Rytternes sikkerhed bliver diskuteret igen og igen. Nu blander Tadej Pogacar sig i debatten.
Annonce
Styrt har desv\u00e6rre v\u00e6ret et gennemg\u00e5ende tema i 2024-s\u00e6sonen, hvor blandt andre Jonas Vingegaard i Baskerlandet Rundt r\u00f8g en voldsom tur i asfalten.<\/p>","
Det har f\u00e5et flere indenfor cykelmilj\u00f8et til at spekulere i, om udstyret simpelthen er blevet s\u00e5 hurtig, at det er uansvarligt for rytternes sikkerhed.<\/p>","
Blandt andre har Tour-direkt\u00f8ren, Christian Prudhomme, v\u00e6ret ude at udtale. \u00a0<\/p>","
\u201dUdover atleternes adf\u00e6rd og arrang\u00f8rernes arbejde er det absolut n\u00f8dvendigt at reducere hastigheden via passende foranstaltninger. Rytterne k\u00f8rer for st\u00e6rkt.\u201d<\/p>","
Men hvad mener verdens bedste cykelrytter, Tadej Pogacar, om dette omdiskuterede emne?<\/p>","
\u201dAlle vil altid v\u00e6re hurtigere, hele cykelverdenen udvikler sig ligesom alle andre sportsgrene. Rekorder bliver sl\u00e5et i takt med den teknologiske udvikling,\u201d siger sloveneren if\u00f8lge In de Leiderstrui.<\/p>
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
”En cykel, der kører ti kilometer i timen langsommere, vil ikke ændre så meget. Marketingmæssigt vil en sådan grænse være et problem, hvis vi skal begynde at promovere ting, der er mindre gode.”
”Alt skal være bedre, det vil sponsoren også have. Der er ingen grænser for det, det plejede at være lige så farligt. Jeg tror ikke, at der blev taget færre risici dengang, da de kørte langsommere,” påpeger årets Tour-vinder.
Feltet.dk modtog tilbage i oktober et læserbrev, hvor ovenstående emne blev belyst. Læs mere om det her.
Wellens om Pogacars stjernestatus: Det er virkelig ikke let »
Yates, Almeida, Ayuso - Sådan fordeler UAE stjernerne til de tre Grand Tours »
Pogacar løfter sløret for løbsprogrammet i 2025 »
Boonen: Pogacar kan vinde Paris-Roubaix »
Legende stempler ind i diskussion om Pogacar og Merckx »
SENESTE