Baskerlandet Rundt har aldrig v\u00e6ret noget for sprinterne, men er man en h\u00e5rdf\u00f8r sprintertype, er der som regel mindst \u00e9n og gerne to etaper at g\u00e5 efter. En s\u00e5dan mulighed kunne meget vel komme allerede p\u00e5 l\u00f8bets andendag, hvor der som p\u00e5 enhver baskisk etape skal klatres meget - denne gang 2600 h\u00f8jdemeter - og hvor der ogs\u00e5 er b\u00e5de en l\u00e6ngere stigning og nogle sm\u00e5 ramper i finalen. Intet af det er dog alt for vanskeligt, og der burde derfor v\u00e6re en god chance for, at en reduceret massespurt skal afg\u00f8re l\u00f8bets f\u00f8rste linjel\u00f8bsetape, hvis ikke en st\u00e6rk puncheur har held til at k\u00f8re v\u00e6k p\u00e5 en af sm\u00e5bakkerne ind mod m\u00e5l.<\/p>","
Med en distance p\u00e5 hele 207,6 km er der tale om en for l\u00f8bet us\u00e6dvanligt lang etape, der f\u00f8rer feltet fra Leitza til Viana. Startbyen ligger et stykke inde i landet syd for storbyen San Sebastian i et ganske kuperet omr\u00e5de, og det f\u00e5r rytterne med det samme at m\u00e6rke. Her k\u00f8rer de nemlig mod syd op ad kategori 3-stigningen Uitzi (3,7 km, 6,9%, max.10%), der er en ganske j\u00e6vn stigning med top efter 3,9 km. Herfra leder en lidt kringlet nedk\u00f8rsel mod syd\u00f8st ned til Lekunberri, der n\u00e5s efter 11,0 km, hvorefter man forts\u00e6tter mod syd\u00f8st op ad en stigning (7,0 km, 3,5%), der har top efter 19,4 km. Herfra leder en periodevist sv\u00e6r nedk\u00f8rsel mod syd og syd\u00f8st ned til udkanten af byen Irurtzun, der passeres efter 26,7 km.<\/p>","
Nu bliver det meget lettere, idet man k\u00f8rer mod vest og sydvest ad en let stigende dalvej, som g\u00e5r langs floden Arakil Ibaia. Den leder fem til byen Etxarri Aranitz, hvor etapen tager fat igen. Det sker, n\u00e5r man drejer v\u00e6k fra dalen og k\u00f8rer mod syd\u00f8st op ad kategori 2-stigningen Lizarraga (9,5 km, 5,2%, max. 7%), der er en helt j\u00e6vn stigning med top efter 59,5 km. Herefter g\u00e5r det ad en relativt let nedk\u00f8rsel, der undervejs byder p\u00e5 et fladt plateau og en lille bakke, mod syd ned til Estella-Lizarra, som n\u00e5s efter 84,5 km.<\/p>","
Byen ligger p\u00e5 kanten mellem stigningerne og en flad del af Baskelandet, og derfor bliver det nu meget lettere. Ganske vist er det stadig en anelse sm\u00e5kuperet, mens man k\u00f8rer mod syd og sydvest ned til Lodosa, hvor dagens f\u00f8rste spurt kommer efter 123,9 km, men der er ingen l\u00e6ngere stigninger. Herefter bliver det stort set helt fladt, n\u00e5r man drejer mod nordvest for at k\u00f8re ad en lige vej ind til storbyen Logro\u00f1o, som passeres efter 155,7 km. Her drejer man mod nord\u00f8st for at k\u00f8re ad en let stigende vej det korte stykke frem til m\u00e5lbyen, hvor dagens anden spurt kommer efter 164,8 km.<\/p>","
Denne gang krydser man dog ikke m\u00e5lstregen. I stedet k\u00f8rer man mod nord op ad kategori 3-stigningen Aguilar Gaina (12,6 km, 3,1%, max. 7%), der er en lang og j\u00e6vn opk\u00f8rsel, der aldrig bliver stejl, hovedsageligt stiger med 2-4% og har sit sv\u00e6reste stykke med 1 km med knap 6% omkring 6,5 km fra toppen. Den rundes efter 178,6 km, hvorefter de sidste 29,6 km indledes med en relativt lige og let faldende vej, der leder mod syd\u00f8st ned til Torres del Rio. Her drejer man med 11,2 km igen mod sydvest for at k\u00f8re op ad en bakke (4,7 km, 2,3%), der kort inden toppen byder p\u00e5 900 m med 5,9%.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Toppen rundes med 6 km igen, hvorefter en lidt tricky nedkørsel leder videre mod sydvest ned til endnu en bakke (900 m, 5,3%), der har top kort inden 3 km-mærket. Slutteligt falder det let ned mod den røde flamme, hvorefter det flader ud over 500 m og endelig stiger med 3,5% over de sidste 500 m, herunder med et maksimum på 6%. Det er i starten teknisk ukompliceret, idet man kører ad en helt lige vej, indtil man med 700 m igen skal igennem en rundkørsel, og derefter venter på de sidste 300 m hele tre sving i rap, indtil man rammer den bare 100 m lange opløbsstrækning.
