Remco Evenepoel<\/a> og Red Bull-BORA-hansgrohe var t\u00e6t p\u00e5 en aftale.<\/p>","Siden da er den potentielt bem\u00e6rkelsesv\u00e6rdige transfer dog ikke blevet til noget, og i september bekr\u00e6ftede Evenepoel selv overfor Sporza, at han ogs\u00e5 i 2025 k\u00f8rer for Soudal - Quick-Step.<\/p>","
Den 24-\u00e5rige har kontrakt med belgierne til 2026, og derfor kunne det t\u00e6nkes, at handlen til Red Bull-BORA-hansgrohe d\u00f8de, da tyskerne skulle forhandle sig frem til den pris, som det ville kr\u00e6ve at k\u00f8be den olympiske mester ud af den aftale.<\/p>","
Men s\u00e5dan forholder det sig ikke if\u00f8lge Soudal - Quick-Steps teamchef, Patrick Lefevere.<\/p>","
\u201dTre parter kan afg\u00f8re en rytters fremtid: Hans nuv\u00e6rende hold, holdet som han kan skifte til og rytteren selv. Ingen gav et tilbud, s\u00e5 for mig eksisterer sagen ikke. Den var kun i hovederne p\u00e5 nogle folk og nogle journalister. Nogle mennesker lavede en masse larm om det, men intet skete,\u201d siger Lefevere til Cyclingnews.<\/p>","
Rygterne startede allerede i januar, da tyske DPA skrev, at Bora-Hansgrohe, med Red Bull-millionerne i ryggen, unders\u00f8gte mulighederne for at hente Wout Van Aert og Evenepoel til 2025-s\u00e6sonen.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Henover sommeren intensiverede rygterne. Også den normalt velinformerede journalist Daniel Benson samt Wielerflits skrev om forhandlingerne. Ifølge Benson blev Evenepoel af Red Bull-BORA-hansgrohe stillet en deadline for en beslutning i starten af september.
I slutningen af den måned kunne HLN så fortælle, at samtalerne mellem Evenepoel og tyskerne var forbi uden resultat. Også hold som UAE Team Emirates, Ineos Grenadiers og Israel - Premier Tech skulle have kontaktet Evenepoel ifølge mediet.
Lefevere har dog hele tiden fastholdt, at det naturligvis ville kræve en stor sum penge, hvis Evenepoel skulle købes ud af kontrakten. Men et sådant tilbud skulle Quick-Step altså ikke have modtaget.
Evenepoel selv har nægtet at skulle have forhandlet med nogen hold, mens Bora-chef Ralph Denk ikke har villet kommentere på historierne.
”Han er ikke dum. Hans mål var at køre Touren i 2025, og han gjorde det et år før målet. De skal give os den tid, vi har brug for til at adaptere til de muligheder, vi har. Jeg kan ikke ringe til en sheik og bede om fem ekstra millioner euro. Sådan fungerer det ikke. Remco forstår det,” siger Lefevere.
Ifølge Cyclingnews er det sandsynligt, at Evenepoel har bedt om en løn mellem fire og fem millioner euro om året. Transfersummen til Quick-Step har der ikke været nogen tal på. Ifølge Wielerflits kostede det Bora-Hansgrohe omkring tre millioner euro at købe Primoz Roglic fri af Jumbo-Visma i 2023.