Sportsdirekt\u00f8ren l\u00e6gger dog ikke skjul p\u00e5, at coronakrisen sendte ham, marketingchef Per Baadsgaard og holdejer Brian Pedersen p\u00e5 en ekstraordin\u00e6r h\u00e5rd opgave i at skulle sikre cykelholdets videre eksistens, samtidig med at 2020-s\u00e6sonen skulle planl\u00e6gges p\u00e5 ny.<\/p>","
\u201dDet er klart, at der er blevet arbejdet p\u00e5 forskellige scenarier. Vi har haft rigtig mange personlige samtaler med vores sponsorer, og der har v\u00e6ret forst\u00e5else den ene og den anden vej. S\u00e5 der er blevet lagt rigtig mange timer i det, og det er timer, som man ikke kan se\u201d, siger han og tilf\u00f8jer:<\/p>","
\u201dEn af mine kammerater spurgte mig, om det ikke har v\u00e6ret fint, at jeg har kunnet slappe af i \u00e5r. Slappe af? Vi har aldrig arbejdet s\u00e5 meget som i \u00e5r. Du har lavet tingene dobbelt (nye l\u00f8bstilmeldinger, tr\u00e6ningssamlinger og booking af hoteller, red.) plus alt det her i forhold til at skulle f\u00e5 holdet til at eksistere til n\u00e6ste \u00e5r. Det er ikke noget, som man bare lige g\u00f8r\u201d.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Heldigvis for ColoQuick har cykelholdet i flere år nydt stor opbakning fra de lokale sponsorer omkring Skive, hvor holdet er baseret, og det var støtten fra de selvsamme sponsorer, som betød, at ’Hellerup’´i starten af juli kunne overbringe den glædelige nyhed til rytterne.
”Brian Pedersen har sagt ok for de planer, som vi har lagt. Det er i sidste ende takket være ham og sponsorerne (at holdet kører videre, red.). Den opbakning, som vi har oppe fra lokalområdet, er trods de her tider meget fantastisk. De bakker op om holdet, og cykelholdet er nærmest Skives lille hjertebarn, hvis man kan kalde det, det”, forklarer han og uddyber:
”Der selvfølgelig nogen, der har sagt, at de gerne vil være med i 2021, men bliver nødt til at sætte sponsoratet ned. Så er der andre, der har sagt, at de har mere overskud, så hvis der er nogen (andre sponsorer, red.), der trækker sig, så vil de gerne bidrage med lidt ekstra. Det er lige før, at man får tårer i øjnene. Det er storsindet, at de er sådan”.
Med den store håndsrækning fra lokalområdet håber Hellerup, at holdets 14 ryttere kan gengælde støtten i den resterende del af 2020-sæsonen.
Selvom coronakrisen med aflysningen af blandt andet PostNord Danmark Rundt ifølge 'Hellerup' har kostet ColoQuick 80 % af mandskabets eksponering for 2020, så er sponsoropbakningen til holdet nemlig så betydningsfuld, at det kommende års budget i høj grad vil minde om denne sæsons af slagsen.
”Vi har samme niveau, samme løbsprogram, samme materiale, så det er nogenlunde det samme niveau, som vi kører på næste år. Det er klart, at vi er i gang med nogle forhandlinger lige pt. Det kan godt være, at det bliver en lille smule mindre eller større. Det vil de næste måneder vise. Vi arbejder hele tiden på det, men om vi bliver 14 eller 16 ryttere til næste år, ved jeg ikke. Det må tiden vise”, udtaler 'Hellerup' og fastslår, at holdet stadig vil have udvikling af danske talenter som en stor målsætning.
Sportsdirektøren roser desuden nogle af de initiativer, som er blevet til i kraft af coronakrisens mange aflysninger og dermed mangel på løb.
For nye velarrangerede og TV-dækkede løb som DPCC´s Waoo Derny Grand Prix på Sjællandsringen samt Bornholms Cycle Clubs bjergenkeltstart bød på uventede muligheder for at vise ColoQuicks farver frem, og 'Hellerup' ser nu frem mod de kommende måneder med spænding.
”Det er klart, at det (aflysningen af PostNord Danmark Rundt, red.) har en konsekvens. Det kan ikke undgås. Men vi kommer igennem den her sæson, hvor vi får kørt alle de cykelløb, som der overhovedet er, og vi har et cykelhold for næste år. Det har været det primære for os”.
Det danske kontinentalmandskab har gået under navnet ColoQuick siden 2015 og har rødder tilbage til Team Designa Køkken i 2006.