\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Han slår samtidig fast, at det er en svær diskussion, hvor man risikerer at gå på kompromis med cykelsportens DNA, hvor cyklerne hele tiden optimeres og forbedres.
”Men samtidig er det svært. Vi kører stærkt, og cykelsporten - ligesom alle andre sportsgrene - der sker en konstant innovation med bedre materiale, bedre aerodynamik osv., så man konstant kører hurtigere.”
”Det er også svært at sige, at det skal begrænses på måder, så vi kører langsommere, men det handler måske mere om at få opbygget en stærk organisation fra både ryttere, hold og UCI, der sikrer, at cykelløbene kan køres sikre,” lyder forslaget.
Manglende hierarki i feltet
Cykelsporten har ligesom i samfundet udviklet sig i en retning, hvor hierarkiet er blevet fladere.
Det er nu slut med de dage, hvor der er en cherif i feltet, der kan holde nogenlunde ro på gemytterne. I stedet kan feltet næsten beskrives som anarkistisk, hvor alle vil have en plads i solen.
”Mange af uheldene sker også bare på grund af, at det er cykelsport, og der er pres på, og det handler om at komme frem, hvor der ikke er plads. Så noget af det er selvfølgelig også os selv,” siger Honoré og uddyber.
”Jeg vil stadig mene, at meget af det er fra feltet selv. Engang var bredden meget mindre. Der var få stærkere ryttere, som var kaptajner, og som kørte super, superstærkt. Så skete udskilningen bare hurtigere.”
”De langsomste i feltet kører i dag også bare megastærkt, og bredden er meget stærkere, så feltet er konstant større hen imod finalen, og der er måske også mindre hierarki og mere frihed til de unge ryttere, som måske heller ikke har den samme erfaring,” fortæller han.
”Men ja, det er kompliceret, og der er mange faktorer, der gør, at der sker mange flere uheld. Jeg ved ikke, om man nogensinde kan finde en rigtig løsning, men det er en del af det,” slutter danskeren.
Feltet.dk har også talt med 27-årige Honoré om mange andre ting blandt andet den kommende sæson, hvor han bliver genforenet med Kasper Asgreen.
Det kan du læse meget mere om senere.