Holdet hedder Restaurant Suri-Carl Ras, og vil i det kommende \u00e5r blandt andre blive drevet af Henrik Egholm.<\/p>","
Den erfarne cykel-leder har i en \u00e5rr\u00e6kke drevet Team Eiland Electric-Carl Ras, og det hold bygger han nu videre p\u00e5 med hj\u00e6lp fra erfarne kr\u00e6fter som Mads Pedersen, Brian Holm og Jan Bech Andersen.<\/p>","
Sidstn\u00e6vnte er prim\u00e6rt kendt for sit engagement i Br\u00f8nby IF samt samarbejdet med Bjarne Riis og Lars Seier i Virtu-koncernen og NTT Pro Cycling.<\/p>","
Nu hj\u00e6lper han et mindre dansk cykelhold ude i Holb\u00e6k, og det gl\u00e6der Egholm, der ikke kun ser Bech Andersen som en partner med et omfattende netv\u00e6rk.<\/p>","
\u201dJan Bech elsker cykling, og det var et godt match fra f\u00f8rste m\u00f8de. Han har en viden om, hvordan man driver s\u00e5dan nogle projekter her, og der t\u00e6nker jeg ikke kun p\u00e5 \u00f8konomien, men ogs\u00e5 p\u00e5 know-how,\u201d fort\u00e6ller Henrik Egholm.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
Henrik Egholm har i en årrække været en stor del af cykelmiljøet i og omkring Holbæk.
Som så mange andre Kontinental-hold vil det Holbæk-baserede mandskab blive drevet på et stramt budget, som man kender fra cykelhold på det niveau.
Holdet er dog omgivet af folk der brænder for projektet, og det er ekstremt vigtigt i sådan nogle projekter, mener Egholm.
”Det, der er adelsmærket for det her projekt erm at man skal brænde for det. Det gælder lige fra Jan Bech Andersen til vores yngste soigneur. Det lyder måske lidt kliche-agtigt, men sandsynligheden for at vi får et godt forløb, bliver meget større, når alle er 100% på,” forklarer han.
Vil genetablere brudt fødekæde
I holdets første pressemeddelelse er ambitionen tydelig: Der skal udfyldes et tomrum på den danske cykel-scene.
Her bliver der hentydet til den mangel på Kontinentalhold Danmark har for øjeblikket. For selvom vi sætter rekorder i WorldTour-danskere i disse år, så har vi for øjeblikket kun to danske mandskaber på Konti-niveau.
Dette brud på fødekæden vil Egholm reagere på.
”Målet er først og fremmest at udvikle talenter til WorldTouren. Der er et hul lige nu, for på trods af at vi har så mange ryttere på WorldTouren, er der et brud på fødekæden. Vi har kun to Konti-hold og så Riwal-Securitas på ProTeam-niveau. Både Konti-holdene og A-holdene er meget veldrevne, men de kan ikke løfte opgaven alene, når mange ryttere kommer op fra U19 og søger hold,” forklarer Egholm.
”Vi synes, at de hold, der er, gør det rigtig godt. ColoQuick, BHS-PL Beton Bornholm, Synch-Giant, IBT-Ridley Sydkysten og Team O.B. Wiik-Dan Stillads løfter et kæmpe læs, så det er absolut ikke en kritik af det eksisterende, men det er tid til, at flere bidrager,” forklarer Egholm, inden han forsøger at forudsige, hvad der sker, hvis disse talenter ikke samles op.
”Hvis det ikke sker, og vi ikke får genetableret fødekæden, så vil du inden for en overskuelig årrække se en markant reducering af antallet af danskere på WorldTouren,” slutter Egholm af.’
At holdet vil fokusere på udvikling skinner også tydeligt igennem på hold-listen, hvor der udover Mathias Larsen, Rasmus Lund Pedersen og Christian Lindquist primært er blevet plads til unge ryttere, i hvem holdet ser potentiale for udvikling.
Feltet.dk bringer i dag en række interview med folkene omkring det nye Restaurant Suri-Carl Ras, der fra næste år træder ind på den danske Konti-scene.