En p\u00e5stand, der er hold i. Det er nemlig blevet dokumenteret, at der sker f\u00e6rre styrt i l\u00f8b, hvor \u00f8resnegle ikke er i brug under l\u00f8bet. <\/span>Desuden er flere ryttere tilsyneladende af samme holdning som UCI-formanden.<\/span><\/span>\u00a0<\/span><\/p>\u00a0<\/p><\/div>
\u201cNogle ryttere, som jeg ikke vil n\u00e6vne, men som jeg kan forsikre er store navne, har bedt os om at fjerne \u00f8re<\/span>sneglen. Mange foretr\u00e6kker at beholde dem, men i gruppen diskuteres det, og der er dem, der mener, at der ville v\u00e6re mindre stress uden dem,\u201d <\/span>udtalte franskmanden.<\/span><\/span>\u00a0<\/span><\/p><\/div>"]Brugen af radioen er et omdiskuteret emne i cykelsporten.
Nogle regner dem for yderst vigtige, mens andre begræder deres store indflydelse på sporten.
Formanden for UCI, David Lappartient, hører til i sidstnævnte gruppe. Til et møde afholdt af AIOCC, der står for løbsorganisation, lagde han ikke skjul på sin kritiske holdning.
“Jeg lægger ikke skjul på, at der er fordele ved at bruge dem, men samtidig tror jeg, at de bidrager til at skabe større farer,” sagde han ifølge Velo og uddybede:
“Først og fremmest fordi rytterne modtager den samme kommunikation på samme tid, for eksempel når en vej indsnævres. Alle rykker frem, og ulykken sker ikke, når vejen faktisk bliver smallere, men før, fordi alle har fået de samme instruktioner.”
En påstand, der er hold i. Det er nemlig blevet dokumenteret, at der sker færre styrt i løb, hvor øresnegle ikke er i brug under løbet. Desuden er flere ryttere tilsyneladende af samme holdning som UCI-formanden.
“Nogle ryttere, som jeg ikke vil nævne, men som jeg kan forsikre er store navne, har bedt os om at fjerne øresneglen. Mange foretrækker at beholde dem, men i gruppen diskuteres det, og der er dem, der mener, at der ville være mindre stress uden dem,” udtalte franskmanden.