\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
"Jeg tænker, at mand til mand, så slår jeg ikke Remco (Evenepoel, red.) eller Tadej (Pogacar, red.), men der er også andre muligheder for at vinde cykelløb. Jeg tænker med det hold og den landstræner, som vi har, så tænker jeg, at vi kommer velforberedte, og jeg tænker, at vi har en rigtig god plan, og så må vi se."
Landevejsløbet køres fra Winterthur til Zürich over hele 273,9 km.
"Jeg kommer ikke til at slå Remco eller Tadej, hvis jeg venter til den sidste omgang. Så selvfølgelig bliver vi nødt til se, hvor vi kan lave forskelle. Åbne løbet tidligt er en af mulighederne," tilføjer Skjelmose.
Læs også: Optakten til søndag VM-brag
Mads Pedersen kan blive et våben
Ingen tvivl om Mattias Skjelmose er den danske kaptajn, og især i Jonas Vingegaards fravær. Tidligt i sæsonen aftalte de to Lidl-Trek-ryttere, Mads Pedersen og Mattias Skjelmose, at de ville hjælpe hinanden.
Mattias Skjelmose og Mads Pedersen støtter hinanden / Foto: Peter Ahm
Aftalen var, at Mads Pedersen var kaptajn ved OL, mens Mattias Skjelmose er kaptajn ved VM.
"Ja, Mads og jeg havde den aftale. Tidligere i dag (fredag, red) sagde han til mig, at jeg håber, at du ved, at du kan regne 110% med mig," forklarer den danske kaptajn.
"Jeg værdsætter, at han kører for mig. Jeg tænker, at Mads er på sådan et niveau og har så meget respekt i feltet, at hvis han angriber tidligt, så lader de ham ikke bare køre. Også selvom ruten ikke er perfekt for ham. Så er de så bange, at de ikke bare lader ham køre væk."
"Hvis vi kan putte ham ud tidligt, så skal de andre hold jagte og isolere Tadej, Remco og Matthieu (van der Poel), så vil det styrke vores chancer meget," konkluderer Skjelmose.
Du kan følge kvindernes landevejsløb i dag på Feltet.dk's liveopdatering og app, mens det altså er søndag herrerne kører.