Prøv vores nye app
Optakt: 1. etape af UAE Tour
22. februar 2020 21:00Foto: BORA-hansgrohe / BettiniPhoto
af Emil Axelgaard

Nok har UAE Tour sine stigninger, men hvis der er én ting, der kendetegner de mellemøstlige løb, er det helt flade sprinteretaper og mulig sidevind i ørkenen. De to elementer forenes på årets åbningsetape, der sender feltet ud i ørkenen omkring Dubai på en dag, hvor man skal lede længe efter højdemeter, men med udsigt til en ugunstig vindretning til søndagens åbning kunne det se ud til, at feltets mange supersprintere skal slås om den første førertrøje.

Annonce

Artiklen fortsætter efter videoen.

Ruten

Tidskørsler har som regel ikke spillet en prominent rolle i de arabiske etapeløb, da det har været forbundet med nogen vanskelighed at slæbe specialudstyr med til Mellemøsten. Alligevel har RCS i både 2018 og 2019 trodset trenden ved at åbne først Abu Dhabi Tour med en enkeltstart og siden efter fusionen det nye UAE Tour med et holdløb. Om det er besværet med udstyret, der er årsagen, skal vi lade være usagt, men modellen gentages ikke i år. I 2020 er tidskørslen fjernet igen, og dermed bliver den første førertrøje som det oftest er tilfældet i ørkenløbene formentlig en sag for sprinterne, hvis ikke turen ud i ørkenen splitter feltet i sidevinden, inden de vender tilbage til målet i Dubai.

 

I alt skal der tilbagelægges beskedne 148,0 km, som fører feltet fra The Pointe til Dubai Silicon Valley, der begge er attraktioner inde i hjertet af Dubai. Startområdet ligger ude på den berømte palmeø, hvor der traditionelt har været mål for en sprinteretape, og herfra begiver feltet sig mod sydøst via tunnelen tilbage til fastlandet, hvor de fortsætter mod sydøst ud gennem storbyen, indtil man i udkanten drejer mod syd for at fortsætte ind gennem ørken frem til den første spurt, der efter 46,3 km kommer ved Al Qudra Cycle Track.

 

Her kører man mod sydvest ad en flad ørkenvej ud til et vendepunkt, hvorfra man kører tilbage til cykelbanen, der atter nås efter 70,4 km. Nu kører man videre mod nordøst med to retningsændringer undervejs gennem den flade ørken frem til dagens sidste spurt, som kommer efter 111,6 km i ørkenbyen Lahbab. Derfra går det mod nordvest tilbage mod Dubai, inden man drejer mod sydvest for at køre ind gennem byens udkant frem til Dubai Silicon Oasis. Her kører man en tur rundt om komplekset, inden man til slut drejer ind i selve området i en helt flad og kringlet finale, der byder på sving i rundkørsler med 4700, 3800 og 2300 m igen, inden vejen bugter sig i to bløde 90-graderskurver med 1300 og 500 m igen, hvorefter man rammer den 300 m lange, 8 m brede opløbsstrækning. Undervejs er der to rundkørsler med 2000 og 750 m igen.

 

Læs også
Optakt: 1. etape af Tour de Romandie

 

der på de sidste 3 km byder på tre skarpe sving, inden man inden for den sidste kilometer følger to bløde 90-graderskurver, den sidste med bare få hundrede meter til stregen.

 

Etapen byder i alt på 530 højdemeter.

 

Dubai Silicon Oasis har ikke tidligere været brugt som mål for et stort cykelløb.

Annonce

 

 

 

 

 

Vejret

Studie af vejrudsigten er en nøglekomponent i ethvert ørkenløb, men denne gang kan de fleste ånde lettede op. Søndag bliver solrig og varm med en skyfri himmel og en temperatur på 28 grader, og vinden vil også være ganske pæn med en jævn vind (20 km/t) fra nord. Det giver sidemedvind på første del af etapen og derefter primært sidemodvind. Der kommer et kort sidevindsstykke i udkanten af Dubai, inden der er sidemedvind på det sidste stykke ind gennem byen. På turen rundt om Dubai Silicon Oasis drejer man gradvist rundt i sidemodvind, indtil man igen får sidemedvind på den korte opløbsstrækning.

