Prøv vores nye app
Optakt: 5. etape af Saudi Tour
03. februar 2023 10:45Foto: Saudi Tour/Pauline Ballet
af Emil Axelgaard

Ruben Guerreiro fik en drømmestart på sin karriere som Movistar-rytter med en ganske fornem sejr på løbets kongeetape, men inden han definitivt kan kalde sig samlet vinder, skal han sikkert igennem løbets sidste etape. Det bør heller ikke blive noget problem, da svage vindforhold og en flad rute lægger op til massespurt, men en sen grusvej kan i bogstavelig forstand kaste lidt grus i maskineriet.

Annonce

Artiklen fortsætter efter videoen.

STREAM SAUDI TOUR OG VOLTA A LA COMUNITAT VALENCIANA UDEN AFBRYDELSER

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Ruten

Hvis der er noget, der har kendetegnet de mellemøstlige løb, er det, at sprinterne næsten altid har fået det sidste år. Hos brødrene i Emiraterne, Qatar og Oman er løbene endt med store massespurter i Dubai, Abu Dhabi, Doha og Muscat, og sådan var det også i den første udgave af Saudi Tour, der sluttede i landets hovedstad Riyadh. Traditionen med et afsluttende sprinteropgør skal der naturligvis ikke laves om på, men ligesom i 2022 afvikles løbet ikke nær hovedstaden, men feriebyen AlUla. Sidste år sluttede det hele AlUla Old Town, men i år er det den nærliggende og ganske lille ørkenby Maraya, der får lov at agere rammen om det sidste slag. Her er der lagt op til en tredje og sidste massespurt, hvis altså ikke ørkenvinden alligevel vender op og ned på klassementet i allersidste øjeblik, og dramaet kan måske blive hjulpet af, at man denne gang har lagt en lille grusvej ind små 30 km fra mål - en grusvej, der sidste år førte til styrt på åbningsetapen.

 

Med en distance på bare 142,9 km er der igen tale om en yderst kort afslutningsetape, der fører feltet AlUla Old Town til den nærliggende by Maraya, der ligger nord for værtsbyen. Etapen består af en tur rundt i ørkenen, og man lægger ud med at køre mod sydøst ind gennem selve AlUla ad en ganske let faldende vej. Man kører kortvarigt mod nordøst frem til et punkt, hvor man tager hul på en lille rundstrækning, der skal tilbagelægges én gang. Den går først mod sydvest ad en let faldende vej forbi dagens første spurt, der kommer efter 21,4 km og leder ned til det sydligste punkt, hvor man efter 35,0 km drejer mod nordøst for at følge en ganske let stigende vej frem til AlUla Intenational Airport. Her drejer man efter 53,5 km mod nordøst for at køre ad en generelt let stigende vej frem til rundstrækningens udgangspunkt.

 

Læs også
Starttider: Prolog til Romandiet Rundt 2024

 

Efter denne omgang mod syd sætter man kursen mod nordøst for at køre ad en stigende vej frem til dagens anden spurt, som er placeret efter 71,5 km. Her drejer man mod nord for at køre videre ad en lige og ganske let stigende ørkenvej. Senere går det kortvarigt mod nordvest, indtil man drejer mod sydvest for at køre ad let faldende vej. Den leder frem til dagens højdepunkt, når man drejer mod nord for at køre over en 8,0 km lang grusvej, der er først let stigende og siden let faldende og rammes ved Hegra South Gate efter 106,4 km.

 

Efter 114,4 km er man tilbage på asfalt, når man når Hegra North Gate, og herfra resterer fortsat 28,5 km. Man drejer med det samme mod nordvest for at følge en lige og ganske let stigende vej frem til dagens bonusspurt, der efter 122,6 km kommer i etapens nordligste punkt. Nu drejer man mod først sydvest og siden sydøst for at køre ad en først let stigende og siden let faldende vej frem til Ashar Valley North Gate, der passeres efter 138,0 km. Her drejer man mod sydvest for at køre ind til målbyen, Maraya, ad en vej, der først er flad og siden let stigende, den sidste kilometer lidt kraftigere med 3,0%. Man drejer skarpt væk fra hovedvejen med 4,9 km igen, og derefter er der et sidste blødere sving ved den røde flamme, hvorefter vejen har to ret skarpe kurver, indtil de sidste 600 m er stort set helt lige.

