\n\t\t\t\t\t\t\t\t
Studiet storroser Mads P.s podieplacering<\/p>\n\t\t\t\t\t\t\t<\/div>
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
P ZERO Race TLR er resultatet af et komplekst projekt, som involverede mange afdelinger hos Pirelli. Herefter har Pirelli og teamsene konstrueret en ny innovativ teknologi kaldet Speedcore.
Speedcore: Forstærket dæk
En ny Speedcore teknologi, som gør dækket 24% hurtige end sin forgænger ifølge Pirelli samt reducerer risikoen for punkteringer.
Konstruktionen af P ZERO Race TLR er muliggjort med SmartEVO-udviklingen - en banebrydende blanding af polymerer skabt til at give et fremragende greb og lav rullemodstand.

Dækket er anderledes indvendigt i forhold til dets forgænger. Her giver brugen af den nye Speedcore-teknologi lavere rullemodstand og god beskyttelse mod punkteringer, forstærker samlingerne mellem lagene - uden at gøre dækket stivt - gennem brugen af aramid-fibre.
Aramid har netop kemisk-fysiske egenskaber, der giver mulighed for høj modstandsdygtighed over for varme, slid og greb.
Hurtigt dæk med høj modstandsdygtighed og lav stivhed
Denne nye teknologi er udviklet takket være Pirellis erfaring inden for blandinger til løbsdæk og har gjort det muligt at reducere rullemodstanden og dermed forbedre smidigheden. Dækets smidighed er forbedret med 24% i forhold til P ZERO Race TLR's forgænger, ifølge Pirelli's interne test, som er udført med dæk i størrelse 28-622).
Aramidfibrene binder sig jævnt med de andre kemiske elementer i gummiet, i det de arrangerer sig homogent i strukturen og dermed fremmer dækkets høje egenskaber, der kræves for at give lav rullemodstand, høj punkteringsbestandighed og lav stivhed.
Med Speedcore-strukturen er det meget mere fleksibel og tyndere end et traditionelt butyl gummilag.
P ZERO Race TLR er allerede tilgængelig i størrelserne 26-622, 28-622, 30-622 (alle også i klassisk version) samt størrelse 32-622 med sorte sider. Størrelserne 35-622 og 40-622 vil komme på markedet senere i år.
Læs mere her om P ZERO RACE TLR