 

Favoritterne

Der er en grund til, at UAE Tour har en nærmest magnetisk tiltrækningskraft på alverdens supersprintere. Der findes nemlig intet andet WorldTour-etapeløb - det skulle da lige være Tour of Guangxi - der tilbyder så mange helt flade og på papiret ekstremt lette etaper. Det er den slags meget nemme dage, der dominerer de mange asiatiske cykelløb, og det gælder også for dem, der finder sted i den arabiske del af kontinentet.

 

Læs også
Verdensmesteren dropper Tour de France

 

Modsat de kinesiske har de mellemøstlige løb dog et særligt element, der gør det hele lidt mere kompliceret. Det er naturligvis den frygtede ørkenvind, der kan få enhver lille klatrer til at ligge søvnløs. Den har primært spillet en rolle i det nu hedengangne Tour of Qatar, men den har også af og til spillet en anelse med musklerne i de emiratiske løb, der nu er forenet i UAE Tour.

 

Sprinteretaperne kan deles i to i den forstand, at nogle er meget lette storbyetaper, der altid er helt udramatiske. Andre finder sted i ørkenen, og det er her, dramaet kan udfolde. I år er der fire af disse flade etaper, og af dem er 4. og 7. etape den slags sightseeingetaper, som de rene sprintere elsker. Til gengæld kan vinden blive en faktor på 1. og 6. etape.

 

Derfor vil vejrudsigten blive studeret grundigt inden åbningen, men jeg tror ikke, at vinden kommer i spil. Det er egentlig relativt blæsende, men en nordenvind er ikke optimalt for denne rute. Første del af etapen byder hovedsageligt på sidemedvind, men derefter vil der være sidemodvind stort set hele dagen. Kun lige inden indgangen til Dubai igen er der et kort stykke med direkte sidevind, men på det tidspunkt er vi så tæt på byen, at der nok vil være for meget læ. Det vil der også være på det sidste sidemedvindsstykke ind mod mål.

 

Jeg forudser derfor en meget rolig åbning. Turen ud gennem byen er udramatisk, og her vil vi formentlig se et udbrud blive etableret fra km 0, næsten med 100% sikkerhed med deltagelse fra Gazprom og Vini Zabu. Derefter vil Deceuninck, UAE, Bora, Jumbo og Lotto formentlig alle deltage i jagten og sørge for at holde udbruddet i snor.

Annonce

 

Når vi rammer ørkenen, vil det formentlig blive meget nervøst, men da man efter et kort stykke med sidemedvind, rammer sidemodvinden, falder det hurtigt til ro. Der kommer nogle mindre retningsændringer undervejs med mulighed for et meget nervøst stykke lige inden anden spurt, men skulle der ske splittelser her, vil det formentlig samles, når man derefter får et længere stykke med direkte modvind. Derfor vil alle optræk til stress hurtigt lægge sig igen.

 

Stressniveauet vil dog stige igen, når vi rammer sidevinden i udkanten af Dubai, men her tror jeg som sagt, at der vil være for megen læ. Udbruddet vil med de mange sprinterhold let blive kørt ind, og derfor burde det ende i den ventede massespurt på en dag, hvor den generelle modvind formentlig vil gøre, at de fleste er relativt friske. Det er derfor en god etape for de rene sprintere.

 

Helt så enkelt bliver det dog ikke. Den nye finale, der ikke er brugt tidligere, ser ganske kringlet ud med de mange sving på turen rundt om Dubai Silicon Oasis. Der er ganske vist tale om en stor bred boulevard, hvor det sidste rigtige sving kommer med 2300 m igen, men kombinationen af rundkørsler, to bløde kurver og et kort opløb vil stille krav til positioneringen mere end topfarten.