Etapen byder på i alt 2625 højdemeter.
Viana var senest mål for et stort cykelløb under Vueltaen i 2012, hvor John Degenkolb vandt løbets første linjeløbsetape i en spurt foran Allan Davis og Ben Swift. Dette løb var senest forbi i 2010, hvor Oscar Freire vandt en massespurt foran Francesco Gavazzi og Michael Albasini, og i 2008, hvor David Herrero Llorente var hurtigere end Luis Leon Sanchez og Paolo Bettini i en massespurt. Tidligere var byen et hyppigt mål i det lille Vuelta a Navarra, hvor en ung Matthew Goss tog en spurtsejr i 2006, Enrique Mata var den hurtigste sprinter i 2005, Davide Frattini akkurat snød sprinterne i 2001, Marius Sabaliauaskas kørte alene hjem i 2000, og Björn Leukemans tog en spurtsejr i 1999.
Livestream Itzulia Basque Country, Scheldeprijs og Amstel Gold Race uden afbrydelser
Vejret
Det bliver ikke meget, rytterne kommer til at se til det baskiske regnvejr i år. Også tirsdagen bliver flot med kun få skyer, og med en temperatur på 12 grader begynder det igen at blive en anelse varmere. Vinden vil bare være svag til let (5-8 km/t) og komme fra nord. Det giver stort set uafbrudt medvind ned til den første spurt, hvorefter der vil være først side- og siden sidemedvind frem til målbyen. På rundstrækningen vil der være modvind på stigningen og derefter kortvarigt sidevind, inden man får sidemedvind på det sidste stykke tilbage til Viana. Det varer ved frem til de sidste 300 m, hvor der vil være sidemodvind.
Analyse af 1. etape
Her kan du læse min analyse af det stærke svar til tvivlerne, Primoz Roglic gav med sin magtdemonstration på 1. etape.
Favoritterne
Hvis man skal forstå, hvorfor ordet ”Baskerlandet” klinger lige så trist i ørerne på en sprinter, som navnene Madouas og Van Baarle gør det for Tadej Pogacar, skal man bare tage et kig på årets rute. Løbet byder aldrig på mange etaper, hvor en massespurt kan komme på tale, men i år hører udgaven til en af de værre. Denne gang skal man være meget klatrestærk, hvis man i kraft af sin spurtstyrke vil gøre sig håb om at vinde en etape, for der er kun én etape, sprinterne for alvor kan stole på, at de kan gå efter. Sådan var det også på sidste års hårde rute, hvor muligheden kom på næstsidste dag, men i år er det allerede på andendagen, at de får deres store chance.
Nu er ordet ”sprinterne” måske en stramning. De løber altid skrigende væk fra det baskiske løb, men i år har skrigene åbenbart været endnu højere, da trupperne diskuterede løbskalendere. Det skyldes formentlig den stærkt kuperede rute, for det er svært at huske, at vi har haft så svagt et sprinterfelt som i år. Faktisk er det vel kun Andrea Vendrame og Orluis Aular, der deltager så jævnligt i spurtafgørelser, at de vil gå med til at betegne sig selv som sprintere.
Det gør det til en ret tricky etape, for hvem skal nu kontrollere? Det er bestemt ikke umuligt, at vi vil se de to ”sprinterhold” fremme, men det vil ligne dem dårligt. Ag2r kører sjældent for en spurt, og Caja Rural vil formentlig allerhelst have en mand i udbrud. Hvis ikke de tager ansvar, er det langt fra oplagt, hvem der så skal gøre det.
