\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Jeg mener nu, at med motivation og tro på det, har vi egentlig mange, der kan gøre det godt i Danmark Rundt,” uddyber han.
Uambitiøst ikke at ville vinde
Riwal Cycling Team kommer da heller ikke til at køre løbet uden vinderambitioner. Det er ganske enkelt ikke sådan, man skal tilgå et cykelløb, mener Skelde.
”Jeg synes jo, at det er uambitiøst ikke at stille op for at vinde. Quaade er blevet nummer to, og Quaade er blevet nummer tre sammenlagt,” fortæller Skelde om Quaades tidligere præstationer i løbet.
”Jeg kan ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne motiveres til at tage det sidste trin op,” siger han.
Quaade bliver ikke den eneste rytter med gode muligheder for resultater i løbet, holdet er klar til at spille ud med flere kort og give den et skud.
”Jeg mener derudover også, at vi har et bredt hold og kan spille på flere strenge alt efter, hvordan cykelløbet udvikler sig,” siger Skelde.
Rasmus Quaade på podiet i den seneste udgave af PostNord Danmark Rundt | Foto: Henriette Brandt, Feltet.dk.
”At det så kan være, at vi ender med at synes, at vi har kørt et fantastisk godt cykelløb og ender med en mand, der bliver nummer tyve, så er det sådan, det er,” siger han.
”Min personlige ambition til stort set alle cykelløb, vi stiller op i, er, at vi går ud og kæmper for at vinde, og hvis det så ikke lykkes, så håber vi på, at vi har holdt os til planen og gjort det bedste, vi kunne,” fortæller han desuden.
Quaade er klar til at være favorit
Selvom feltet bliver et af de stærkeste i en længere periode, og profilerne nok vil være mange, er det ikke ideelt for holdet at stille sig tilfreds med sekundære præstationer.
”Uanset hvem de andre hold stiller med, vil jeg synes, at det så åndssvagt ud, hvis man stiller op med én, der er kommet på podiet i sidste udgave, og så være tilfreds med at gennemføre,” siger han.
Rasmus Quaade har historik for gode præstationer i løbet, og selvom spotlight på en favoritrolle er en hård rolle at have, så er han klar, mener Skelde.
”Det er selvfølgelig også hårdt for Rasmus at være udnævnt som en af favoritterne af holdet,” siger han.
Her nogle af de ryttere, som vi også kan forvente at se i år, i aktion under Trofeo Laigueglia i 2020 | Foto: Sirotti
”Det mener jeg, at han er blevet gammel nok til at være, og det skal han selvfølgelig også være, hvis han skal udfylde den rolle, han selv mener, han skal have på holdet,” siger han.
Derfor er ambitionen helt tydelig for Skelde, der gør klar til at lede sit hold ind i den sæson, der skal lede op til det danske løb.
”For mig at se er det ambitionen at køre med om sejren og gøre det bedste,” uddyber han.
En rute med spænding til det sidste
Det var næppe en overraskelse for nogen, at Riwal Cycling Team skulle køre løbet endnu engang, da det i går blev offentliggjort ved rutepræsentationen.
Netop ruten får et anerkendende nik med på vejen af Skelde.
”Jeg synes, det er en fin rute. Hvis der er lidt vind, kan det blive nogle hårde første to dage, og uanset hvad bliver det også en hård dag til Vejle,” fortæller han om den ikoniske afslutning på Kiddesvej.
Skelde påpeger dog, at de sidste to etaper kommer til at spille en endnu større rolle i årets løb, end man tidligere har set.
”Løbet er ikke afgjort, før man kommer ind på Frederiksberg, og det er vi ikke vant til,” siger han med henvisning til blandt andet den nye enkeltstartsafslutning på Frederiksberg.
”Det har ikke været så mange år, man har følt, at ruten lagde op til, at der var spænding til det sidste,” siger han og fortæller, at løbet har godt af ikke kun at skulle afgøres i Vejle.
Foto: Sirotti
Det hele taget i betragtning er Skelde da også en yderst tilfreds mand efter præsentationen af ruten, og der er lagt op til en stor fest.
”Vi er umiddelbart glade og optimistiske. Vi tror på, at det kan passe godt til os, nærmest uanset hvordan cykelløbet udvikler sig,” fortæller han.
”Vi har i det hele taget et hold, hvor jeg tænker, at det skal blive en cykelfest for hele cykel-Danmark, men selvfølgelig også for os,” siger han ydermere.