 

Årets sprinterfelt er ekstremt stærkt, og efter at Elia Viviani i år har virket meget tam, er det vel kun Fabio Jakobsen fra den absolutte elite, vi for alvor mangler. Med tanke på de meget lette etaper bliver UAE Tour dermed formentlig den helt store test af, hvem der lige nu er verdens bedste helt rene sprinter. Den tekniske karakter af 1. etape gør dog, at det ikke er den, der er den bedste målestok, og her vil det nok snarere være en test af lead-outs og positionering mere end topfart.

 

Det er også begrundelsen for, at jeg peger på Sam Bennett som min favorit. På baggrund af sidste års resultater aspirerer han kraftigt til at være verdens hurtigste, og jeg vil tro, at det kun er Dylan Groenewegen, som stadig har en højere topfart. Ganske vist kom han lidt rustent i gang i et Tour Down Under, hvor Caleb Ewan lignede den hurtigste af de to, men allerede på 5. etape, hvor han var i dårlig position, viste han glimt af den ekstreme hurtighed, der gav ham et hav af sejre sidste år.

Annonce

 

Læs også
Optakt: 4. etape af Presidential Tour of Türkiye

 

Hans største styrke er dog næsten hans positionering. Sidste år sad han stort set altid, hvor han skulle på hjul af det bedste tog. Nu er det imidlertid ham selv, der har et af de bedste lead-outs, og toget med Shane Archbold og Michael Mørkøv dominerede totalt på finalerne på 1. og 4. etape Down Under. Her er konkurrencen større, men Deceuninck kan stadig præstere et af de klart bedste tog. Kombinationen af en positioneringsstærk supersprinter, der formentlig er løbets næsthurtigste, samt et meget stærkt tog gør ham til manden, der skal slås i denne tekniske finale.

 

Alligevel tror jeg stadig, at Dylan Groenewegen er den hurtigste af de to. Hollænderens spurt på 1. etape i Valencia for et par uger siden var af en anden verden og viser sammen med hans vanvidsspurt i De Panne sidste år, at Groenewegen på sine gode dage kan noget, ingen andre kan. Desværre halter det også med positioneringen, og havde han ikke været så overlegen, havde han aldrig taget sin første sejr i Valencia, hvor han var alt for langt tilbage.

 

Derfor kan Groenewegen heller ikke være tilfreds med denne tekniske finale. Han er endda uden sit sædvanlige tog, og selvom han har Christoph Pfingsten, Jos van Emden og ikke mindst sin gamle lead-out man, Timo Roosen, til sin rådighed, kommer hans tog til kort i denne finale. Heldigvis for ham er vejen bred, og derfor er der formentlig plads til at komme fri. Spørgsmålet er bare, om en 300 m lang opløbsstrækning er nok til at indhente eksempelvis Bennett, hvis ireren sættes perfekt op.

 

Det mest positive ved sidste års Tour of Guangxi var, at den signalerede en genfødsel af Fernando Gaviria. Efter et år ødelagt af skader bragede colombianeren tilbage på scenen ved to gange at få Pascal Ackermann til at ligne en junior, og hans tre overlegne sejre i et ganske vist lidt svagere felt i San Juan bekræfter hans comeback. Farten ser ud til at nærme sig niveauet fra 2018, hvor han var i den absolutte elite, og samtidig er han nu genforenet med Maximiliano Richeze, der formentlig stadig er verdens bedste som sidste mand inden en sprinter.

 

Problemet er bare, at det samarbejde fungerede uventet dårligt i Argentina, hvor det kun var på 4. etape, at deres lead-out sad i skabet. Her er de endda i en svagere formation uden Sebastian Molano, og selvom de også har Oliveiro Troia og Sven Erik Bystrøm til rådighed også, mangler toget dybde. Samtidig har det været et kedeligt træk i både 2019 og i Argentina, at Gaviria har mistet sit flair for positionskampen. Jeg frygter derfor lidt, at det ikke lykkes Richeze og ham at sidde rigtigt i denne kringlede finale. Der er dog ingen tvivl om, at Gaviria bliver meget svær at slå, hvis Richeze giver ham et af de lead-outs, vi ved, han kan levere.

