\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Italienerens drømme om personlig succes blev ikke kun forpurret af manglende støtte fra holdet, det skyldes også en slem kamp med COVID-19, som endnu ikke er helt forbi.
”De eftervirkninger, jeg fik, var meget alvorlige i form af vejrtrækningsproblemer og to nye allergier. For en rytter, der ikke trækker vejret godt, er det et stort problem. Vi prøvede mange løsninger, men uden succes. Heldigvis går det lidt bedre nu, og det gør mig optimistisk.”
Med Primoz Roglic meget imødesete ankomst til Bora-hansgrohe i 2024 ville ønsket om mere frihed sandsynligvis ikke blive imødekommet, og det er netop for at få sin egen chance, at Fabbro har forladt det tyske storhold.
"Nu er det tid til at gribe chancen. Hvis jeg kan fokusere min energi på klassement og bjergetaper, vil jeg helt sikkert gøre det.”
Italieneren kommer til at agere holdets kaptajn i Giro d’Italia, hvis de bliver inviteret, og han virker i den grad motiveret forud for 2024-sæsonen.
”Jeg kører Ruta del Sol og Tirreno-Adriatico, og resten må vi se, afhængigt af min form og den generelle situation på det tidspunkt. Men jeg er allerede i gang med at træne igen, og jeg kan ikke vente til starten.”