Wielerflits<\/a>.<\/p>","P\u00e5 sine filer har Burke selv ytret sit \u00f8nske om en chance p\u00e5 WorldTouren, men selvom det og hans imponerende pr\u00e6stationer nu har givet et vist afkast, er kontrakten ingenlunde hjemme endnu.<\/p>","
\u201dDet er ret uformelt, via sociale medier, men der er klart interesse. Problemet er, at det er s\u00e5 sent i s\u00e6sonen, at det er sv\u00e6rt at f\u00e5 en plads. Hvis jeg skulle skyde nu, vil jeg tro, at der er 30 procent chance for, at jeg vil k\u00f8re p\u00e5 WorldTouren n\u00e6ste \u00e5r,\u201d fort\u00e6ller Burke.<\/p>","
Jayco, Quick-Step, Lidl-Trek, Ineos, Decathlon, Cofidis og Bahrain-Victorious har udfyldt de 30 pladser. Alle andre WorldTour-hold har officielt fortsat mindst \u00e9n plads til r\u00e5dighed.<\/p>","
Siden kontakten fra holdene har Burke ogs\u00e5 snuppet Strava-rekorden p\u00e5 Alpe d\u00b4Huez, men hvorfor skulle canadieren vente til sidst p\u00e5 \u00e5ret, hvor pladserne er f\u00e5, med at g\u00f8re opm\u00e6rksom p\u00e5 sig selv? Svaret ligger i hans fortid.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
I 2022 var Burke nemlig ude for en alvorlig træningsulykke. Han blev ramt af en bil og pådrog sig en brækket ryg samt flere andre alvorlige skader. Hans kontinentalhold havde ikke længere sundhedsforsikret ham, så hospitalsregningerne måtte han selv betale.
Siden har Burke kun kørt seks UCI-løb (og ingen i 2024), men fra maj 2024 genoptog han sin træning, og det har altså givet pote.
”Min største drøm er at blive en af de bedste hjælperyttere for klassementsryttere, ligesom Sepp Kuss. Han er også min ven. Vi har kørt sammen tidligere. Mit håb er, at hvis et hold tager til en Grand Tour for klassementet, så vil de vælge mig uanset kaptajnen,” fortæller Burke og uddyber:
”For jeg ved, at jeg er den bedste støtte. Det er min drøm. Jeg er bedre til at hjælpe andre til et godt resultat end til at køre efter mit eget resultat.”
29-årige Burke har ifølge eget udsagn forsøgt at blive WorldTour-rytter hele sit liv, men har endnu ikke været end prokonti-rytter. Fra 2016 og frem til den alvorlige træningsulykke i 2022 kørte han på forskellige kontinentalhold.
Hans resultater har hovedsageligt været begrænset til en række samlede topplaceringer i nordamerikanske etapeløb.