Med hele fem medaljebud h\u00e5ber Mikkel Honor\u00e9 at kunne blive en del af en dansk overtalssituation, som gerne skal kulminere i medaljen af den fineste karat.<\/p>","
\u201dVi har selv lagt op til, at vi k\u00f8rer for at vinde. S\u00e5 helt klart en sejr\u201d, siger Honor\u00e9 til Feltet.dk om de danske ambitioner og forts\u00e6tter:<\/p>","
\u201dVi kan v\u00e6re tilfredse, hvis vi virkelig har k\u00f8rt 110 procent for hinanden og vist, at vi har k\u00f8rt godt som et hold. Men samtidig f\u00e5r en medalje eller forh\u00e5bentlig en verdensmester med hjem. S\u00e5 kan vi v\u00e6re tilfredse og stolte. Det er det vigtigste\u201d.<\/p>","
Honor\u00e9 har vist forrygende form med en stribe af top fem-placeringer over de seneste to m\u00e5neder. En form, som han trods de mange danske offensive kort h\u00e5ber at vise tydeligt frem.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
”Jeg skal køre et aggressivt cykelløb. Vi må ud foran og se, om vi rammer det rigtige moment og kommer ud med de rigtige folk. Jeg tror, meget bliver besluttet undervejs i løbet. Så må vi tage den derfra”, fortæller Honoré.
Fik du læst vores optakt med Mads Würtz Schmidt?
Angrebsmomentet
Rytterne skal køre 258 kilometer fordelt på 55 flade indledende kilometer efterfulgt af én omgang af finalerundstrækningen i Leuven og et transportstykke til den hårdeste af de to rundstrækninger, Flandern-rundstrækningen.
Efter en enkelt omgang af den rundstrækning vender rytterne tilbage til Leuven, hvor lidt mere end tre omgange forceres, før turen atter går mod Flandern-rundstrækningen til yderligere en omgang.
Selvom der på dette tidspunkt fortsat vil restere mellem 50-70 kilometer og 2,5 omgang inde i Leuven, har Honoré udset sig Flandern-rundstrækningen som sit første angrebsmoment.
”Jeg vil helt klart prøve på Flandern-omgangen på et tidspunkt. Hvis ikke det kan lade sig gøre der, så prøver jeg igen på den lille omgang (i Leuven, red.). For der er også nogle hårde momenter der, og det er en super teknisk rute”, forklarer Honoré, der endvidere tilføjer, at Leuven-omgangen er hårdere, end han forventede.
Trods at have en bredde, som kun ganske få nationer besidder, har Danmark ikke en konkret favorit i kaliber med Wout Van Aert, Mathieu van der Poel eller Sonny Colbrelli. På det danske pressemøde fastslog Anders Lund da også, at danskerne skal sejre i kraft af netop bredden på mandskabet.
Det kræver, at flere ryttere, som ikke kører sammen til dagligt, kan samarbejde, men hvorvidt dette så kan lykkes, bekymrer ikke Honoré.
”Det er noget, som jeg er vant til hver weekend, når jeg kører for Quick-Step. Jeg skal ikke ændre mentalitet. Men samtidig ved jeg, at alle de andre danskere er vant til det fra U23 eller før, fra når vi har kørt sammen. Det er en meget typisk dansk kørestil”, siger Honoré og fortsætter:
”I sidste ende handler det om, at vi vinder, og ikke hvem der gør det. Bare vi vinder, og vi kører sammen klogt og kan udnytte, at vi alle sammen nu har et super godt niveau og kan køre en finale i et verdensmesterskab. Det er en kæmpe fordel i sig selv”.
Se hele interviewet i videoen over artiklen, hvor du også kan høre Honorés bud på løbets afgørelse, samt hvad han tænker om sine spurtevner og form.
Du kan her læse vores dybdegående optakt til VM-linjeløbet 2021.