Det bør naturligvis have givet ideer til mange folk, at sprinterfeltet er så svagt. Normalt kommer et udbrud ellers hurtigt afsted på første linjeløbsetape, og selvom det sagtens kan ske igen - hvad man altid undrer sig over - er der i hvert fald en chance for, at der bliver en kamp om at komme afsted. Enten får vi bare det sædvanlige udbrud fra wildcardholdene og måske DSM, Lotto og Astana, men der burde være en chance for større action og en stærkere gruppe - også fordi starten er hård.
Herefter vil Jumbo tage kontrol, og det er primært dem, der må ventes at løfte opgaven. Tidsforskellene er dog små, og derfor tror jeg, at de vil være deres ansvar voksent. At give trøjen til en udbryder vil de nok kunne overleve, men indtil sidste år gjorde Roglic meget ud af at forsvare sine trøjer. Uanset hvad er Jumbo nødt til at holde dem i relativt kort snor, hvis ikke det skal stikke helt af, og så vil jeg tro, at Ag2r kan overtales til at give en hånd med. Det samme forventer jeg fra Quick-Step, der er i resultatkrise og derfor formentlig vil være endnu mere opsøgende i deres sejrsjagt, end de plejer. Endelig er det vel heller ikke helt umuligt, at UAE ser en mulighed med Alessandro Covi.
Derfor tror jeg også, at udbruddet bliver hentet, men der kan så komme nye angreb i finalen. Jeg har svært ved at se, at et hold skulle have lyst til at lægge pres på, når de rammer den lange finalestigning - også fordi der vil være direkte modvind. Den er meget let og vil ikke skabe nogen stor udskilning, men den kan bruges til angreb. Jeg kunne sagtens forestille mig, at særligt Quick-Step vil køre finalen meget offensivt, og det vil næsten være mærkeligt, hvis ikke Remi Cavagna angriber før eller siden. Med modvind på bakken og en relativt let nedkørsel tror jeg dog ikke, at det lader sig gøre at køre væk allerede her.
Det er til gengæld muligt på de sidste bakker. Her regner jeg med nogen aggression, og det kan godt blive en ganske underholdende finale. Bakkerne er dog ikke specielt svære, og jeg tror, at det vil være svært at køre afgørende væk. Det er vel Remco Evenepoel og Julian Alaphilippe, der er de farligste i den slags terræn, men belgieren vil i hvert fald blive mandsopdækket, og Alaphilippe kan med fordel spare sig selv til spurten. Jeg udelukker ikke et sent angreb, men jeg vil tro, at det bliver holdt samlet, selvom Jumbo ikke er kommet til løbet med deres stærkeste hold. Det skyldes også, at det efter sidste bakke bare går ad en lang, lige og let faldende vej, hvor feltet vil have en fordel.
Jeg tror altså på en spurt, men den vil blive afgjort af alt andet end spurtstyrke. Den sidste kilometer er nemlig helt urimeligt kringlet. Først skal de igennem en rundkørsel, og den er de knap kommet igennem, inden der venter hele tre sving over 200 m frem mod den bare 100 m lange opløbsstrækning. Samtidig stiger det let, men det vil næppe være det, der er afgørende. Alt vil handle om at komme ind i det første af de tre sving iblandt de allerforreste.
Derfor peger jeg på Julian Alaphilippe. Franskmanden har endnu ikke vundet i år, og selvom det ikke er givet, at han deltager i en spurt, må han være så sejrssulten, at han går efter denne finale. Den passer ham nemlig storartet. Én ting er, at han nok er bedste bud på en mand, der kan køre væk på en af de sene bakker. Noget andet er, at han også er bedste bud i en spurt. Det stigende opløb vil han elske, men det vil han også med den tekniske finale, hvor han vil kunne drage fuld fordel af sin eksplosivitet og sine tekniske evner.
Vigtigst er dog hans positionering. Den er han god til, men først og fremmest har han det bedste hold. Det giver sig selv, at lead-outs i dette løb er en by i Rusland - der er ikke meget sprintertog over Pernsteiner-typerne - men hvis Remi Cavagna og Remco Evenepoel trækker feltet ud, og Dries Devenyns kommer med den sidste forcering frem mod svingene, vil jeg tro, at Quick-Step rammer dem først. Sker det, har jeg svært ved at se, hvem der kan slå Alaphilippe i denne spurt, og derfor kan det være i morgen, at årets første regnbuesejr kommer.
