For at kunne hj\u00e6lpe den slovenske verdensstjerne med at genvinde Touren fort\u00e6ller Swart, at Ana p\u00e5 baggrund af data fra Pogacar kan vise, hvordan pr\u00e6stationen p\u00e5 en etape var, eller burde v\u00e6re. Samtidig kan den give en forudsigelse af, hvordan et l\u00f8b eventuelt kan udfolde sig.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Det sværeste nu er at finde ud af, hvad vi skal spørge om. Vi får svarene, men vi er nødt til at kunne stille unikke spørgsmål. Vi lavede en 3D-profil af Tourens etaper. Så kunne vi bede Ana om at vise os, hvordan løbet ville udfolde sig ved hjælp af små miniaturecyklister.”
Swart er heller ikke i tvivl om, at vi i de kommende år vil se hold bruge flere penge på kunstig intelligens, og han mener også, at alle hold bør investere i det.
Hos Redbull-Bora-Hansgrohe er de også positivt stemte over for kunstig intelligens.
”Vi har en enorm mængde data i cykelsporten. Det ville være et meget stort næste skridt, hvis vi kunne samle alle disse data, som er indsamlet og lagret forskellige steder (ved hjælp af et AI-system, red.). Det ville være et kæmpe gennembrud inden for cykelsporten,” udtaler performancechef Dan Lorang.
I hvilket omfang vi kommer til at opleve kunstig intelligens er endnu uvist.