\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Jumbo-Vismas-sportsdirektør Merijn Zeeman kommenterer ikke direkte på Lodewycks udmelding, men han giver ikke meget for Evenepoels påstand om, at han ikke er i topform endnu.
”Evenepoel sagde før start, at han lå på 90 procent. I så fald vil han flyve i Italien, det må jeg grine af. De kraftudladninger som alle, inklusiv Remco, lavede i denne uge var ikke normale. Hvis du lægger yderligere ti procent til det, vil det stige helt i vejret.”
Zeeman erkender dog, at Giroen bliver et anderledes løb end Catalonien, hvilket primært skylde de mere end 70 kilometers enkeltstart, der i år er en del af ruten.
”Primoz er også stærk mod uret, men de ’nye børn på blokken’ er meget stærke, og Evenepoel er på et andet niveau. I Giroen bliver Primoz muligvis nødt til at indhente noget tid som følge af enkeltstarterne.”
Soudal-Quick Step sportsdirektøren Klaas Lodewyck mener, at det var strategien, der gjorde den største forskel i Catalonien, og han forudser, at situationen kan blive en helt anden i Giroen.
”Hvis Remco tog førertrøjen i Catalonien, ville det være en anden situation. Så kunne han vinde tre etaper, fordi han kunne køre mere økonomisk, som Roglic endte med at gøre. I bedste fald burde det være Primoz, der bliver udfordreren i Giroen.”
Man kan argumentere for, at Evenepoel havde muligheden for, at gøre det scenarie til virkelighed på La Molina da han valgt at juble tidligt, i stedet for at køre til stregen, men Catalonien Rundt er nu slut og Giroen venter.
Lodewyck virker meget optimistisk på Evenepoels vegne forud for kampen om ’Maglia Rosa’, mens Zeeman virker en smule mere nede på jorden.
”Der er meget lidt forskel på Evenepoel og Roglic lige nu, og jeg tror, at ingen kan forudsige, hvem der kommer til at tage den til sidst.”