\u201dJeg forestiller mig, at vi skal v\u00e6re en smule afventende, ogs\u00e5 lidt afh\u00e6ngigt af, hvor st\u00e6rkt der bliver k\u00f8rt fra start. Der er ingen tvivl om, at de f\u00f8rste 75 kilometer af l\u00f8bet er relativt ligetil og med relativt store veje i blandt. Vi drejer derefter op. De sidste 130 er rigtig h\u00e5rde kilometer ned til Middelfart p\u00e5 omgangene. Der kommer til at blive noget naturlig udskilning p\u00e5 grund af omgangene og h\u00e5rdheden,\" fort\u00e6ller Bregnh\u00f8j.<\/p>","
\"S\u00e5 m\u00e5 vi se, om det bliver aktuelt, at vi ogs\u00e5 skal skabe yderligere. Vi har et rigtig godt kort i Marcus Sander i finalen som den her, s\u00e5 vi kan tillade os at v\u00e6re k\u00f8lige,\u201d siger han.<\/p>","
\u201dJeg var ikke med i g\u00e5r, og jeg s\u00e5 det kun p\u00e5 fjernsynet. De danske hold har en fordel af, at man kan skifte ud. Der er mange af de udenlandske hold, der har k\u00f8rt h\u00e5rdt i g\u00e5r. Jeg har h\u00f8rt fra nogle af mine holdkammerater, at det var det h\u00e5rdeste GP Herning, de nogensinde har k\u00f8rt. Det har helt sikkert v\u00e6ret rigtig, rigtig h\u00e5rdt i g\u00e5r. Det var ogs\u00e5 n\u00e6sten 200 i g\u00e5r, og det kommer man ogs\u00e5 til at kunne se p\u00e5 nogle af rytterne, at det sidder i benene,\u201d siger han.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Jeg tror først, at det bliver afgjort inde på gangene. Jeg tror, at det afgørende bliver skarpt herinde på de hårde omgange, og så tror jeg, at den hårde rute op til mere er med til at skabe den der udskilning bagfra, ligesom vi så i GP Herning i går. Der er nogle nøglepunkter som Golfbakken, hvor man er nødt til at være opmærksom, da det også er teknisk,” siger han til slut.
HAR DU HUSKET AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL CRITERIUM DU DAUPHINE?
Frederik Rodenberg (Uno-X Pro Cycling Team)
Foto: WordUp Projects
”Det bliver et langt løb. Jeg forventer, det bliver rimelig kontrolleret, inden vi kommer ind på omgangene. Vi kunne se fra DM sidste år, at det er en hård rundstrækning i Middelfart. Der skal nok være rigtig meget cykelløb her," siger Frederik Rodenberg til Feltet.dk.
”Det handler om at få et udbrud afsted. Hvis vi kan være repræsenteret i udbruddet, så vil det være rigtig fint. Hvis ikke det lykkedes, må vi stille og roligt køre det ind igen. Vi har Niklas Larsen, der er i rigtig god form, og Syver Wærsted kører rigtig stærkt. Det er vores mål at køre finale med dem."
”Man gider ikke sidde at føre bare for at gøre det. Det er der ingen grund til. Hvis vi kan undgå det, så vil vi selvfølgelig gerne det. Men vi er heller ikke bange for at smøge ærmerne op og arbejde, hvis det er, hvad der kræves."
”Jeg er et lidt andet sted end Niklas. Jeg er mere i en opbygningsfase og har haft en del tid væk fra cyklen. Jeg er her for at hjælpe og komme tilbage til løbsformen igen."
”Vi er ikke bange for at angribe i finalen. Jeg kommer til at køre lidt mere defensivt, men vi ser på situationen, når vi kommer ind på omgangene."
HAR DU HUSKET AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL CRITERIUM DU DAUPHINE?
Andreas Brandt Aidel - Team Odder Kvickly/Urbano Cycling Team
Foto: ColoQuick
”I går var det hektisk lige fra starten. Jeg tror, at man kan spare benene lidt mere fra starten. Vejret er også super godt, så jeg tror, at det bliver sidste halvdel af løbet, man kommer til at se udskilningen i dag. Så skal vi køre en hård runde herinde i Middelfart, hvor finalen helt sikkert starter i dag,” siger han.
”Jeg vil gerne sidde i finalen, og jeg vil gerne præge finalen. Jeg vil gerne ud at vise mig selv frem. Det er det, jeg synes, der er succeskriteriet. Jeg vil ikke bare sidde med hjem, men vil gerne prøve på noget og vise mig selv frem, så jeg ikke bare er en blind passager,” siger han.
”Jeg var så heldig at få muligheden for at stille op for Odder [Team Kvickly Odder red.] og køre de danske UCI-løb, da mit eget hold [Urbano Cycling Team red.] ikke kunne stille til start. Det er jeg selvfølgelig meget taknemmelig for, og det er fedt at være tilbage i Odder-tøjet og vise farverne frem,” siger han.
