\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Peter Sagan - Bora-hansrohe:
”Det var en meget hård etape med en vild finale. Der var modvind hele vejen de sidste fem kilometer, og feltet var meget nervøst - det var et stort rod. Spurter som denne i modvind er altid et lotteri, og nogle gange har man brug for held.”
Luka Mezgec - Mitchelton-Scott:
"”Det var ret ’sketchy’ på nedkørslen, alle svingene var virkelig glatte - jeg går ud fra, at det ikke har regnet her for nyligt. På den sidste stigning var der et stort hul, det var faktisk ret fint for os, for vi sad alle med helt fremme, men vi besluttede sammen at neutralisere nedkørslen, så alle kom tilbage. Vi vidste fra start, at det ville blive en massespurt, og jeg forsøgte bare at klare mig selv. Jeg vidste, at det ville blive meget kaotisk til sidst med at sprinterne til stede. Jack [Bauer] gik frem alt for tidligt, da han troede, at vi var inde på den sidste kilometer, men da var vi stadig to kilometer fra mål. Derfor var jeg alene med 500 meter igen, og [konkurrenterne] kom forbi mig med dobbelt så høj fart.”
Luke Rowe - Ineos Grenadiers:
”Jeg tror problemet var, at der i bogstaveligste forstand ikke har regnet her i to eller tre måneder, og når man så får en dag med regn, bliver det nærmest som at køre på is. På de fleste hold er mindst halvdelen af rytterne styrtet i dag, tror jeg. Vi havde et par styrt, men heldigvis gik det. Vi har en rytterorganisation, hvor alle hold er repræsenteret af et par gutter. Vi talte i aftes om, hvordan vi skulle gribe Tour de France an generelt, at vi skulle passe på hinanden og gøre de rigtige ting, når der var brug for det. Selvom man ønsker at køre løb og skabe det bedste show, kunne man samtidig se hvor mange ryttere, der styrtede, og det var endda med meget forsigtig kørsel på de tre nedkørsler.”
Emanuel Buchmann - Bora-hansgrohe:
”Jeg tror problemet var, at der i bogstaveligste forstand ikke har regnet her i to eller tre måneder, og når man så får en dag med regn, bliver det nærmest som at køre på is. På de fleste hold er mindst halvdelen af rytterne styrtet i dag, tror jeg. Vi havde et par styrt, men heldigvis gik det. Vi har en rytterorganisation, hvor alle hold er repræsenteret af et par gutter. Vi talte i aftes om, hvordan vi skulle gribe Tour de France an generelt, at vi skulle passe på hinanden og gøre de rigtige ting, når der var brug for det. Selvom man ønsker at køre løb og skabe det bedste show, kunne man samtidig se hvor mange ryttere, der styrtede, og det var endda med meget forsigtig kørsel på de tre nedkørsler.”
Guillaume Martin - Cofidis:
”Sidste år havde vi hagl, i år havde vi en skøjtebane. Første etape i Touren vil altid være nervøs, og hvis vi tilføjer de specielle omstændigheder og vejret, kan alle risikere at miste alt konstant, det lover godt for fremtiden!”
Max Walscheid - NTT Pro Cycling:
”Jeg har aldrig set så mange styrt på én dag. Det var helt skørt, jeg var heller ikke selv alt for heldig, men jeg holdte mig på cyklen. Jeg var flere gange fanget bag et styrt, men jeg kom tilbage hver gang, og jeg var faktisk ret tilfreds med mine ben. Desværre punkterede jeg med 20 kilometer igen, men gutterne ventede på mig bagerst i feltet, og jeg ville støtte Giacomo [Nizzolo] i spurten, men igen blev jeg fanget. Facit er, at jeg forblev på min cykel, og jeg håber, at alle på holdet er ok.”