 

Etapen byder på i alt 908 højdemeter.

Annonce

 

Maraya har ikke tidligere været mål for et stort cykelløb.

 

 

 

 

 

STREAM SAUDI TOUR OG VOLTA A LA COMUNITAT VALENCIANA UDEN AFBRYDELSER

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

 

Læs også
Optakt: Prolog til Tour de Romandie

 

Vejret

Efter en dag nærmest uden vind rundes det hele også af med en ganske stille fredag. Her bliver det igen skyfrit, igen med kølige temperaturer på 20 grader i byen AlUla, og vinden vil være helt beskeden (6-9 km/t) og i løbet af etapen dreje fra en østlig til en sydlig retning. Det giver primært sidevind i den indledende fase, men efterhånden som vinden drejer, får man først sidemedvind, og mon ikke der er ren medvind, når de rammer grusvejen. Efter gruset er der sidemedvind frem til bonusspurten, hvorefter der først er direkte modvind og siden sidemodvind over de sidste 4900 m, dog med modvind over de sidste 600 m.

 

Favoritterne

Med dagens forrygende opgør på den stejle saudiske mur ude af verden er vejen banet for den samlede sejr til Ruben Guerreiro. Han er den hurtigste af klassementsrytterne, men selv hvis det ikke havde været tilfældet, ville han alligevel være urørlig på bonussekunder. Samtidig er der lagt op til endnu en næsten vindstille dag, og vinden kan derfor ikke bruges som et angrebspunkt for rivalerne.

 

Det er derfor også en sidste etape, der i den grad lægger op til massespurt, men helt så enkelt er det ikke. Undervejs skal de over den ganske lange grusvej. Sidste år havde de problemer med tv-signalet, og derfor fik vi aldrig at se dens forfatning, men jeg kan huske, at flere ryttere var ret kritiske over for inklusionen af den. Den kostede da også Andrea Bagioli alle chancer i klassementet, da han styrtede, men alligevel er den altså med igen, nu bare fra den modsatte side.

 

Guerreiro er formentlig bedre på grus end Davide Formolo (selvom han er blevet nr. 2 i Strade Bianche, hvor det dog var stigningerne, der gjorde forskellen for ham) og i hvert fald end Santiago Buitrago, der virker meget sårbar. Derfor er jeg også lidt spændt på, hvordan Bahrain griber det an. Jonathan Milan kan ikke nå podiet alene via bonussekunder, men han ligger så langt fremme, at han måske har mod på at angribe Guerreiro på gruset, hvor han bør være ekstremt kraftfuld. Det kan bare også ramme ham i ansigtet, fordi det kan ende med at koste podiepladsen for hans holdkammerat.

Annonce

 

Første del af etapen bliver dog fredsommelig. I dag var der kamp om at ramme udbruddet, og det vil der formentlig være igen i morgen, for det er der ofte på sidste etape i etapeløb. Når udbruddet er kørt, bør der imidlertid ikke være tvivl om, at Jayco og Bahrain vil tage kontrol, og Movistar vil vel også spæde til i det omfang, deres trøje er truet. Måske vil vi også se UAE fremme, nu hvor Pascal Ackermann synes i bedring.

 

Derfor bør udbruddet ikke have en chance, og selvom vindretningen er rigtig, betyder styrken desværre, at der ikke bør være skyggen af chance for sidevindskørsel. Derfor bliver højdepunktet grusvejen, hvor vi vil se så voldsom en positionskamp, at udbruddet formentlig når at blive hentet inden bonusspurte. Det kan også være et selvstændigt mål for Bahrain at sikre det, for med 3 sekunder her kan Milan tage den samlede 4. plads, selv hvis han kun bliver nr. 2 på etapen. Hvis ikke, skal han vinde etapen for at avancere en plads.

 

Spørgsmålet er, hvad der sker på gruset. Jeg tror, at Guerreiro bliver meget svær at sætte i problemer, når han har brølstærke Mathias Norsgaard hos sig, og hvis Milan angriber, er det snarere Buitrago, der får det svært. Det er kun, hvis en af podierytterne eller Dylan Groenewegen ryger fra, at der er en chance for, at vi ikke vil se en regruppering efter gruset, for ellers er det svært at se, hvem der har en interesse i at holde den gående hele vejen. Jeg tvivler på, at de får skovlen under Groenewegen, Formolo eller Guerreiro, men ryger Buitrago, kan vi sagtens se UAE arbejde hårdt resten af vejen.