Annonce

 

Caleb Ewan har aldrig haft noget stort tog på Lotto, men det har til gengæld lært ham kunsten at positionere sig. Den lille australier sidder stort set altid rigtigt, men desværre så vi også i starten af 2019, at han manglede en del fart og kun kunne vinde på hårde dage. Det var særligt tydeligt i dette løb, men fra Touren og frem var han pludselig i stand til igen at vinde rene sprinteretaper igen. Det gentog sig i Australien, hvor han viste en ganske imponerende topfart, men i det løb havde han også et formmæssigt overskud. Bennett så hurtigt ud til at komme efter det, og hvis hierarkiet fra sidste år genetableres, er der hurtigere folk end Ewan på en helt flad etape som denne. Det ændrer dog ikke på, at han utvivlsomt med den rette timing alligevel kan vinde, hvis han med hjælp fra Jasper de Buyst igen finder det hjul, han udser sig inden den sidste kurve.

 

Det er sjældent, at Pascal Ackermann er relativt langt nede på favoritlisten til en massespurt. Tyskeren er imidlertid kommet kedeligt fra start med to nederlag til Matteo Moschetti på Mallorca og senest en sejr i Almeria, hvor han var meget tæt på at blive slået af den normalt langsommere Alexander Kristoff. Det er stærkt bekymrende, inden han skal op mod hele sprintereliten her. Alligevel skal man ikke afskrive ham. Sidste år var Ackermann uhyre svær at bide skeer med, særligt i Giroen, og han har stadig sit vigtigste våben, Rudiger Selig. Desværre har tyskeren virket lidt rusten i år, delvist grundet sygdom, men han er stadig en af verdens bedste lead-out men. Kan han sætte sin kaptajn godt op, kan Ackermann stadig vinde, selvom han lige nu ikke ligner den hurtigste.

 

Det er Arnaud Demare heller ikke. I forvejen er franskmanden ikke en stor fan af disse helt lette sprinteretaper, men til gengæld kan han glæde sig over den tekniske finale. Hans tog med Ramon Sinkeldam og ikke mindst Jacopo Guarnieri hører nemlig fortsat til blandt de ypperste i feltet, hvilket vi senest så i Tour Down Under, hvor Marc Sarreau dog manglede farten til at gøre det færdigt. Det gør Demare formentlig også - ikke mindst i sæsondebuten - men i en kringlet finale handler det mere om position end fart. Laver Guarnieri et af sine bedste lead-outs, vil Demare have en fin chance for i hvert fald podiet.

 

Supertalentet Alberto Dainese, der utvivlsomt er den mest lovende nyprofessionelle sprinter, viste i Australien, at han allerede nu skal tages seriøst i de helt rene sprinterløb. Trods problemer i positionskampen viste han en imponerende fart i Tour Down Under, og han fulgte det op med en første sejr i det svagt besatte Herald Sun Tour og ikke mindst en podieplads i Race Torquay. Han synes selv at være god i positionskampen, men toget med Asbjørn Kragh og Max Kanter har ikke fungeret ideelt. Derfor bliver det formentlig svært at være med helt i front i denne kringlede finale, men Dainese har helt sikkert farten til at imponere igen.

