l\u00e6se mere om konceptet<\/a> .<\/p>","Peter sp\u00f8rger:<\/b><\/p>
Hvordan ser du bjerg-hierakiet p\u00e5 Jumbo n\u00e6ste \u00e5r? Roglic er selvf\u00f8lgelig nummer 1, men er Kuss s\u00e5 i virkeligheden den n\u00e6stst\u00e6rkeste? Og hvor ligger Vingegaard? Kan han begynde at k\u00f8re efter l\u00f8b som tirreno eller romandiet som en af kaptajnerne? Og det i denne s\u00e6son hvor han kan cementere sig som et af de helt store h\u00e5b for de store etapel\u00f8b?<\/p>","
Emil Axelgaards svar:<\/b><\/p>
Hej Peter<\/p>","
Det kommer lidt an p\u00e5, hvad du mener med hierarki. Hvis du alene ser p\u00e5, hvem der har det h\u00f8jeste topniveau i bjergene, kan man sagtens argumentere for, at Kuss er nr. 2 efter Roglic. Men hvis det handler om opgavefordelingen, er det en anden sag.<\/p>","
Wielerflits havde et meget interessant interview med Merijn Zeeman, hvor han gav en detaljeret indsigt i Jumbo-ledelsens syn p\u00e5 sagen. Her gjorde han det helt klart, at han ikke ser Kuss som grand tour-kaptajn n\u00e6ste \u00e5r. Han mener, at han fortsat har for store mangler over tre uger. Udgangspunktet er, at det handler om Roglic, Dumoulin og Kruijswijk i de tre store l\u00f8b, men den konkrete fordeling af opgaverne kommer f\u00f8rst, n\u00e5r ruterne er kendt i januar. Det skulle dog v\u00e6re ret sikkert, at Roglic satser p\u00e5 Touren, og Dumoulins udtalelser om ruten indikerer ogs\u00e5 entydigt, at han satser p\u00e5 Frankrig. Kuss har selv sagt, at han gerne vil satse p\u00e5 Vueltaen, men det tyder p\u00e5, at han i f\u00f8rste omgang m\u00e5 leve med kaptajnroller i ugelange l\u00f8b. Dem burde han til geng\u00e6ld ogs\u00e5 f\u00e5. Han n\u00e6vnte selv Catalonien og Romandiet som en mulighed, og man kunne vel ogs\u00e5 forestille sig et Tour de Suisse, hvis han skal have lidt personligt udbytte af Tour-formen. Derudover talte han i rosende vendinger om Bennett, der nok har lidt lettere ved at f\u00e5 en grand tour-kaptajnrolle, som han har pr\u00f8vet f\u00f8r.<\/p>","
Interviewet var ogs\u00e5 ret interessant i forhold til Vingegaard. Her sagde han f\u00f8lgende (oversat via Google Translate):<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Conclusion: there is a gap in the current roster of Jumbo-Visma. Within the team there is no Tao Geoghegan Hart, João Almeida, Aleksandr Vlasov or any other really great stage race talent. They all ride elsewhere. That gap will not be filled in 2021.
“Then I think you are missing one. I think he rode quite fast on the Angliru. That's Jonas Vingegaard. But also for him I'm not going to create expectations. If you talk about João Almeida, I know how many days he wore the pink jersey n the Giro. No, we cannot provide that. Pogačar ditto. But which team can do that? Bernal, Hart and Vlasov are great talents, but I think we have some of those too. But whether they will ever be just as good, that is the question."
Det vidner om, at Jumbo har enorme forventninger til ham som grand tour-rytter. Det er klart, at han er bag Kuss i hierarkiet, så han er hjælper i 2021, men har får utvivlsomt sine muligheder i ugelange etapeløb. Det har han allerede fået to gange i Polen, og det polske løb kunne være endnu en oplagt mulighed. Jeg vil også tro, at han har en fair chance for en kaptajnrolle i et af de store forårsløb, men det afhænger alt sammen af, hvordan opgaverne mellem de større navne fordeles. Først og fremmest skal han nok gøre som Kuss: Slå sit navn fast ved at køre stærkt som hjælper i grand tours.