 

Den største trussel er dog nok styrt og punkteringer. Mod dem kan ingen forsvare sig, og hvis en nøglerytter rammes af uheld, er chancen for et afsluttende forfølgelsesløb stor. Hvis man ikke vil udnytte andres uheld, eller hvis ingen af de vigtige ryttere falder fra, bør vi dog få et samlet felt igen efter gruset, og så ender det i en næsten fuld massespurt. Det bør nemlig gå helt i stå, når de rammer modvinden efter bonusspurten.

 

I sidste ende bør det ende i en spurt, og formentlig er det en fuld massespurt, men dramaet på gruset kan betyde, at det bliver et mindre felt, der skal spurte. Selve spurten er relativt kringlet denne gang. Der er et blødt sving ved den røde flamme, og derefter bugter vejen sig markant. Det ser også ud til at være en smallere vej end vanligt, og det betyder, at positionering vil spille en ret central rolle. Først og fremmest er det dog vigtigt, at spurten stiger med 3,0%, hvis man kan stole på det materiale, jeg har til rådighed.

Annonce

 

Læs også
Optakt: Tour de Romandie

 

Netop det stigende opløb får mig til at pege på Jonathan Milan. Italieneren viste skræmmende styrke, da han vandt spurten i onsdags, mens han desværre fik åbnet for tidligt i gårsdagens kraftige modvindsspurt. Jeg vil stadig mene, at Dylan Groenewegen er feltets hurtigste mand, men på 3% bør overhånden tippe til brølstærke Milan. Positioneringen bør ikke blive et problem, for hans tog med Andrea Pasqualon og Dusan Rajovic er måske endda det allerstærkeste, og det er vigtigt i denne kringlede finale. Undgår han uheld, har han også kun fordel af gruset. Timer han det denne gang lidt bedre i modvinden end i går, må han være manden, der skal slås i et stigende opløb. Naturligvis har de også Rajovic, der jo er lovet sine muligheder, men i dette opløb og med Milans mulighed for at avancere i klassementet bliver jeg overrasket, hvis de kører for ham.

 

Den største rival er vel stadig Dylan Groenewegen. Hollænderen virker ganske velkørende, men denne 3%-spurt er ikke ideel. Han har vundet hårdere spurter end denne, og han bør stadig køre med om sejren, men spørgsmålet er, om det er nok til at slå Milan. Han har i hvert fald glæde af toget med Elmar Reinders, Zdenek Stybar og Luka Mezgec, der har domineret hidtil, men det er ikke sikkert, at de kan slå Bahrain denne gang, når de ikke har brændt sig selv af på at redde Buitrago i vinden. Gruset bør ikke være et problem for det stærke hold, og det stærke tog bør sikre, at han i den tekniske finale i hvert fald sidder godt. Så vil tiden vise, om han kan overspurte Milan i så en spurt som denne. Det ville være en god spurt for Mezgec, men der er ingen tvivl om, at de kører for Groenewegen.

 

Netop fordi spurten er så hård, må det også være noget for Søren Wærenskjold. Det så vi jo i går, hvor han fik skovlen under Milan. Meget skyldtes utvivlsomt den lidt for lange italienske modvindsspurt, men det vidner om, at nordmanden bestemt har en reel chance. Udfordringen er positioneringen, men her har han Stian Fredheim, der virkelig har imponeret, og Erlend Blikra. I det hele taget har Uno-X været så gode, at gruset næppe heller bliver et problem. De er mere sårbare end de to stærkeste hold i denne kringlede finale, men sidder han rigtigt, kan Wærenskjold vinde igen. De har naturligvis også Blikra, der var deres mand til den flade spurt på 2. etape, hvor han så meget hurtig ud, men i dette hårde opløb bør de køre for Wærenskjold.