 

Læs også
Tour de Romandie-analyse: Cancellaras store dag

 

2019 lignede dødsstødet til Jakub Mareczko , men måske er der alligevel håb. Italieneren blev opereret i næsen i løbet af vinteren, og noget kunne tyde på, at bedre vejrtrækning har haft en effekt. I hvert fald lignede han på 1. etape i Provence, hvor spurten dog blev alt for lang, igen lidt af den sprinter, der imponerede med sin tårnhøje topfart i Giroen for et par år siden og spiste kinesiske massespurter til morgenmad. Hvis han har sin gamle fart, er han i stand til at kæmpe med de allerbedste. Problemet er hans altid håbløse positionering, som med et svagt hold og en teknisk finale formentlig sætter ham ud af spillet og helt ud af top 10. Har han heldet med sig i finalen, har han dog måske igen farten til at være med helt i front.

Annonce

 

En af åbenbaringerne i Vuelta a San Juan var, at Rudy Barbier pludselig kunne blande sig helt i front efter et svært år. Siden er vi dog kommet ned på jorden igen. Alvaro Hodegs svage spurter i Colombia samt Barbiers egen spurt i Almeria indikerer, at den fine kørsel formentlig mere var et udtryk for et svagt felt end for et pludseligt niveauspring. Jeg tror derfor, at han får kam til sit hår i dette løb. Heldigvis er han god til at positionere sig, og hans tog med Alex Dowsett, Omer Goldstein og Rick Zabel er heller ikke værst, men han mangler formentlig farten til at være med helt i front.

 

NTT stiller med Max Walscheid, der for nogle år siden lignede en mand med potentiale til at blive skræmmende i disse rene massespurter. Desværre synes han at være gået totalt i stå i 2019, og selvom han kom fint fra start i år med nogle sejre i Malaysia, kan man med nogen ret hævde, at det var kritisk, at han ikke vandt mere i det svagt besatte asiatiske løb. Dertil kommer, at han altid har haft gigantiske problemer i positionskampen, og derfor bekommer denne tekniske finale ham helt sikkert ikke vel. Michael Carbel kørte nogle gode lead-outs i Asien i sidste uge, men her kommer holdet tillige til kort. Selvom han formentlig stadig har god fart, er risikoen for, at han ender uden for top 10 stor, med mindre han har held i positionskampen.

 

Jeg ville ønske at Mitchelton-Scott kørte spurten for Kaden Groves , der efter sine to sejr i Sun Tour, hvor han slog Dainese, og en 4. plads i Torquay formentlig er deres hurtigste. De kører imidlertid for Luka Mezgec, men det er meget svært at se ham vinde en ren massespurt mod alle supersprinterne. Vi så senest i Valencia hans manglende topfart, og han er heller ikke verdens mest sikre i positionskampen. Kan Groves få ham frem, kan han i denne tekniske finale med lidt held ende pænt, men en sejr synes at være uden for rækkevidde.

 

Gazprom har den ganske spændende sprinter Imerio Cima , der allerede i en ung alder var med fremme i Asien. Sidste år gik han lidt i stå, men han kom stærkt fra land i 2020 med nogle pæne spurter i Saudi Tour. Dette helt lette sprinterløb burde passe ham perfekt, men man kan frygte, at han får det svært i den kringlede finale. Han synes selv god i positionskampen, men hans tog med Vlasislav Kulikov og Igor Boev er meget mangelfuldt i dette selskab.

 

Endelig er jeg nødt til at nævne Mark Cavendish . Desværre tror jeg ikke meget på en genfødsel fra den tidligere supersprinter, for selvom han kan bruge Phil Bauhaus som et alibi, virkede han alt andet end overbevisende i Saudi Arabien, hvor det hul, han efterlod på 3. etape, mere lignede et udtryk for dårlige ben end et pludselig indfald af generøsitet. Samtidig er han slet ikke så stærk i positionskampen som tidligere, og hans tog med Enrico Battaglin og Marco Haller er heller ikke imponerende. Han så heldigvis bedre ud i Saudi Tour end i hele 2019, hvor han i Tyrkiet også en enkelt gang viste lidt fart, og da han nu har haft en god vinter, holder jeg stadig døren lidt på klem, men jeg vil blive overrasket, hvis han er med fremme.

