligt skulle kollektionen være lanceret i forbindelse med Tour de Himmelfart, hvilket ikke kunne lade sig gøre i år.
”Vi vil gøre det på en anden måde i forhold til, at det er en anden tid. Det var næsten ikke til at tro, at det endte med at blive så mange penge, når det nu var på det her tidspunkt,” siger han.
Ravnkilde er selv designeren på trøjerne, og han er i gang med at tegne næste års projekt. I forhold til indsamlingen, så forventer han, at det fortsat bliver til projekter, som eksempelvis støtter indsatsen mod kræft.
”Vi er begyndt at kigge efter nye projekter, som vi vil støtte. Vi er begyndt at udforme ny kollektion til den tid også. Efter at kunne donere så mange penge til kræft-projekter, så er der ingen tvivl om, at vi vil fortsætte i den samme retning,” siger han.
Målet er dermed fortsat at give pengene videre. Der bliver ikke tale om at samle penge ind til mandskabet selv, da holdet fortsat vil bruge sin position til at støtte andre.
”Vi vil øremærke dem til nogle, som har det sværere end os. De 25 000 vil kunne lune i vores kasse, det er klart, men vi synes alle sammen, at nogle andre har det hårdere end os, og dem skal vi have overskud til at hjælpe med den position, som vi efterhånden har fået på cykelmarkedet,” siger han.
Kollektionen kom til salg
Foruden det samme indsamlingsfokus vil det næste år forsøges opskaleret. Her fortæller Ravnkilde, at det kan være oplagt at kombinere indsamlingen med et samarbejde for at få det ud over stepperne.
Målet er et få endnu større fokus på projektet, så holdet forhåbentlig kan levere endnu et flot resultat til næste år.
”Jeg er selv i gang med at tegne og designe vores tøj, så det er noget, vi kommer til at fortsætte med. Næste års fokus har jeg ikke fundet endnu, men jeg er i gang med at udvide det i et større forum, og så samtidig time det til et cykelløb, hvor vi kan få endnu mere fokus på det forhåbentlig,” siger han.
Alle de unikke trøjer fra holdets ryttere er afsat til anden side. Dog fandt Team RYTGER powered by Cykeltøj-Online.dk ud af, at interessen var endnu større. Derfor endte de med at sætte sæt til salg på bestilling i en kortere periode efter, indsamlingen sluttede.
”Vi fik i forbindelse med denne kampagne med #ProjectOneCollection mange henvendelser sideløbende fra folk, der gerne vil købe det. Det tænkte vi stort set ikke lang tid over, og vi satte det i værk i en tidsperiode, så folk kan cykle i det her til sommer,” siger han.
Indsamlingen gik blandt andet til:
Støt Brysterne (Danmark)
Kreftforeningen (Norge)
Barnens Rätt i Samhället (Sverige)
Barn Cancer Fonden (Sverige)
Cardiac Risk in the Young (Storbritannien)