Jakob Fuglsang<\/a> har opbygget gennem sine mange \u00e5rs erfaring\u00a0 fra WorldTouren.\u00a0<\/p>","Inspirationen til MAD,ONE navnet kommer fra den mytiske stigning til Col de la Madone i Sydfrankrig. En ber\u00f8mt stigning, der er frygtet og elsket af b\u00e5de professionelle og amat\u00f8r ryttere. Stigningens stejlhed og l\u00e6ngde g\u00f8r den enormt kr\u00e6vende og kr\u00e6ver, at man k\u00e6mper sig igennem smerten og holder ud indtil man n\u00e5r toppen. Med andre ord, s\u00e5 kr\u00e6ver det, at man er lidt vanvittig eller \u201cmad\u201d for at n\u00e5 toppen, hvorfor stigning ogs\u00e5 har f\u00e5et navnet \u201cthe mad one\u201d.\u00a0\u00a0<\/p>","
Som brand handler MAD,ONE netop om den f\u00f8lelse man har, n\u00e5r man forlader sin komfortzone og giver sig fuldt ud. I sidste ende er placeringen p\u00e5 resultatlisten ikke s\u00e5 vigtig, men mere vigtigt er det, at man udfordrer sig selv og er den bedste udgave af sig selv - hvilket ettallet p\u00e5 MAD,ONEs t\u00f8j symboliserer. Derfor er m\u00e5let for MAD,ONE ogs\u00e5 at give cykelryttere v\u00e6rkt\u00f8jerne til, at man kan forlade sin komfortzone med en viden om, at ens cykelt\u00f8j ikke holder en tilbage, men tv\u00e6rtimod hj\u00e6lper en til at k\u00f8re lidt l\u00e6ngere, lidt hurtigere.\u00a0\u00a0<\/p>","
<\/p>","
Produktudvikling\u00a0<\/b><\/p>
Det er Jakob Fuglsang, som sikrer, at man som rytter ikke bliver holdt tilbage af enten funktionalitet eller pasform, da han st\u00e5r for produktudviklingen hos MAD,ONE. Gennem sin karriere har han pr\u00f8vet utallige forskellige stykker cykelt\u00f8j og har derigennem opbygget en enorm viden om pasform, materialer, funktionelle detaljer - og hvad der virker og ikke virker. Og is\u00e6r hvad der ikke virker har Jakob som professionel pr\u00f8vet meget af.\u00a0\u00a0<\/p>","
\u201cJeg har pr\u00f8vet enormt meget cykelt\u00f8j - og enormt meget d\u00e5rligt cykelt\u00f8j. Med MAD,ONE har jeg muligheden for at udvikle det cykelt\u00f8j, jeg altid selv har dr\u00f8mt om at k\u00f8re i,\u201d forklarer Jakob Fuglsang og forts\u00e6tter:<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
“Som person er jeg enormt detaljeorienteret - nogle vil sige for detaljeorienteret - og jeg optimerer alt, hvad jeg kan. Det håber jeg også, folk kan se kommer til udtryk i tøjet, som har været under udvikling i over to år.”
Som professionel rytter, der træner året rundt på og omkring Col de la Madone, forstår Fuglsang, hvad det kræver af cykeltøj for at kunne performe i alle vejrforhold. Det er også på og omkring Madone, at Fuglsang tester MAD,ONE's produkter for at sikre at funktionaliteten er i top, inden det bliver sat i produktion.
Et eksempel på et produkt, der er kommet til live grundet et reelt problem, som Jakob Fuglsang har mødt på sine mange træningsture, er den særlige Glow Vest, som ligner en normal vest, men har den særlige egenskab, at den bliver opladt af sollys og derefter lyser i mørke. Det giver synlighed og sikkerhed, når man kører igennem de mange mørke tunneller, der findes i bjergrigt cykelterræn.
Bæredygtighed
Men det er ikke kun funktionaliteten MAD,ONE fokuserer på. I så høj grad som muligt anvendes genanvendte og miljøvenlige materialer, og dertil er produkterne fremstillet i Europa for at reducere det miljømæssige aftryk samt sikre ordentlige forhold for de ansatte i produktionen. Målet er at skabe så godt tøj som muligt med så lavt aftryk som muligt for omverdenen.
Dog vil det at producere tøj altid afsætte et vist aftryk og derfor ser MAD,ONE det, som den fornemmeste opgave at udvikle cykeltøj i materialer af højeste kvalitet, der sikrer en lang produktlevetid for at modvirke tendensen, der er til at bruge og smide væk.
Fremadrettet sigter MAD,ONE mod at minimere sit aftryk og reducere sin miljøpåvirkning yderligere gennem alle led fra den første idé til, at det færdige produkt sidder på en rytter - det kan være alt fra at lave første samples digitalt i 3D - til at minimere emballagen produkterne bliver leveret i.
Fremtid
MAD,ONE planlægger at udvide sin kollektion af cykeltøj til både mænd og kvinder og vil naturligvis fortsætte med at innovere og forfine sine produkter kontinuerligt med fokus på funktionalitet, form og bæredygtighed.
Inspirationen til produkterne kommer både fra professionel cykling gennem tiden, moderne teknisk outdoor beklædning og nye tendenser fra modeverdenen. Tilsammen skaber det produkter, som både ser godt ud og funktionelt hjælper ryttere med at yde optimalt under de mest krævende forhold.
Til efteråret kommer MAD,ONEs første vinterkollektion, som er blevet gennemtestet og optimeret gennem den forgangne vinter i en lang række forhold, for at sikre optimal funktionalitet under alle forhold. Dertil kommer der en kollektion af casual tøj, der er skabt til hviledagene og al den tid, hvor man ikke sidder på cyklen.
MAD,ONE's kommende kollektioner og bredere sortiment vil i endnu højere grad hjælpe cykelryttere med at komme ud af komfortzonen. Og med Jakob Fuglsangs mangeårige WorldTour-erfaring omsat til innovativt cykeltøj, er brandet godt på vej til at blive en markant spiller på markedet for premium cykeltøj.
MAD,ONE kan udelukkende købes på www.mad-one.cc
Følg MAD,ONE på Instagram på @madone.cc