En af de ryttere, der har farten til det, er Alessandro Covi. Italienerens form er usikker efter en løbspause og et lidt skuffende Sanremo, men forinden var han jo ganske flyvende. Dette let stigende opløb burde lige være noget for ham, og han burde også være god i en teknisk finale. Jeg er til gengæld bekymret for hans positionering. Covi har ikke den helt store erfaring på det område, og hans hold består mest af klatrere. Det er dog også et af de stærkeste, og i et felt uden tog ser en formation med Davide Formolo, Marc Soler og ikke mindst Diego Ulissi ikke helt ringe ud. Fører de Covi godt frem i position, burde han have farten til at køre med om sejren.
Den let stigende spurt er skabt til Andrea Vendrame¸ der samtidig er i fremragende form. Det så vi i både Larciano og GP Miguel Indurain, hvor hans spurter til gengæld var bekymrende. Det var dog også nogle meget specielle faldende spurter, som ikke kan sammenlignes med det opløb, der venter her. Vendrame burde stadig være en af de- og måske også den - hurtigste i dette felt, men spørgsmålet er, om han klarer positionskampen. Hans hold er nærmest uden kraftkarle til at køre lead-out, men den lovende Paul Lapeira burde kunne yde nogen støtte. Vendrame plejer også at være god i positionskampen selv, og lykkes det ham trods holdets svaghed alligevel at sidde rigtigt, kan han utvivlsomt vinde her.
Jeg tror ikke, at Primoz Roglic kører spurten, men da dette er en rangering af vinderpotentiale, rangerer jeg ham alligevel højt. Han er i massespurter ikke specielt aggressiv i positionskampen, men i lige netop denne tekniske finale kan det godt betale sig at sidde fremme, da der meget let kan opstå huller gennem svingende. Roglic plejer at være god i den kamp, og sidder han først blandt de forreste, når de rammer svingene, er han jo lynhurtig i en stigende finale. Denne er dog nok lidt for let til, at han kan regnes som hurtigere end de ovenstående, men det er ikke umuligt for ham at vinde her. Det kræver bare, at han giver den et skud, og jeg er nok lidt i tvivl om, hvorvidt han vil satse i denne vanvidsfinale.
UAE har også en anden kandidat. Jeg er ikke sikker på, at de kører for Covi. Det kan sagtens være, at de i stedet satser på Diego Ulissi. Det stigende opløb burde nemlig passe ham, og det samme burde den tekniske finale gøre. Som for Covi gælder, at jeg er usikker på UAEs styrke i positionskampen, men det er som sagt stadig et ganske overbevisende hold i et felt uden tog. Satser de på deres italienske veteran, der senest viste sin spurtstyrke ved sejren i Larciano, er det utvivlsomt muligt for ham at vinde i dette opløb og i dette felt.
Det kunne også være en chance for Pierre Latour. Franskmanden er uhyre aggressiv, og han er et af de bedre bud på en mand, der vil angribe på en af bakkerne. Samme aggression har han dog også i positionskampen, som vi blandt andet så i den stigende spurt i Provence, hvor han var med helt fremme. Han synes ikke helt at have samme hurtighed som tidligere, men netop Provence viste, at han godt kan spurte i et stigende opløb. Hans hold er svagt, men han plejer at sidde så langt fremme, at han er en af de ryttere, jeg vil give en god chance for at vinde i den altafgørende positionskamp.
Netop positioneringen er årsagen til, at jeg har Sergio Higuita et stykke nede. Jeg føler mig ret overbevist om, at han har farten til at vinde i dette stigende opløb, men hans hold er bestemt ikke skræmmende, når det handler om positionskamp. I forvejen er de kun seks mand, og heraf skal tre beskyttes. På den anden side burde Felix Grossschartner, der i formstærk udgave selv ville kunne køre denne spurt, være ganske god til at sætte ham i scene. Lykkes det alligevel for colombianeren at sidde rigtigt, kan han med en sejr og 10 bonussekunder tage lidt revanche for dagens store nedtur.
