Roompot-Charles<\/a> vil fra nyt\u00e5r ikke l\u00e6ngere hedde Roompot-Charles.<\/p>","Det hollandske prokontinentalhold skal nemlig ud at finde en ny hovedsponsor, da virksomheden Roompot, der besk\u00e6ftiger sig med ferieresorter, har valgt at tr\u00e6kke sig efter den igangv\u00e6rende s\u00e6son.<\/p>","
\u201dSelvom tiden er imod os, fokuserer holdets ledelse nu p\u00e5 at finde en ny hovedsponsor, som er n\u00f8dvendigt for holdets videre eksistens. Samtidig er vi n\u00f8dt til at v\u00e6re realistiske og gennemsigtige overfor specielt vores ryttere og medarbejde,\u201d lyder det fra holdet i pressemeddelelse.<\/p>","
\u201dVi vil afgjort ikke holde dem (ryttere og stab, red.) fra at forts\u00e6tte deres karrierer andre steder, hvis de f\u00e5r s\u00e5danne muligheder. Tv\u00e6rtimod vil de i de kommende m\u00e5neder have rig mulighed for at bevise deres v\u00e6rd,\u201d lyder det videre i pressemeddelelsen.<\/p>","
Holdet blev etableret i 2015, da den tidligere Rabobank-manager, Erik Breukink, skabte Team Rompoot. Efterf\u00f8lgende er holdet g\u00e5et under forskellige navne, men de har altid haft Roompot som hovedsponsor.<\/p>","
Holdet havde indtil i \u00e5r kun hollandske ryttere, men med tilkomsten af seks belgiere i 2019-s\u00e6sonen, er dette ikke l\u00e6ngere tilf\u00e6ldet.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Holdets profiler i denne sæson tæller store navne som Lars Boom, Pieter Weening, Boy van Poppel, Jesper Asselman og Jan-Willem van Schip.