Cycling Weekly.<\/a><\/i><\/p>","\u201dFor at v\u00e6re \u00e6rlig er der i mine \u00f8jne intet godt ved det, da det ikke er sp\u00e6ndende at se, og det er kedeligt for os,\u201d forklarer den polske stjernerytter, der lige nu ligger til at ende p\u00e5 en samlet tredjeplads, og forts\u00e6tter:<\/p>","
\u201dDet er ogs\u00e5 farligt, fordi folk mister koncentrationen, da det er sv\u00e6rt at holde hovedet skarpt med tre-fire timers nem k\u00f8rsel. Det f\u00f8rer ogs\u00e5 til en del un\u00f8dvendige styrt,\u201d fort\u00e6ller polakken med reference til g\u00e5rsdagens massestyrt, der blandt andet sendte Emma Norsgaard (Movistar Team) v\u00e6k fra l\u00f8bet i en ambulance.<\/p>","
If\u00f8lge den internationale cykelunions reglement m\u00e5 hverken endagsl\u00f8b eller individuelle etaper dog heller overstige 160 kilometer i kvindernes l\u00f8b.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Løbsorganisationen bag Tour de France Femmes, ASO, måtte derfor ansøge om dispensation forud for den franske Grand Tour, da de på torsdagens etape gerne ville forbinde de to historiske byer Bar-le-Duc og Saint-Díe-des-Vosges, som også har en historie i herrernes Tour de France.
Det skulle de til gengæld aldrig have gjort, hvis det stod til den tidligere verdensmester, Chantal van den Broek-Blaak (Team SD-Worx), der også istemmer sig kritikken.
”Det giver ingen mening at gøre etapen længere. I går kørte vi 130 kilometer og det samme dagen før. Jeg synes, at det er den perfekte distance til at køre aggressivt. Det er måske fint for klassikerne, men i dag var et kedeligt løb, hvilket sker, når du gør dem længere.”
Femte etape endte med en etapesejr til hollandske Lorena Wiebes (Team DSM).
I dag skal Tour de France Femmes ud på 129 kilometer lang etape, når de kører fra Saint-Díe-des-Vosges til Rosheim.