Orluis Aular burde elske dette stigende opløb. Det er i hvert fald svært at glemme, at han blev nr. 2 bag Gonzalo Serrano i en hård puncheurspurt i Andalusien sidste år. Formstærk er han også, nu hvor han kommer til løbet med en frisk samlet sejr i Alentejo, hvor han lagde ud med at vinde en spurt, og faktisk vandt han også få dage forinden en spurt i Arrabida. I dette felt burde det bestemt være muligt at køre med om sejren, men så kommer udfordringen: hans hold. Det er næsten svært at tro, at Caja Rural i dette felt kan få bragt ham så langt frem, at han kan vise den fart, der ellers bør føre ham langt.
Jeg vil tro, at Ineos helst bare skal sikkert igennem, men ligesom Roglic betyder det, at de skal sidde fremme inden svingende. Hvis den mission lykkes, kan man vel ikke helt udelukke, at Tao Geoghegan Hart kunne finde på at spurte. Briten er som bekendt ganske hurtig i et stigende opløb, som han både viste i Giroen i 2020 og i Dauphiné i 2021. Der er hurtigere folk end ham, men da Ineos har et af de stærkeste hold, kan han vinde den positionskamp, der her vil betyde alt. Det kan også føre til et godt resultat for Geraint Thomas og Adam Yates¸ men de kan næppe vinde, da Thomas ikke har fordums hurtighed og næppe vil satse alt i denne tekniske finale.
Er det nu, Aliaksandr Riabushenko skal vise lidt af sin gamle fart? Han er tidligere blevet nr. 2 i en massespurt i dette løb, og det kunne måske anspore ham til at prøve. Det er efterhånden meget længe siden, vi sidste har set ham fremme, men i Catalonien så det ud til, at han forsøgte sig en af dagene. Desværre kom han slet ikke frem, og da hans hold er uhyggeligt svagt, kan jeg ikke se ham klare denne tekniske finale godt. Han viste dog sjældent god form i lørdags, og selve det stigende opløb burde passe ham.
Er Quinten Hermans frisk på at spurte? Han har jo tidligere vundet en massespurt i Vallonien, men de forventninger, det skabte hos mig, indfriede han slet ikke sidste år, hvor han slet ikke syntes at have fordums fart. Denne tekniske finale burde dog være perfekt for en crossrytter, og vi så sidste år i dette løb og i Ardennerne, hvor uhyggeligt stærk han er blevet. Han kommer direkte fra højderne, og da han har som mål at vinde en etape, håber jeg, at han giver den et skud. Desværre er jeg lidt bekymret for både fart og positionering.
Intermarché har dog også et alternativ. Hugo Page har imponeret mig i starten af sin professionelle karriere, og han viste i Oman, at han godt kan blande sig i en massespurt. Han skuffede mig til gengæld lidt i de seneste spurter i de franske endagsløb, og jeg er ikke sikker på, at han har farten til at vinde. Jeg tvivler også på, at de kører for ham og ikke Hermans, der er en af holdets erklærede kaptajner, og jeg tror, at de får det svært i positionskampen. Hvis al den tvivl gøres til skamme, burde han dog kunne komme langt i dette felt.
Jeg nævner også Pascal Eenkhoorn, men det er med stor tvivl. Han er kommet til løbet som Jumbos tunge dreng, og derfor er det formentlig ham, der skal holde Roglic og Jonas Vingegaard fremme i positionskampen. Det vil undre mig meget, hvis han får lov at spurte, men skulle holdet mod forventning give ham chancen, vil han være en kandidat. Kan han få placeret sig ordentligt - og det vil være uden støtte - bør han være en af de hurtigste. Han har i hvert fald vundet flere reducerede massespurter før.
Jeg vil også elske at se Omar Fraile spurte. Dette stigende opløb og den tekniske finale har hans navn skrevet med flammeskrift, men på et Ineos-hold, hvor hjælpere er lige så sjældne, som svaghedstegn er det hos Tadej Pogacar, er det ret umuligt at se, at der kan blive plads til at spurte med en mand, der snarere skal holde sit hold fremme. Omvendt er han basker, og vi kører i Baskerlandet. Har de råd til det, vil jeg tro, at holdet gerne vil give ham muligheden - og med den fart, han viste, da han vandt i Romandiet og ved de spanske mesterskaber kan han også vinde her.
