I front angreb Smit, og det skabte splittelse blandt de 11. Her kom en femmandsgruppe fri best\u00e5ende af Smit, Lammertink, Osorio, Juarasti og Goossens. De \u00f8gede til tre minutter, inden feltet igen satte farten op. Det bet\u00f8d, at da de forreste ramte kategori 1-stigningen med 20 kilometer til m\u00e5l, havde de blot et minuts forspring.<\/p>
\n\t \t\t\t\t
Annonce<\/p>\n\t \t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t
<\/div>\n\t\t\t\t\t\t
De forreste blev hentet en efter en, og Lammertink blev som sidste mand fanget med 16 kilometer til stregen. Det fik holdkammeraten, Vliegen, til at køre kontra, og han slog med det samme hul, mens Bahrain-McLaren holdt et stabilt tempo i feltet.
Der gik ikke lang tid, inden angrebene startede i feltet, og det kostede for Vliegen, der blev hentet. Den første, der fik hul, var Landa, men Fuglsang lukkede dog med det samme, og de to fortsatte sammen i front. Andrey Zeits (Mitchelton-Scott) prøvede at få kontakt til de forreste, men lykkedes ikke for kasakheren, der i stedet blev hentet af forfølgergruppen.
Landa og Fuglsang blev ved med at øge, og da de krydsede toppen med danskeren som første mand, var det med et forspring på 50 sekunder til forfølgergruppen. Selvom der blev sat pres på på nedkørslen, gik duoen sammen ind på målbakken med Fuglsang i front og Landa lige i hjulet.
Danskeren førte hele vejen op, og da han åbnede spurten med 200 meter til mål, havde Landa intet svar. Jakob Fuglsang kunne derfor lade sig hylde som vinder af 1. etape, hvilket naturligvis også sikrede ham førertrøjen. Landa blev nummer to, mens Dylan Teuns tog trejdepladsen 25 sekunder senere.