Annonce

 

Desværre tror jeg, at Attilio Viviani er lidt for alene til at være med i front, især fordi han efter den indledende sejr bestemt ikke imponerede i Tropicale Amissa Bongo. De øvrige sprintere, Andrea Vendrame, Albert Torres, Kiel Reijnen og Umberto Marengo, har ikke farten til at være med i dette selskab.

 

Feltet.dks vinderbud: Sam Bennett

Øvrige vinderkandidater: Dylan Groenewegen, Fernando Gaviria

Outsidere: Caleb Ewan, Pascal Ackermann, Arnaud Demare, Alberto Dainese, Jakub Mareczko

Jokers: Rudy Barbier, Max Walscheid, Luka Mezgec, Imerio Cima, Mark Cavendish

Feltet.dks vinderbud

Feltet.dks bud på løbets/etapens vinder.
De to største rivaler til den store favorit og begge meget sandsynlige vindere.
Op til fem ryttere, der alle må tilskrives en betydelig chance for at vinde, og som minimum bør være i spil til en top 10-placering.
Ryttere, for hvem vinderchancen er reel, men lille. Sejr er kun muligt, hvis alt flasker sig, men en top 10-placering er til gengæld ganske sandsynlig.
Ryttere, for hvem en sejr må betragtes som stærkt usandsynlig, men som alle under de rette omstændigheder kan komme i spil til en top 10-placering.
Sam Bennett
Dylan Groenewegen, Fernando Gaviria
Caleb Ewan, Pascal Ackermann, Arnaud Demare, Alberto Dainese
Jakub Mareczko, Rudy Barbier, Max Walscheid, Luka Mezgec, Imerio Cima
Mark Cavendish, Kaden Groves, Attilio Viviani, Andrea Vendrame, Albert Torres, Kiel Reijnen, Umberto Marengo
INFO
Optakter
Nyheder
DEL
DELTAG I DEBATTEN

SENESTE

Tirsdag den 23. april 2024

Landevej
Følg en onsdag med reducerede massespurter i Romandiet og Tyrkiet
Landevej
Video i artiklenSe spurten, der fik Bora-profil deklasseret
Landevej
Visma-rytter gik imod strømmen: Forstår godt de andres valg
Landevej
Favorit kommenterer afgørende fejl
Landevej
Hot seat var hårdt for dagens vinder: Værste timer i mit liv
Landevej
Sensationel hollænder stryger til tops på teknisk Romandiet-prolog
Landevej
Van Aert tilbage på cyklen - Visma teaser for flere nyheder
Landevej
Lefevere afviser: Selvfølgelig havde han sidste ord
Landevej
Bora-profil fratages sejr efter italiensk protest
Udstyr og test
Video i artiklenProduktnyt: Cannondales nye Scalpel er bygget til at begejstre
Landevej
Optakt: 3. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Starttider: Prolog til Romandiet Rundt 2024
Landevej
Optakt: Prolog til Tour de Romandie
Landevej
Optakt: Tour de Romandie
Landevej
Verdensmesteren dropper Tour de France
Landevej
Verdensstjerne sæsondebuterer i stort etapeløb
Landevej
Pogacar øger - tronskifte hos kvinderne
Landevej
Fem danskere stiller til start i WorldTour-etapeløb
Udstyr og test
Elcyklernes kvalitet stiger: Nu er producent klar med elcykel fra øverste hylde
Landevej
Mexicansk kæmpetalent har fremtiden på plads: Skriver uhørt lang kontrakt
Landevej
Første rytter fra nyt samarbejde: Visma sikrer talentfuld polak
Landevej
To danskere indgår: Se Uno-X Tour de France-bruttotrup

Mandag den 22. april 2024

Landevej
Ineos tager bomstærkt klatrehold med til WorldTour-etapeløb
Landevej
Tobias Lund reagerer på tredjeplads i hård spurt