Total har også en anden option i Alexis Vuillermoz. Nu om dage spurter han aldrig, og derfor tvivler jeg på, at det sker i morgen. Omvendt har han måske tanket lidt selvtillid af den fine spurt, han kørte i lørdags. Den tekniske finale burde være god for den tidligere mountainbiker, der tillige vil elske det stigende opløb. Han skal dog først give det et skud og klare sig i positionskampen med et svagt hold.
Caja Rural har også Fernando Barcelo, og han burde vel egentlig stå højere på denne liste. Han har i hvert fald vist mere spurtstyrke end ventet i år, senest da han blev nr. 3 i den specielle spurt i Barcelona for en god uge siden. Problemet er bare, at holdet utvivlsomt satser på Aular, og derfor vil han være lead-out man. I en teknisk finale kan meget dog hurtigt gå galt, og har Aular tabt hans hjul, er det ikke umuligt, at han selv giver den et skud.
Vil EF prøve med Ruben Guerreiro? Det vil undre mig, men udelukkes kan det ikke. Portugiseren spurter sjældent, men han er bestemt ikke en dårlig afslutter, slet ikke i en stigende finale. Spørgsmålet er bare, om han er hurtig nok, og om EF har holdet til at hjælpe ham i positionskampen. Et alternativ er halvhurtige James Shaw, der spurtede i Var, men det vil undre mig, hvis han skal have chancen her.
Luis Leon Sanchez deltog tidligere i spurter i blandt andet dette løb, men det er meget længe siden. Al logik siger også, at hans opgave i morgen er at holde styrt på Pello Bilbao, men det kan jo være, at de to ting går hånd i hånd. Sidder de alligevel fremme, når de rammer svingene, kan det være, at Sanchez alligevel giver den et skud. Desværre tror jeg ikke, at han stadig har den fornødne topfart.
Endelig er der Gotzon Martin. Baskeren vil utvivlsomt forsøge sig for Euskaltel, men jeg tvivler på, at et giver det store resultat. Han ender næsten altid uden for top 10 i massespurter, og det bliver som regel bare til en top 20. Derudover er hans hold svagt, og det er ret umuligt at se ham vinde positionskampen. I dette felt burde han dog være en af de hurtigere.
Hos Movistar regner jeg ikke med, at Gorka Izagirre spurter, og jeg tvivler også på, at Antonio Carvalho prøver hos Cofidis. Nick Schultz kunne være en option for BikeExchange, men det er ret sjældent, at han prøver, og holdet er ikke overbevisende. Hos DSM vil Martin Tusveld måske prøve, og hos Israel-PT vil Hugo Houle måske give den et skud, selvom han nok skal holde Michael Woods fremme. Jeg regner med, at Anthony Roux har samme opgave for David Gaudu på FDJ. Hos Burgos er det vel Jetse Bol eller Angel Madrazo, der måske kan tænkes at prøve, og hos Trek er det Tony Gallopin, mens Maxim van Gils måske vil give den et skud for Lotto.
Som sagt udelukker jeg ikke et sent angreb. Her er mine bedste bud Julian Alaphilippe, Remi Cavagna, Bruno Armirail, Remco Evenepoel, Pierre Latour, Quinten Hermans, Alexis Vuillermoz, Victor Lafay, Luis Leon Sanchez, Diego Ulissi, Alessandro Covi, Ruben Guerreiro og Davide Formolo.
Feltet.dks vinderbud: Julian Alaphilippe
Øvrige vinderkandidater: Alessandro Covi, Andrea Vendrame
Outsidere: Primoz Roglic, Diego Ulissi, Pierre Latour, Sergio Higuita, Orluis Aular
Jokers: Tao Geoghegan Hart, Aliaksandr Riabushenko, Quinten Hermans, Hugo Page, Pascal Eenkhoorn, Omar Fraile, Alexis Vuillermoz, Fernando Barcelo, Ruben Guerreiro, Luis Leon Sanchez, Gotzon Martin,
Kandidater til sent angreb: Julian Alaphilippe, Remi Cavagna, Bruno Armirail, Remco Evenepoel, Pierre Latour, Quinten Hermans, Alexis Vuillermoz, Victor Lafay, Luis Leon Sanchez, Diego Ulissi, Alessandro Covi, Ruben Guerreiro, Davide Formolo
Livestream Itzulia Basque Country, Scheldeprijs og Amstel Gold Race uden afbrydelser