Ruten til n\u00e6ste \u00e5rs Giro d\u2019Italia giver White og BikeExchange-lejren forh\u00e5bninger om, at Yates har st\u00f8rre muligheder for at vinde l\u00f8bet end nogensinde f\u00f8r.<\/p>","
S\u00e6rligt de mange h\u00f8jdemeter og manglen p\u00e5 samme, n\u00e5r det kommer til enkelstartskilometer, giver White blod p\u00e5 tanden.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Du ved, hvad du får med Giroen. Det er altid det mest krævende af de tre Grand Tours, når du kigger på antallet af højdemeter, hvor vi nogle dage snakker omkring 5.000 højdemeter,” udtaler White og fortsætter:
”Fra tidligere kan vi se, at med den enkeltstart i midten (af løbet, red.) rammer de (løbsarrangørerne, red.) ikke-enkeltstartsspecialisterne. Det er en stor udfordring at køre tre enkelstarter i Giroen,” udtaler White med reference til de seneste års afvikling af den italienske Grand Tour.
For hvor der var hele tre enkeltstarter i både 2019- og 2020-udgaven, indeholdt årets udgave kun 39 kilometers enkeltstart.
Næste år bliver det tal endnu mindre, da rytterne kun skal tilbringe 26 kilometer på enkelstartscyklen.
Det bør være en fordel for Yates, men White understreger, at man ikke må lægge for meget vægt i antallet af enkeltstartskilometer.
”Det er et klatrerløb, og selvom Giroen har haft 50-60 enkeltstartskilometer, har det stadig været et løb for klatrerne,” slutter den tidligere Discovery Channel-rytter af.
Uanset hvad håber White og kompagni nok på, at 2022 bliver mere succesfuld end 2021 har været det.