Annonce

Landevej
Bernal bedre end før det skæbnesvangre styrt: Vil være verdens bedste
Landevej
Cykelsportens Myter: Oplev Rolf, Holm og Bastian Emil
Landevej
Stortalent tager førertrøjen: Philipsen bliver glad, når han ser det

Annonce

Udstyr og test
Test: Ekoi Gara MIPS Air
Landevej
Tysker i tårer efter triumf: Der står mange mennesker bag
Landevej
Dansk sprintertalent på podiet i tysk jomfrusejr
Landevej
Verdens bedste sprinter skriver lang kontrakt
Landevej
Quick-Step vil overveje ny Evenepoel-satsning
Landevej
Optakt: 2. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Tidligere toprytter om sportsdirektørjob: Et helvedes job
Landevej
Kron udtaget til stort etapeløb
Motion
Vi vil lave Danmarks bedste cykelmagasin - hjælp os!
MTB
Video i artiklenHør dansk MTB-stjerne sætte ord på triumf
Landevej
Stærke danskere udtages til WorldTour-etapeløb
Landevej
Sådan gik søndagens A-løb i Uvelse
MTB
Video i artiklenSe Simon Andreassen vinde stor World Cup-sejr
Landevej
Det smadrede mine ben, siger frustreret Pidcock
Udstyr og test
Test: ABUS Gamechanger 2.0

Søndag den 21. april 2024

MTB
Video i artiklenSimon Andreassen vinder i World Cuppen
Landevej
Tre danskere i top-10 i hollandsk endagsløb
Landevej
Cort med skadesopdatering: Min mor ville køre hurtigere ned end mig
Landevej
Brown reagerer på første monumentsejr
Landevej
FDJ – SUEZ-rytter snyder favoritterne i imponerende spurt
Landevej
Danmarksmester kører sig til nyt topresultat
Landevej
ColoQuick vinder dobbeltsejr i Vejle
Landevej
Van der Poel fik "stof til eftertanke" i Liège
Landevej
Video i artiklenSe Pogacars kraftfulde angreb på La Redoute
Landevej
Rørt Pogacar tog revanche med svigermor i tankerne
Landevej
Malmberg henter topresultat i Bosnien-Hercegovina
Landevej
Skjelmose: Dét kostede mig løbet
Landevej
Pogacar pulveriserer konkurrenterne med den perfekte opskrift
Landevej
Sådan var Pogacar atter suveræn
Landevej
Vidunderbarn fuldender UAE-dominans i tilbagevendt løb
Landevej
Jakobsen fremhæver dansk stortalent efter første dsm-triumf
Landevej
Video i artiklenSe Tobias Lund hjælpe Jakobsen til sin første sejr i år
Landevej
Topplacering giver dansk avancement på sidstedagen
Landevej
Video i artiklenFabio Jakobsen overlegen i Tyrkiet
Landevej
Optakt: Liege-Bastogne-Liege
Landevej
Optakt: Giro della Romagna
Landevej
Fléche Wallonne-vinder håber at kunne holde fast i momentum i Liége
Landevej
Van der Poel skal køre Liége-Bastogne-Liége på ny cykel
Landevej
Optakt: 1. etape af Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Optakt: Presidential Tour of Türkiye
Landevej
Van Gils kom på podiet i Fléche Wallonne, og nu vil han gentage succesen i Liége
Landevej
Quick-Step-profil: Kan jeg redde vores forår?
Landevej
Her er startlisten til Liège-Bastogne-Liège 2024
Landevej
Skjelmose med stærk udmelding inden monument
Landevej
EF-profil tror på podiet, men 'Pogacar er i en liga for sig'
Landevej
Pogacar er glad for, at han sprang stort forberedelsesløb over
Landevej
Alaphilippe: Min moral blev knust

Lørdag den 20. april 2024

Landevej
21-årig hollænder vinder i hjemmebaneløb
Landevej
Benoot: Vi var virkelig overraskede over det
Landevej
Bora-stjerne afslører stort mål: Det bliver episk
VIS FLERE

Annonce