”Normalt er Belgien en stor cykelnation, så det har jeg set meget frem til. Desværre har der været nogle politiske beslutninger i Belgien, som har gjort, at jeg ikke har kunne køre løb i Belgien endnu. Vores hold har ikke haft en eneste start. Vi havde et stort løb, vi skulle have kørt for en fire uger siden, men tre dage før blev det aflyst,” siger han.
”Vi har først udsigt til at kunne løb her i juni, og det ser jeg selvfølgelig frem til. Jeg ved, at vi har nogle store løb på programmet, hvor jeg forhåbentlig får lov til at køre på mit nuværende hold,” siger han.
HAR DU HUSKET AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL CRITERIUM DU DAUPHINE?
Mathias Larsen (Restaurant Suri - Carl Ras)
Foto: Kometa-Xtra
”Jeg tror, det bliver et hårdt cykelløb. Ruten er hård, og det er et langt løb. De fleste af rytterne kørte også GP Herning i går, så folk har nok ømme stænger. Der er ikke så meget vind i dag, og vejret er godt. Derfor bliver det lidt nemmere, end hvis det stormede,” siger Mathias Larsen til Feltet.dk.
”Vi vil køre lidt mere afventende, da vi ikke er en af de største hold til start. Det er ikke os, der skal tage ansvar for løbet. Men vi bliver nødt til at have nogle med i angrebene, så vi ikke kommer på bagkant."
”Vi var uheldige i går, da Sebastian Nielsen styrtede. Jeg sad alene i finalen, men vi fik en top-10 ud af det, og det er også okay i forhold til, hvor lille et cykelhold vi er. Men vi kører for at vinde cykelløb, så vi er klar i dag.”
”Formen er god, og man skal kunne køre to hårde dage i træk. Jeg kan forestille mig, at benene er lidt ømme i starten. Men når løbet lige kommer i gang, så tror jeg, at benene er der.”
”Jeg tror først, at løbet bliver afgjort inde på omgangene. Der er for langt til mål ude fra Golfbakken eller Visselbjerg, men derfor kan der stadig godt ske noget derude. Det bliver så udmagrende, da løbet er så langt. Det bliver et udskilningsløb, hvor folk bliver sat bagfra."
”Mit mål er at sidde med i finalen. Jeg vil være glad, hvis jeg kører i top-10 igen. Men når vi sidder i finalen, så kører jeg for at krydse målstregen først.”
HAR DU HUSKET AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL CRITERIUM DU DAUPHINE?
Rasmus Quaade - Riwal Cycling Team
Foto: Riwal Cycling Team
”Det er fantastisk [at køre med nummer ét på ryggen red.]. Jeg har prøvet det nogle gange i forskellige løb, men det er fantastisk at køre med nummer 1 på ryggen. Det er kæmpestor ære,” siger Quaade, der vandt løbets seneste udgave i 2019.
”Jeg havde brækket foden. Ikke så jeg skulle have gips på, men så det stadig gjorde ondt. Jeg var rimelig fokuseret på, at jeg gerne ville køre stærkt. Jeg bed jo bare smerten i mig i forhold til foden og fik mere ondt i benene. Så kan man jo ikke mærke smerten i foden,” siger han med et smil.
”Jeg har desværre været lidt syg her næsten hele ugen, så jeg kan nok ikke forvente det helt store, men lad os se, om ikke det måske går okay alligevel,” siger han om sine egne chancer.
”Det plejer at være et ret hurtigt løb, og så plejer det også at være hårdt, da det er et rimeligt langt løb. Der er mange herhjemme, som ikke er vant til at køre så langt. Selvom at der er mange, der er rigtig stærke, så vil det også bare gøre, at der kommer nogle splittelser. Nogle ryttere, der ikke er så stærke vil gerne sidde fremme, og dem, der er stærke, men som sidder nede bagved, vil få det hårdt,” siger han.
”Det bliver nok et hårdt løb for alle,” siger han.
”Vi [Riwal Cycling Team red.] går ud og kører et rigtig hårdt cykelløb. Vi vil helst ikke hjem med nogle af de rigtig hurtige med de andre hold. Så er det bedre for os at få det gjort rigtig hårdt, så vi kan afgøre løbet i en mindre gruppe. Jeg tror ikke, at vi kommer til at vinde, hvis vi kommer for mange hjem sammen,” siger han.
”Vi har flere forskellige [kaptajner red.]. Det er farligt at have én kaptajn i de her danske løb. Det er ikke som i Giroen, hvor det bare er Bernal, der er den stærkeste opad, og så kører man for ham. Det kan man jo også se, at der er så mange forskellige hold med fremme i går. Det er svært at sige, at vi kommer bare lige til at have ham her som kaptajn, for alle er rigtig gode cykelryttere,” siger han.
HAR DU HUSKET AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL CRITERIUM DU DAUPHINE?
