Ser man p\u00e5 det israelske hold, har de kun haft tre s\u00e6soner p\u00e5 den prokontinentale scene, men holdet er med 33 ryttere det hold, der har flest ryttere blandt alle WorldTour og prokontinentale hold.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Holdets ejer, den israelsk-canadiske milliardær Sylvan Adams, slog allerede i januar i år fast, at holdets målsætning var at køre Tour de France i 2020. Den målsætning kan opfyldes på tre forskellige måder.
Først og fremmest kan holdet slutte i top to blandt de prokontinentale hold ved årets afslutning, det vil automatisk sikre dem en plads i alle tre grand tours. Det løb er ikke kørt endnu, men i skrivende stund indtager holdet blot en femteplads på den liste.
Anden mulighed er at skrive kontrakt med så stor en stjerne, at ASO - organisationen bag Tour de France - ikke kan se bort fra dem og derfor giver dem et af de to wildcards. Med signingen af Dan Martin har Israel Cycling Academy uden tvivl forbedret deres klassementstrup, men om ireren er nok til at sikre et wildcard, er mere tvivlsomt.
Tredje og sidste mulighed er en fusion med eller overtagelse af et eksisterende WorldTour holds licens. Og her kommer Katusha-vinklen ind i billedet. Tilbage i januar var Sylvan Adams også meget klar i mælet, når talen faldt på en eventuel fusion med et eksisterende hold for på den måde at opnå holdets mål.
”Vores ambition er at køre Touren i 2020. Muligheden for en fusion med et WorldTour hold eksisterer. Det er på vores radarskærm, men vi vil fokusere på dette års mål uagtet udefrakommende udviklinger,” sagde Adams i januar til velonews.com.
Selvom alt dette endnu er rygter og spekulationer, har Israel Cycling Academy med signingen af Dan Martin otte ryttere på plads til næste sæson. Lægger man Katusha-Alpecins 11 oveni, begynder de to hold til sammen at have noget, der ligner et WorldTour-mandskab.