\u201dUCI laver alle de her regler. Jeg ved ikke, om de sidder og keder sig nede i Schweiz, men jeg synes ikke rigtig, det giver nogen mening. Hvad fanden skal det til for?\u201d siger EF-sportsdirekt\u00f8ren.<\/p>","
\u201dJeg har aldrig set nogen, der styrtede ved det. Men det er s\u00e5dan symbolpolitik, er det ikke?\u201d<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Det virker lidt skørt som Matti siger.”
Jubelscene-reglen er blot ét af flere nye tiltag fra UCI, der har strammet regelsættet forud for den kommende sæson for at styrke sikkerheden i feltet.
Tidligere har tiden været stoppet ved trekilometerporten, såfremt styrt eller defekter skabte huller i feltet.
Fremover gælder dette fra femkilometerporten, og her er Breschel mere progressivt indstillet.
”Hvis man siger ’det her bliver en sprinteretape - vi ved det alle sammen,’ så lad det da for helvede hedde 10-kilometerreglen,” siger han og tilføjer:
”Problemet er også, at de bliver jo ved med at lave fartnedsættende ting - trafikøer, rundkørsler og høje kantsten, som jo er godt for trafikken, men når et hæsblæsende felt på 200 mand kommer væltende, og der ikke er plads nok, går det galt.”
”Jeg tror helt sikker, at der kommer flere chikaner, som vi så inden Arenberg sidste år. Det var jo - selvom det så lidt åndssvagt ud - en succes, for der var ikke nogen styrt.”
UCI har også ændret på forplejningsmulighederne, mens en begrænsning på cyklernes gearing overvejes.