 

Det ser ud til, at Pascal Ackermann har fået det bedre med maven, og han ligner en mand, der er klar til endelig at spurte. Han er faktisk slet ikke så ringe i disse stigende opløb, som vi har set i Polen og Vueltaen, og særligt i sidste års Vuelta havde han en hidtil uset holdbarhed, ikke mindst med 3. pladsen på 13. etape, hvor han i en hårdere finale end denne blev nr. 3 bag Mads Pedersen og Bryan Coquard, to sande specialister i stigende spurter. Det er klart, at hans sygdom skaber lidt usikkerhed, og vi kender heller ikke hans form, men hans tog med Ryan Gibbons og Ivo Oliviera er et af de stærkeste, og han er god i positionskampen. Gruset bliver næppe heller et problem, og så må vi se, hvad formen rækker til efter sygdommen. Er han ikke klar, kan de køre for formstærke Gibbons, der vil stå bedre i dette stigende opløb i en flad spurt, men vinde kan han ikke.

 

Det stigende opløb er også noget for Simone Consonni, der virker meget formstærk og var med fremme på begge de to hårde etaper. De har dog også Max Walscheid , der har jagtet pointtrøjen, men selvom han før har gjort det hæderligt i stigende spurter, blandt andet i Nokere sidste år, tvivler jeg på, at han kan vinde her. Jeg vil næsten tro, at de begge spurter, som det har set ud til flere gange, men bedst chance må Consonni have. Han er også god i positionskampen - hvad Walscheid overraskende også har været i dette løb - og i det hele taget står han meget stærkt, hvis han har Piet Allegaert og Walscheid til at køre for sig, da det kan være det bedste tog. Gruset bør heller ikke være et problem for dem.

Annonce

 

Jeg har været skuffet over Max Kanter i dette løb. Det har knebet med både fart og positionering, men denne lidt hårdere finale bør hjælpe ham. Vi så, hvor god han var, da han næsten vandt den stigende spurt i Occitanie, hvor det var meget hårdere end her. Problemet er, at det primære mål for Movistar er Guerreiro, og derfor kan han være alene til sidst. Normalt er han en ørn i positionskampen, men det har han ikke været her. Derfor skal han nok have lidt held for at vinde - og Ruben Guerreiro skal undgå uheld på gruset, for så skal han brænde alle sine kræfter af forinden. Og så skulle det ikke undre mig, om Guerreiro selv kan ende i top 10, når han holder sig til i denne stigende spurt.

 

Den positive overraskelse i dette løb har været Cees Bol. Vi har vel ikke set en bedre udgave af hollænderen siden sejren i Paris-Nice for næsten to år siden. Stigende spurter passer ham, som vi så med hans første sejr i Nokere Koerse, og som vi så igen i går. Problemet er, at han er svag i positionskampen og har så svagt et hold, og det er et problem i denne finale. Derudover så vi både tirsdag og onsdag, at de bedste altså er hurtigere end ham.

 

En af løbets skuffelser har været Casper van Uden, der har været helt uden fart i de spurter, han har kørt. Et hårdt opløb burde eller sikke være helt skævt for ham, men det var ikke just storform, han viste i går. Toget med Frederik Rodenberg, Pavel Bittner, John Degenkolb og Nils Eekhoff har imidlertid imponeret stort, og det betyder meget i denne finale. Det er bare svært at være optimistisk med de ben, han har haft indtil nu. Fordi opløbet stiger, udelukker jeg ikke, at de kører for Eekhoff i stedet, for han er tidligere blevet nr. 2 bag Wout van Aert i en stigende spurt i England. Bittner er nok for forslået til, at de prøver med ham, og selvom han i gamle dage var specialist i denne slags finaler, synes Degenkolb at være helt nede i sprinterhierarkiet.

 

Human Powered Health har Sasha Weemaes , men han vinder næppe denne spurt på 3% og synes meget formsvag. De vil formentlig køre for den yderst formstærke Pier-André Coté, der burde have en fordel af dette stigende opløb. Toget er et af de allerstærkeste, og det kan i denne finale kompensere for, at han ikke har den fornødne fart til at vinde.

