Han ved dog godt selv, hvor han har de st\u00f8rste muligheder for at levere nogle store resultater.\u00a0<\/p>","
\u201dFor mig personligt tror jeg, at der er flest muligheder ved ikke at k\u00f8re klassement. Jeg tror stadig p\u00e5, at jeg kan vinde de ugelange etapel\u00f8b, men over tre uger er det nok ikke s\u00e5 realistisk,\u201d mener danskeren.\u00a0<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Artiklen fortsætter under videoen.
Jakob Fuglsang vandt i 2019 Liege-Bastogne-Liege, og ardennerklassikerne er igen på danskerens løbsprogram.
Nye mål på brostene
En gang har Jakob Fuglsang kørt Flandern Rundt, og han har aldrig kørt Paris-Roubaix, men begge dele kan gå hen og ændre sig, da han gerne vil prøve kræfter med de store brostensklassikere.
"Vi skal diskutere min løbskalender de næste dage og se på tingene, men jeg vil gerne tage til Flandern igen. Jeg spurgte hvert år i Astana, siden jeg kørte mit eneste Flandern Rundt i 2016. Jeg har altid ønsket at vende tilbage og prøve igen, men de tillod mig det ikke,” fortæller Fuglsang og fortsætter.
”Roubaix er også et løb, jeg ville elske at køre mindst én eller to gange i min karriere. Jeg synes, det er et løb, som man bør prøve at køre mindst én gang, men måske ikke i den kommende sæson. Jeg var glad for, at Jeg var der ikke i år, men hvis man ser tilbage på Tour de France 2014, da Boom vandt etapen, og Nibali var i gult, tog jeg andenpladsen. Så måske ville det ikke være så slemt, hvis det var vådt," udtaler han.
Netop den episke brostensetape i 2014 er en af årsagerne til, at danskeren tror på egne evner i de to monumenter, hvorfra han næsten ingen erfaring har.
Bekræfter rygterne om Premier-Tech-aftale
Skiftet væk fra de vante rammer på Astana giver ’Fuglen’ ny luft under vingerne. Med sig tager han også canadiske Hugo Houle, der ligesom menes at skulle køre der, hvor det canadiske tech-firma, Premier-Tech, er sponsor.
Fulgsang fortæller selv, at han nok var endt på et andet hold, hvis Premier-Tech havde landet en sponsoraftale andetsteds. Firmaet var længe kædet sammen med BikeExchange, indtil parterne ikke længere ville forhandle.
"På et tidspunkt på året havde jeg samtaler med Jean fra Premier Tech og aftalte med ham, at jeg ville holde med ham, hvor end han ville tage hen, så lad os sige, at hvis han ville være gået med BikeExchange, så ville jeg sandsynligvis være endt der,” siger Fuglsang i sit interview med Cyclingnews.
Fulgsang har skrevet en tre-årig kontrakt med Israel StartUp Nation.