Michael Rasmussen har ikke meget tilovers for forslaget om, at cyklerne skal have begrænset gearene.
Annonce
Diskussionen k\u00f8rer p\u00e5 fuldt tryk. For er cyklerne blevet s\u00e5 hurtige, at det bliver for farligt for rytterne at k\u00f8re?<\/p>","
Det er der flere, der mener blandt andre Chris Froome og Wout van Aert, som har argumenteret for, at der skal begr\u00e6nsning p\u00e5 rytternes gear<\/a>, s\u00e5 man ikke kan tr\u00e6de i pedalerne, n\u00e5r farten rammer 80-90 kilometer i timen.<\/p>","Men det er den tidligere bjergkonge, Michael Rasmussen, der selv var kendt for at k\u00f8re rigtig godt ned ad, lodret uenig i. \u00a0<\/p>","\u201dMan h\u00f8rer det sj\u00e6ldent fra de unge, fremadstormende ryttere, og jeg synes, at dette initiativ (gearbegr\u00e6nsning, red.) strider imod alt, hvad vi hidtil har set i cykelsporten,\u201d indleder han til Viaplay.<\/a><\/p>","\u201dNu har man k\u00f8rt p\u00e5 cykel i 150 \u00e5r, og alt den tid jeg har kendt til, der har det gjaldt om at k\u00f8re s\u00e5 hurtig som muligt og udvikle cyklerne til at v\u00e6re s\u00e5 hurtige og aerodynamisk som muligt,\u201d siger Rasmussen.<\/p>","Kyllingen mener, at det kan blive en glidebane, hvis man begynder at regulere alt for meget. \u00a0<\/p>\n\t \t\t\t\tAnnonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t ”At begynde og lave begrænsninger som Formel 1, det kan jeg ikke se for mig. Næste gang, der sker et styrt på nogle brosten, så siger man: ’Hvordan kan man gøre brostenene mere sikre?’ ’Hvordan kan vi gøre nedkørslerne mere sikre?’” ”De her to (Van Aert og Froome, red.) har været udsat for styrt i relative simple situationer på landeveje. Chris Froome styrtede på en enkeltstartscykel i sidevind, alene. Ovenikøbet kom han efterfølgende med et forslag om, at man skulle forbyde at køre på enkeltstartscykler, fordi de var for farlige at køre på. Det virker lidt tosset,” slutter Kyllingen. Chris Froome styrtede voldsomt under opvarmningen før 4. etape af Critérium du Dauphiné i 2019. Han brækkede lårbenet, albuen og flere ribben. Den firdobbelte Tour-vinder har aldrig genfundet sit tårnhøje niveau siden da. Sidste år fik Wout van Aert ødelagt sin forårskampagne, da han styrtede i Dwars door Vlaanderen.
Men det er den tidligere bjergkonge, Michael Rasmussen, der selv var kendt for at k\u00f8re rigtig godt ned ad, lodret uenig i. \u00a0<\/p>","
\u201dMan h\u00f8rer det sj\u00e6ldent fra de unge, fremadstormende ryttere, og jeg synes, at dette initiativ (gearbegr\u00e6nsning, red.) strider imod alt, hvad vi hidtil har set i cykelsporten,\u201d indleder han til Viaplay.<\/a><\/p>","\u201dNu har man k\u00f8rt p\u00e5 cykel i 150 \u00e5r, og alt den tid jeg har kendt til, der har det gjaldt om at k\u00f8re s\u00e5 hurtig som muligt og udvikle cyklerne til at v\u00e6re s\u00e5 hurtige og aerodynamisk som muligt,\u201d siger Rasmussen.<\/p>","Kyllingen mener, at det kan blive en glidebane, hvis man begynder at regulere alt for meget. \u00a0<\/p>\n\t \t\t\t\tAnnonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t ”At begynde og lave begrænsninger som Formel 1, det kan jeg ikke se for mig. Næste gang, der sker et styrt på nogle brosten, så siger man: ’Hvordan kan man gøre brostenene mere sikre?’ ’Hvordan kan vi gøre nedkørslerne mere sikre?’” ”De her to (Van Aert og Froome, red.) har været udsat for styrt i relative simple situationer på landeveje. Chris Froome styrtede på en enkeltstartscykel i sidevind, alene. Ovenikøbet kom han efterfølgende med et forslag om, at man skulle forbyde at køre på enkeltstartscykler, fordi de var for farlige at køre på. Det virker lidt tosset,” slutter Kyllingen. Chris Froome styrtede voldsomt under opvarmningen før 4. etape af Critérium du Dauphiné i 2019. Han brækkede lårbenet, albuen og flere ribben. Den firdobbelte Tour-vinder har aldrig genfundet sit tårnhøje niveau siden da. Sidste år fik Wout van Aert ødelagt sin forårskampagne, da han styrtede i Dwars door Vlaanderen.
\u201dNu har man k\u00f8rt p\u00e5 cykel i 150 \u00e5r, og alt den tid jeg har kendt til, der har det gjaldt om at k\u00f8re s\u00e5 hurtig som muligt og udvikle cyklerne til at v\u00e6re s\u00e5 hurtige og aerodynamisk som muligt,\u201d siger Rasmussen.<\/p>","
Kyllingen mener, at det kan blive en glidebane, hvis man begynder at regulere alt for meget. \u00a0<\/p>
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
”At begynde og lave begrænsninger som Formel 1, det kan jeg ikke se for mig. Næste gang, der sker et styrt på nogle brosten, så siger man: ’Hvordan kan man gøre brostenene mere sikre?’ ’Hvordan kan vi gøre nedkørslerne mere sikre?’”
”De her to (Van Aert og Froome, red.) har været udsat for styrt i relative simple situationer på landeveje. Chris Froome styrtede på en enkeltstartscykel i sidevind, alene. Ovenikøbet kom han efterfølgende med et forslag om, at man skulle forbyde at køre på enkeltstartscykler, fordi de var for farlige at køre på. Det virker lidt tosset,” slutter Kyllingen.
Chris Froome styrtede voldsomt under opvarmningen før 4. etape af Critérium du Dauphiné i 2019. Han brækkede lårbenet, albuen og flere ribben. Den firdobbelte Tour-vinder har aldrig genfundet sit tårnhøje niveau siden da.
Sidste år fik Wout van Aert ødelagt sin forårskampagne, da han styrtede i Dwars door Vlaanderen.
SENESTE