 

Læs også
Pogacar øger - tronskifte hos kvinderne

 

Bingoal har Matteo Malucelli, der er meget hurtig på flad vej og god i positionskampen, men jeg ser ham ikke vinde denne stigende spurt. Et stigende opløb passer Juan Jose Lobato perfekt, men han er en skygge af sig selv. Hos Ukyo har Raymond Kreder haft det for svært, særligt til et stigende opløb. Q36.5 har Szymon Sajnok, men han er ikke skabt til denne hårde finale, hvor jeg tror, at Alessandro Fedeli er et bedre kort, som dog næppe bliver spillet. Corratec har Samuele Zambelli, der virker godt kørende, men slet ikke har hverken holdet eller farten til denne hårde finale. Hos Terengganu er finalen alt for hård for Mohd Harrif Saleh, og Youcef Reguigui, der tidligere elskede denne slags finaler, er en skygge af sig selv.

Annonce

 

Feltet.dks vinderbud: Jonathan Milan

Øvrige vinderkandidater: Dylan Groenewegen, Søren Wærenskjold

Outsidere: Pascal Ackermann, Simone Consonni, Max Kanter, Cees Bol, Max Walscheid

Jokers: Casper van Uden, Ryan Gibbons, Nils Eekhoff, Erlend Blikra, Pier-André Coté, Matteo Malucelli, Dusan Rajovic, Ruben Guerreiro

 

STREAM SAUDI TOUR OG VOLTA A LA COMUNITAT VALENCIANA UDEN AFBRYDELSER

MODTAG ET AF FELTET.DKS POPULÆRE NYHEDSBREVE

Feltet.dks vinderbud

Feltet.dks bud på løbets/etapens vinder.
De to største rivaler til den store favorit og begge meget sandsynlige vindere.
Op til fem ryttere, der alle må tilskrives en betydelig chance for at vinde, og som minimum bør være i spil til en top 10-placering.
Ryttere, for hvem vinderchancen er reel, men lille. Sejr er kun muligt, hvis alt flasker sig, men en top 10-placering er til gengæld ganske sandsynlig.
Ryttere, for hvem en sejr må betragtes som stærkt usandsynlig, men som alle under de rette omstændigheder kan komme i spil til en top 10-placering.
Jonathan Milan
Dylan Groenewegen, Søren Wærenskjold
Pascal Ackermann, Simone Consonni, Max Kanter, Cees Bol, Max Walscheid
Casper van Uden, Ryan Gibbons, Nils Eekhoff, Erlend Blikra, Pier-André Coté, Matteo Malucelli, Dusan Rajovic, Ruben Guerreiro
John Degenkolb, Szymon Sajnok, Samuele Zambelli, Juan Jose Lobato, Alessandro Fedeli, Raymond Kreder, Youcef Reguigui, Luka Mezgec, Piet Allegaert, Stian Fredheim, Mohd Harrif Saleh, Pavel Bittner, Marco Tizza, Jeroen Meijers, Ivo Oliveira
INFO
Optakter
Nyheder
DEL
DELTAG I DEBATTEN

SENESTE

Mandag den 22. april 2024

Landevej
Følg en spændende tirsdag med løb i Romandiet og Tyrkiet
Landevej
Ineos tager bomstærkt klatrehold med til WorldTour-etapeløb
Landevej
Tobias Lund reagerer på tredjeplads i hård spurt
Landevej
Bernal bedre end før det skæbnesvangre styrt: Vil være verdens bedste
Landevej
Cykelsportens Myter: Oplev Rolf, Holm og Bastian Emil
Landevej
Stortalent tager førertrøjen: Philipsen bliver glad, når han ser det
Udstyr og test
Test: Ekoi Gara MIPS Air
Landevej
Tysker i tårer efter triumf: Der står mange mennesker bag
Landevej
Dansk sprintertalent på podiet i tysk jomfrusejr
Landevej
Verdens bedste sprinter skriver lang kontrakt
Landevej
Quick-Step vil overveje ny Evenepoel-satsning
Landevej
Optakt: 2. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Tidligere toprytter om sportsdirektørjob: Et helvedes job
Landevej
Kron udtaget til stort etapeløb
Motion
Vi vil lave Danmarks bedste cykelmagasin - hjælp os!
MTB
Video i artiklenHør dansk MTB-stjerne sætte ord på triumf
Landevej
Stærke danskere udtages til WorldTour-etapeløb
Landevej
Sådan gik søndagens A-løb i Uvelse
MTB
Video i artiklenSe Simon Andreassen vinde stor World Cup-sejr
Landevej
Det smadrede mine ben, siger frustreret Pidcock
Udstyr og test
Test: ABUS Gamechanger 2.0

