\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Via en fjernbetjening på cyklens styr gør Atmoz det nemlig muligt, at man manuelt at justere dæktrykjet, mens det faktiske dæktryk er synligt på ens cykelcomputer.
Scope hævder, at du let kan spare op til 30 watt i reduceret rullemodstand, kombineret med forbedret komfort og sikkerhed i våde forhold.
Scope skriver også i deres pressemeddelelse, at produktet er revolutionerende for cykelindustrien og en ægte gamechanger. Scope Atmoz er et tilføjelsesprodukt og kan installeres på alle Scope-hjul og alle andre 28”/29er/700C hjulsæt.
Flere års forskning bagved produktet
Den løbende søgen efter at forbedre cykeloplevelsen ligger bag Scopes DNA og med den uendelige kamp om "marginal gains", så udfordrer det hollandske firma nu teknologien på cykelhjulene rundt omkring i verdenen.
"Fra vores første generation af hjul; dækdimensioner, dæktryk og ydeevne har det været en integreret del af udviklingen af vores højtydende håndbyggede carbonhjul," afslører Scope.
"Som et resultat heraf har vores team opnået betydelig viden på dette område. Efter flere års intern forskning, udvikling og test er det lykkedes os at udvikle et produkt, der er fri for mekanisk modstand, let, pålideligt, kompatibelt med 28”/29er/700c hjulsæt og slangeløse dæk, og det vigtigste - systemet er UCI godkendt."
Søren Kragh og co. har været med i udviklingen
Scope samarbejder i dag med WorldTour-holdnene, Team DSM for herrer og kvinder, og i kampen om at drage teknologisk fordel, så har parterne samarbejdet om at maksimere ydeevnen og forbedre sikkerheden med produktet Atmoz.
"Team DSM har under udviklingsprocessen bragt betydelig viden og erfaring ind i projektet, når det kommer til løbsanvendelse af systemet og rytternes ergonomi. Siden 2020 har Team DSM og Scope arbejdet på et dæktryksstyringssystem, der giver rytterne mulighed for at pumpe og tømme deres dæk, mens de er på cyklen, hvilket UCI godkendte brugen af i begyndelsen af april."
I denne uge på brostenene i Paris-Roubaix er det blevet bekræftet, at Scope og Team DSM kan være sikre på systemet og det overordnede setup, lyder det.
"Scope har besluttet at Atmoz får sin debut ved dette års Tour de France, hvor vi vil køre med systemet på brostensetapen (5. etape, red.). Paris Roubaix er et af de mest kaotiske løb på kalenderen og kræver fuldstændig fokus fra rytterne over alle 259 kilometer. Derfor skal ryttere være fuldstændig ét med deres cykel og kontrollere alle komponenter intuitivt. Vi kan dog ikke vente med at skulle bruge det," lyder det i en fælles pressemeddelelse.
Facts om Scope Atmoz
Vægt: 300 gram
Inflationshastighed: 0,5 bar/sek. (7,3 psi/sek.)
Deflationshastighed: 0,5 bar/sek. (7,3 psi/sek.)
Min / Max dæktryk: Brugerdefineret
Kommunikation: ANT+ / Bluetooth
Opladning: Micro USB
Vægtbegrænsninger: Nej
Kompatible dæk: Kun slangeløse
Kompatible hjulsæt: Alle Scope hjul og ethvert andet 28” / 29er / 700C hjulsæt