Louis Bendixen - Team Coop:
Foto: Team Coop
”Jeg vil sige, at jeg kan være holdets mand i den forstand, at jeg kan hjælpe dem med at guide dem rundt på omgangene. Jeg kender også vejene, og jeg har også fortalt dem, hvordan jeg forventer, at finalen skal køres. Om jeg selv sidder i den, det er ikke til at sige endnu. At det er det, jeg går efter, er helt klart målet. Podiet i Fyen Rundt i år er helt klart målet,” siger han.
”Jeg forventer et hårdere løb end de andre udgaver af Fyen Rundt. Så ville jeg hellere, at det havde været et lidt mere fladt og forudsigeligt løb med nogle omgange inde i Odense, som er flade og tekniske, men ikke hårde nok,” siger han og uddyber om ruten:
”Det er et helt andet løb i dag. Selve runden går stadig ned til Faaborg, men vi afslutter med tre hårde runder inde i Middelfart. Vi kunne se til DM sidste år, at den er hård nok den her rute til at lave en seriøs udskilning. Det forventer jeg også i dag,” siger han.
”Jeg havde corona i starten af maj her, så jeg har været lidt sat tilbage, men jeg føler egentlig, at jeg er kommet mig virkelig hurtig over det. Jeg har haft taget det stille og roligt, så jeg ikke har haft nogle komplikationer efter det. Jeg er glad for at kunne vise, at jeg er i form stadigvæk og ikke har mistet noget på det,” fortæller han og fortsætter om kroppens tilstand:
”Man kan sige, at det nok havde været bedre, hvis jeg ikke havde haft det, men det er altid svært at sige. Lige nu føler jeg mig okay kørende, og jeg er her med et rigtig stærkt hold. Jeg forventer, at vi kommer til at skabe cykelløbet,” siger han.
”Vi kommer til at angribe hele dagen, for det er der jeg forventer, at vi kan vinde, hvis vi sidder i nogle lukrative små grupper. Vi har nogle hurtige afsluttere, så det er det, vi håber. Især inde på de sidste omgange, hvor der er nogle gode bakker og noget angrebsterræn,” siger han om holdets taktik.
HAR DU HUSKET AT SÆTTE DIT MANAGERHOLD TIL CRITERIUM DU DAUPHINE?
Magnus Bak Klaris - Team CO:Play - Giant
Foto: Stefanie og Dennis Boutrup | Grand Prix Herning
”Det er et pisse fedt løb i Herning, det er altid så lirens at køre. Det er altid fedt at køre i finalen, men jeg er ked af den finale, som jeg kører. Jeg ville have lavet det om 1000 gange, men det kan jeg ikke blive ved med at fokusere mere på nu. Nu fokuserer jeg på Fyen Rundt,” siger han om gårsdagens resultat.
”Jeg kører en alt for lang spurt til sidst, og jeg tager for mange føringer. Jeg skulle have ladet Mads [Østergaard Kristensen red.] tage den sidste føring og så have kørt en kortere spurt. Så tror jeg godt, at jeg kunne have slået ham,” siger han til slut om GP Herning.
”Jeg er meget spændt på løbet i dag. Jeg ved ikke helt, hvad der kommer til at ske, men jeg tror, at der er nogen, der er trætte efter i går, men på den anden side tror jeg også, at der er nogen, der gerne vil i udbrud og vise, at de også har niveauet,” fortæller han om dagens strabadser.
”Der var nogen, der ikke ramte den i går. Jeg kunne godt se, at der kommer et udbrud afsted, og der skal vi være med og prøve at ramme en stor gruppe, hvis den kommer afsted,” siger han.
”Jeg tror, at vi kommer til at køre den på helt samme måde. Måske lidt mere afventende til at starte med og så køre offensivt i finalen. Vi skal helt sikkert ikke lade nogen grupper køre, uden at vi er med. Ellers skal det være en meget lille gruppe,” siger han om holdets taktik.
”Jeg ved ikke helt, jeg skal lige ud at mærke dem. Det føles egentlig okay her fra morgenstunden af, men jeg er selvfølgelig lidt mærket. Jeg tømte tanken rimelig godt i år, så det kan være, at det er nogen af de andre, der skal steppe op og vise fanen i dag,” siger han om sine egne ben efter i går.
Mads Østergaard Kristensen (coloQuick)
Foto: Team coloQuick
"Nu er det samme gode vejr i dag, så det bliver spændende at se, om det bliver en spurt, eller hvad det gør. Vi har rigtige hurtige folk til start, og vi har mange kort at spille på," siger Mads Østergaard Kristensen til Feltet.dk.
"Jeg tror først, det bliver afgjort, når vi kommer ind på omgangene i Middelfart. Vi så til DM, at der godt kunne ske noget på denne rute."
"Vi kan ikke tillade os at sige allerede før løbet, at vi kører for den og den. Hvis der er nogle hårde momenter, så vil vi spille på det. Vi skal være med i løbet, og vi må ikke komme på bagkant."