Annonce

Søndag den 21. april 2024

MTB
Video i artiklenSimon Andreassen vinder i World Cuppen
Landevej
Tre danskere i top-10 i hollandsk endagsløb
Landevej
Cort med skadesopdatering: Min mor ville køre hurtigere ned end mig

Annonce

Landevej
Brown reagerer på første monumentsejr
Landevej
FDJ – SUEZ-rytter snyder favoritterne i imponerende spurt
Landevej
Danmarksmester kører sig til nyt topresultat

Annonce

Landevej
ColoQuick vinder dobbeltsejr i Vejle
Landevej
Van der Poel fik "stof til eftertanke" i Liège
Landevej
Video i artiklenSe Pogacars kraftfulde angreb på La Redoute
Landevej
Rørt Pogacar tog revanche med svigermor i tankerne
Landevej
Malmberg henter topresultat i Bosnien-Hercegovina
Landevej
Skjelmose: Dét kostede mig løbet
Landevej
Pogacar pulveriserer konkurrenterne med den perfekte opskrift
Landevej
Sådan var Pogacar atter suveræn
Landevej
Vidunderbarn fuldender UAE-dominans i tilbagevendt løb
Landevej
Jakobsen fremhæver dansk stortalent efter første dsm-triumf
Landevej
Video i artiklenSe Tobias Lund hjælpe Jakobsen til sin første sejr i år
Landevej
Topplacering giver dansk avancement på sidstedagen
Landevej
Video i artiklenFabio Jakobsen overlegen i Tyrkiet
Landevej
Optakt: Liege-Bastogne-Liege
Landevej
Optakt: Giro della Romagna
Landevej
Fléche Wallonne-vinder håber at kunne holde fast i momentum i Liége
Landevej
Van der Poel skal køre Liége-Bastogne-Liége på ny cykel
Landevej
Optakt: 1. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Optakt: Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Van Gils kom på podiet i Fléche Wallonne, og nu vil han gentage succesen i Liége
Landevej
Quick-Step-profil: Kan jeg redde vores forår?
Landevej
Her er startlisten til Liège-Bastogne-Liège 2024
Landevej
Skjelmose med stærk udmelding inden monument
Landevej
EF-profil tror på podiet, men 'Pogacar er i en liga for sig'
Landevej
Pogacar er glad for, at han sprang stort forberedelsesløb over
Landevej
Alaphilippe: Min moral blev knust

Lørdag den 20. april 2024

Landevej
21-årig hollænder vinder i hjemmebaneløb
Landevej
Benoot: Vi var virkelig overraskede over det
Landevej
Bora-stjerne afslører stort mål: Det bliver episk
Landevej
Van der Poel vurderer sine chancer mod Pogacar
INTERVIEW Landevej
Eksklusivt interviewFuglsang: Dét kan få mig til at stoppe karrieren
Landevej
Danskerduo skal op imod Cavendish og andre stjerner
Landevej
Dumoulin har klar holdning til Van der Poel vs. Pogacar
Landevej
Oversigt: Se alle danske UCI-sejre i 2024
Landevej
To danskere slutter langt fremme i Holland
Landevej
Cavendish tilbage efter sygdom, men uden Mørkøv
Gravel
Valverde vinder igen
Landevej
Medie: Alaphilippe i forhandlinger med nyt hold
Landevej
Jakobsen må sætte større lid til dansker - vigtig hjælper misser Giroen
Landevej
Kron mindes uheldig episode før Liège: Før eller siden må heldet vende
Landevej
Norsgaard på vej til storhold?
Landevej
Kæmpetalents skadespause forlænges
Landevej
Agent sammenligner Philipsens tilbud: Så stor er chancen for et skifte

Fredag den 19. april 2024

Landevej
Lotto Dstny-rytter tilbage på cyklen for første gang efter lårbensbrud
Landevej
Søren Kragh udtaget til Liège-Bastogne-Liège
Landevej
Evenepoel giver opdatering på skader: Touren er ikke i fare
Landevej
Formand for DCU trækker sig
Landevej
Pogacar fremhæver Skjelmose med glimt i øjet
VIS FLERE

Annonce