\u201dJeg har set hele ruten i forbindelse med testeventet i juli, og den er super h\u00e5rd. Den ender med en h\u00e5rd stigning cirka 30 kilometer fra m\u00e5l.\u201d<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Inde på motorbanen er der nogle ramper, der ikke ligner noget på profilen, men de kan virkelig gøre ondt på rytterne i finalen. Den sidste kilometer er flad.”
Nibali og nedkørsel
Inden rytterne rammer motorbanen i Fuji, skal de ned fra den sidste stigning Kagosaka Pass. Ifølge landstræneren er denne nedkørsel vanskelig, hvorfor den kan blive afgørende for løbets udfald.
”Den sidste nedkørsel er svær, så det bliver ikke helt nemt. Det har jo haft afgørende betydning i eksempelvis OL i Rio, og så er den sidste stigning spektakulær.”
Netop ved OL i Rio i 2016 måtte Vincenzo Nibali udgå med et brækket kraveben, efter han styrtede på den sidste nedkørsel. Om Nibali stiller til start ved sommerens OL i Tokyo er endnu uvist, men landstræneren ser gode muligheder for, at en ryttertype som ’Hajen fra Messina’ kan høste en OL-medalje på de japanske landeveje.
”Ruten ligger mere til typer som Nibali end en type som Julian Alaphilippe.”
Landevejsløbet ved OL løber af stablen lørdag den 25. juli.